واکسن HPV - نمایه

بر خلاف آن‌چه که مهمان «ماه عسل» ادعا کرد، ایرانی‌ها هیچ نیازی به واکسن HPV ندارند، چون به ندرت به این ویروس آلوده خواهند شد.

سرویس جهان مشرق - موضوع ویروس‌های خانواده HPV (مخفف عبارت «ویروس پاپیلوم انسانی[۱]») اگرچه موضوع جدیدی نیست، اما پس از پرداختن برنامه پربیننده «ماه عسل» به این مسئله در روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۹۷، موجی از خبرها و جنجال‌های مختلف درباره این ویروس در ایران شکل گرفت.

قسمت اول حضور «یاسمن اشکی» در «ماه عسل»


مشرق پیش‌تر در گزارشی کاملاً تفصیلی به مسئله دعوت «ماه عسل» از خانم «یاسمن اشکی» و پرداختن به مسئله ویروس HPV و به طور خاص، تولید بومی واکسن HPV و تجویز عمومی آن برای کودکان و نوجوانان ایرانی پرداخته است. این گزارش را که به موضوع زندگی و سابقه فعالیت‌های اجتماعی خانم اشکی و همین‌طور اشتباهات بزرگ و «قمار خطرناک» برنامه «ماه عسل» با زندگی مردم ایران اختصاص دارد، می‌توانید از این‌جا بخوانید.


در گزارش پیش رو، به معرفی جامع بیماری‌های مرتبط با ویروس HPV، تأثیر واکسیناسیون بر پیش‌گیری از این بیماری‌ها، و آمار و ارقام مهم در این‌باره می‌پردازیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم که مردم عادی در ایران چه اندازه باید نگران بیماری‌های مرتبط با HPV باشند.

نباید با مقایسه جامعه آمریکا با جامعه ایران، معضلات جامعه آمریکایی را به جامعه خودمان تعمیم دهیم.پیش از آغاز گزارش، ذکر یک نکته الزامی است:

گزارشی که خدمت مخاطبان محترم ارائه می‌شود، برگرفته از منابع عمدتاً آمریکایی و بعضاً اروپایی است و بنابراین در تمام طول گزارش باید در نظر داشت که (چنان‌که بسیاری از همین منابع نیز اذعان می‌کنند) اطلاعات و آمارهای موجود درباره HPV به نوعی مختص جامعه آمریکاست. از آن‌جایی که برقراری اولین رابطه جنسی در سنین پایین و داشتن شرکای جنسی متعدد در طول زندگی، پدیده‌ای کم‌وبیش رایج در فرهنگ آمریکایی است، طبیعتاً نمی‌توان آمارهای ارائه‌شده در این گزارش را به هر جامعه دیگری، از جمله جامعه ایران، تعمیم داد.

این واقعیت، خود تأکیدی بر هدف این گزارش است که تلاش می‌کند تا نشان دهد خطر ابتلا به سرطان بر اثر HPV کم‌تر از آن چیزی است که موج اطلاعاتی اخیر در کشورمان موجب شده تا برخی از مردم تصور کنند؛ «حتی با در نظر گرفتن آمارهای بالای جامعه‌ای مانند آمریکا.»

معرفی «یاسمن اشکی» در برنامه «ماه عسل»

آیا HPV و HIV با یک‌دیگر ارتباط دارند؟

به علت نحوه معرفی HPV در برنامه ماه عسل، ممکن است این تصور پیش بیاید که HPV و HIV ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با یک‌دیگر دارند، در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست[۲]. ویروس HIV (مخفف عبارت «ویروس نقص ایمنی انسانی[۳]») در صورتی که درمان نگردد، منجر به AIDS (مخفف عبارت «سندرم اکتسابی نقص ایمنی[۴]») می‌شود که سیستم ایمنی بدن انسان را مختل می‌کند و نهایتاً منجر به مرگ می‌شود. این در حالی است که HPV تحت شرایط بسیار خاص ممکن است منجر به بروز برخی سرطان‌ها شود و ارتباطی با AIDS ندارد. البته این دو ویروس از برخی جهات شبیه به یک‌دیگر هستند (مثلاً این‌که هر دو، بیماری مقاربتی به حساب می‌آیند)، اما چنان‌که گفته شد ارتباطی با یک‌دیگر ندارند.

منابع مختلف، تعریف کم و بیش یکسانی از «ویروس پاپیلوم انسانی» یا همان HPV را ارائه می‌دهند. طبق این تعریف‌ها، HPV به خانواده‌ای متشکل از بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مرتبط با یک‌دیگر اطلاق می‌شود که آلودگی فرد به آن‌ها می‌تواند عوارض متفاوتی را در بدن او ایجاد کند[۵]. عفونت HPV، رایج‌ترین عفونت در میان بیماری‌های مقاربتی (بیماری‌هایی که از راه مقاربت جنسی منتقل می‌شوند) است[۶] و عوارض آلودگی به آن می‌تواند طیفی از اختلالات، از زگیل‌های عادی پوستی یا زگیل‌های تناسلی، تا سرطان‌های مختلف را شامل شود.

ویروس HPV تنها در درصد اندکی از موارد، فرد را دچار سرطان می‌کند.طبیعی است که وقتی گفته می‌شود یک عفونت می‌تواند منجر به «سرطان» شود، صحبت درباره آن عفونت نیز موضوعی ترسناک تلقی گردد. با این حال، ارائه برخی آمارها در این‌جا می‌تواند به درک علمی و بهتری از HPV منجر شود و بنابراین ترس بی‌جا از این عفونت نیز از میان برود. چنان‌که گفته شد، بیش از ۲۰۰ نوع ویروس از خانواده HPV تا کنون شناخته شده است، اما باید دانست که همه این ویروس‌ها (یا حتی اکثر آن‌ها) منجر به سرطان نمی‌شوند؛ ضمن این‌که حتی همان انواعی هم که می‌توانند عامل سرطان باشند، لزوماً فرد را به سرطان مبتلا نمی‌کنند.

تصاویر تکان‌دهنده از تزریق واکسن HPV به دختران مدرسه‌ای در مکزیک (فارسی)

آیا هر کس دچار عفونت HPV شد، سرطان می‌گیرد؟

نهادهای رسمی و دولتی آمریکا آمار می‌دهند که بیش از ۴۰ نوع از انواع ویروس‌های HPV می‌توانند از طریق ارتباط جنسی منتقل شوند (توضیحات کامل درباره روش‌های انتقال HPV در ادامه گزارش ارائه خواهد شد). این یعنی حدود ۲۰ درصد از ویروس‌های خانواده HPV در حوزه بیماری‌های مقاربتی قابل‌تعریف هستند و سایر انواع این ویروس‌ها (۸۰ درصد) صرفاً منجر به بروز زگیل‌های معمولی روی پوست می‌شوند که طبیعتاً خطر ویژه‌ای برای انسان ندارند. به علاوه، از حدود ۴۰ ویروسی که می‌توانند در مقاربت جنسی از یک فرد به فرد دیگر منتقل شوند، تنها حدود ۱۰ ویروس هستند که «ممکن است» منجر به بروز سرطان شوند. یعنی از ۲۰۰ نوع HPV که تا کنون شناخته‌شده است، تنها ۵ درصد می‌توانند عامل سرطان باشند.

HPVهای مقاربتی (همان ۴۰ نوع) را عموماً به دو دسته کم‌خطر (Low-risk) و پرخطر (High-risk) تقسیم می‌کنند:

HPVهای کم‌خطر منجر به سرطان نمی‌شوند، اما می‌توانند زگیل‌های تناسلی را به وجود بیاورند. از میان این HPVها، نوع‌های ۶ و ۱۱ عامل ۹۰ درصد از تمام زگیل‌های تناسلی هستند. این دو نوع هم‌چنین در موارد نادرتر ممکن است منجر به پیدایش تومورهای خوش‌خیم (غیرسرطانی) در مجاری تنفسی بینی و دهان شوند.

HPVهای پرخطر ممکن است منجر به سرطان شوند، اما در شرایط خاص. در میان این HPVها (که چنان‌که گفته شد حدود ۱۰ نوع یا ۵ درصد از تمام HPVهای شناخته‌شده را شامل می‌شوند) نوع‌های ۱۶ و ۱۸ عامل اکثر سرطان‌هایی هستند[۷] که منشأ HPV دارند[۸].

سرطان‌هایی که عفونت HPV می‌تواند ایجاد کند شامل موارد زیر است:

سرطان گردن رحم: عملاً تمام موارد سرطان گردن رحم، در نتیجه آلودگی به HPV به وجود می‌آیند[۹] و انواع ۱۶ و ۱۸ این ویروس‌ها به تنهایی عامل ۷۰ درصد از سرطان‌های گردن رحم هستند[۱۰].

سرطان مقعد: حدود ۹۵ درصد از موارد سرطان مقعد نتیجه عفونت HPV هستند و اکثر این موارد را نیز آلودگی به HPV نوع ۱۶ به وجود می‌آورد.

برخی سرطان‌های دهان و گلو: حدود ۷۰ درصد از این سرطان‌ها عامل HPV دارند و در آمریکا، نوع ۱۶ ویروس HPV را عامل بیش از نیمی از سرطان‌های دهان و گلو می‌دانند[۱۱].

سرطان‌های نادر دیگر: ۶۵ درصد از سرطان‌های واژن، ۵۰ درصد از سرطان‌های مهبل، و ۳۵ درصد از سرطان‌های آلت تناسلی مردانه بر اثر عفونت HPV ایجاد می‌شوند[۱۲] که اکثر این سرطان‌ها نیز نتیجه آلودگی به نوع ۱۶ از HPV هستند.

تزریق واکسن HPV، جنایت علیه کودکان است و موجب نقص سیستم ایمنی بدن و حتی مرگ می‌شود

اکنون که بارها از کلمه «سرطان» استفاده کردیم، باید به این سؤال هم پاسخ بدهیم: آیا هر کس به HPV آلوده شد، سرطان می‌گیرد؟

در پاسخ باید بار دیگر یادآور شد که اولاً آلودگی به حدود ۱۶۰ نوع از HPVها صرفاً منجر به بروز زگیل‌های معمولی پوستی می‌شود که هم خودبه‌خود از بین می‌روند و هم می‌توان برای از بین بردن سریع‌تر آن‌ها از داروخانه داروی بدون نسخه «اسید سالیسیلیک» (داروی عمومی جوش و زگیل) را تهیه کرد. از میان HPVهای ناقل بیماری‌های مقاربتی نیز نوع کم‌خطر نمی‌تواند موجب سرطان شود. به این ترتیب، تنها HPVهای پرخطر هستند که ممکن است موجب سرطان شوند.

به هیچ وجه این‌گونه نیست که هر کس دچار عفونت با HPV شد، لزوماً دچار سرطان نیز بشود.با این وجود، حتی HPVهای پرخطر نیز لزوماً موجب بروز سرطان نمی‌شوند. اکثر HPVهای پرخطر، بدون آن‌که نیازی به درمان داشته باشند، طی یک تا دو سال، از بین می‌روند و منجر به سرطان نیز نمی‌شوند. این در حالی است که آلودگی به برخی از انواع HPVهای پرخطر، ممکن است چندین سال طول بکشد و منجر به تغییرات سلولی در بدن شود. اگر این تغییرات سلولی به موقع شناسایی شوند و اقدامات درمانی صورت بگیرد، باز هم سرطان به وجود نمی‌آید، اما اگر این وضعیت بدون درمان ادامه پیدا کند، ممکن است فرد دچار سرطان شود. این یعنی صرفاً ۵ درصد از HPVها، و آن هم در صورت بی‌توجهی به مدت چندین سال، ممکن است موجب سرطان شوند. آمار نشان می‌دهد تقریباً ۵ درصد از تمام سرطان‌ها در دنیا بر اثر عفونت با HPVهای پرخطر به وجود می‌آیند.

عفونت HPV از کجا می‌آید؟

چنان‌که گفته شد، HPV نوعی عفونت مقاربتی بسیار شایع است. ارقام (نهادهای آمریکایی) نشان می‌دهد این شیوع آن‌قدر زیاد است که اکثر افراد بعد از برقراری اولین رابطه جنسی[۱۳] به ویروس HPV آلوده می‌شوند[۱۴]. با این وجود، اکثر این افراد اصلاً متوجه آلودگی خود هم نمی‌شوند و این آلودگی حتی بدون آن‌که علامتی از خود نشان دهد، خودبه‌خود در بدن آن‌ها از بین می‌رود. به عبارت دیگر، هر کس تا کنون رابطه جنسی با فرد دیگری داشته، ممکن است به HPV آلوده شده باشد و «اکثر مردان و زنان فعال از نظر جنسی (افرادی که رابطه جنسی دارند) در طول زندگی خود به این ویروس آلوده می‌شوند[۱۵].» اما آیا این به آن معناست که مردم ایران هم باید نگران آلودگی به HPV باشند؟

چنان‌که گفته شد، آمارهای ارائه‌شده، مربوط به جامعه آمریکاست، در صورتی که در جوامع دیگر، شرایط متفاوت است. HPV تقریباً از هیچ راه دیگری غیر از رابطه جنسی (یا تماس اندام جنسی با پوست فرد دیگری، مثلاً پزشک، که به HPV آلوده است) از یک فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود. البته در برخی موارد، آلودگی به HPV هنگام زایمان، از مادر به فرزند نیز منتقل می‌شود، اما این نوع عفونت نیز عفونت‌های تنفسی و تناسلی را موجب می‌شود و منجر به بروز سرطان در نوزاد نمی‌شود.

مردم در جوامعی که داشتن شرکای جنسی متعدد در آن‌ها رواج نداشته باشد، در معرض کم‌ترین میزان خطر ابتلا به HPV قرار دارند.از آن‌جایی که شایع‌ترین راه انتقال HPV، رابطه جنسی است، «مرکز درمان و پیش‌گیری از بیماری» دولت آمریکا، «خودداری از برقراری رابطه جنسی» را مؤثرترین راه پیش‌گیری از آلودگی به HPV می‌داند[۱۶]، اما از آن‌جایی که خودداری کامل از رابطه جنسی، گزینه‌ای عملی نیست، پیشنهاد می‌کند که افراد برای به حداقل رساندن احتمال آلودگی به HPV، تنها یک شریک جنسی داشته باشند که آن شریک جنسی نیز فقط با خود آن‌ها رابطه داشته باشد[۱۷]؛ به عبارت دیگر، مطمئن‌ترین راه عملی برای پیش‌گیری از عفونت با HPV، خودداری از داشتن شرکای متعدد جنسی است.

واکسن HPV ابزاری برای کنترل جمعیت جهان است

مردم ایران چه اندازه باید نگران HPV باشند؟

از آن‌چه تا این‌جا گفته شد می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که جوامعی که عموماً داشتن شرکای متعدد جنسی در آن‌ها رواج زیادی ندارد، طبیعتاً از بابت آلودگی به HPV نیز کم‌تر نگرانی دارند. اگرچه آمار در آمریکا نشان می‌دهد ۷۹ میلیون نفر (حدوداً از هر ۴ نفر، یک نفر) در این کشور دچار عفونت‌های تناسلی از نوع HPV هستند و هر سال نیز حدود ۱۴ میلیون نفر به این عفونت مبتلا می‌شوند[۱۸]، اما این آمار را نباید با آمار موجود در هر جامعه دیگری، از جمله ایران، مقایسه و با این اشتباه، افکار عمومی جامعه را گرفتار ترس و واهمه‌های بی‌مورد کرد.

تجویز عمومی واکسنی جنجالی، آن هم بر اثر مقایسه اشتباه جامعه ایران با جامعه آمریکا، اشتباه بزرگی بود که «ماه عسل» انجام داد.هدف از نگارش این گزارش، تشویق به بی‌توجهی به ویروس HPV نبوده، بلکه کاهش آثار روانی معرفی نادرست این ویروس به جامعه بوده است. این شیوه نادرست معرفیِ یک بیماری به مردم و صحبت از «سرطان» و «بیماری‌های نادر و خطرناک»، به نوعی سوءاستفاده از ناآگاهی عموم مردم نسبت به نوعی ویروس است و جز آن‌که جامعه را دچار تشنج بی‌مورد کند، نتیجه دیگری نخواهد داشت. هیجان، جَو زدگی، توجه بیش از حد به آمریکا، یا هر دلیل دیگری که موجب شده تا HPV به مردم این‌گونه معرفی شود، نباید منجر به واکنشی با همان میزان هیجان و جو زدگی شود.

و بدین ترتیب، صدها میلیون تومان از جیب مردم نوع‌دوست و خیرخواه ایران به پای یک هدف غیرضروری ریخته شود. از همین منظر است که اقدام برنامه ماه عسل در معرفی شتاب‌زده راهی به مردم برای «کمک به تولید ملی واکسن HPV»، اقدامی اشتباه (هرچند ناخودآگاه یا احتمالاً خیرخواهانه و انسان‌دوستانه) و دارای پیامدهای گسترده‌ای در ردیف «تشویش اذهان عمومی» تلقی می‌گردد.

مرگ و دیگر عوارض واکسن HPV

واکسن HPV (عموماً با نام تجاری «گارداسیل» تولید آمریکا و «سرواریکس» تولید انگلیس) یکی از واکسن‌های جنجالی در دنیای پزشکی است. اگرچه نهادهای رسمی آمریکایی، مجوز فروش و استفاده از این واکسن را صادر کرده‌اند، اما شواهدی علیه توزیع و استعمال این واکسن نیز وجود دارد. در خود آمریکا، برخی پزشکان گزارش‌های مفصلی را در رد تأثیرگذاری واکسن‌های HPV یا حتی اثبات مضر بودن آن‌ها نوشته‌اند[۱۹].

به عنوان نمونه، «دایان هارپر» یکی از محققان ارشدی که خودش در تحقیقات درباره واکسن HPV نقش داشته و اکنون به افشاگری علیه این واکسن تبدیل شده است، استفاده از این واکسن در کودکان ۱۱ و ۱۲ ساله را مورد انتقاد قرار داده و این کار را «یک آزمایش درمانی عمومی بزرگ» توصیف می‌کند[۲۰]. وی معتقد است تحقیقات کافی درباره عوارض جانبی این واکسن انجام نشده و توزیع واکسن HPV صرفاً پروژه‌ای با اهداف مالی است؛ پروژه‌ای که در رأس آن شرکت آمریکایی و جنجالی «مِرک[۲۱]» قرار دارد.

آمار بروز مرگ و عوارض جدی بر اثر تزریق واکسن HPV، از آمار مرگ بر اثر ابتلا به سرطان گردن رحم، بیش‌تر است.«کلی بروگان» دیگر پزشک آمریکایی نیز در گزارش‌های جداگانه‌ای، مانند هارپر، به پروژه ترویج ترس در جامعه برای فروش محصولات دارویی اشاره می‌کند[۲۲] و «عدم تأثیرگذاری» و «عدم ایمنی» را دو عدد از مشکلات واکسن HPV معرفی می‌نماید[۲۳]. بروگان با استناد به گزارش‌های متعدد و آمار و ارقام موجود می‌نویسد:

«در حال حاضر، آمار مرگ (بیش از ۱۰۸ مورد) و عوارض[۲۴] جدی (در ۲۴,۱۸۴ نفر، از جمله ۱۳۰۰ زن باردار) در اثر تزریق واکسن HPV [بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲]، از آمار مرگ بر اثر سرطان گردن رحم پیشی گرفته است.» وی مانند اکثر متخصصان در حوزه سرطان گردن رحم (به عنوان یکی از اصلی‌ترین انواع سرطانی که واکسن HPV ادعا می‌کند می‌تواند از آن پیش‌گیری کند)، توضیح می‌دهد که روش‌های جایگزین برای دست‌یابی به فواید واکسن HPV، شامل مصرف مکمل‌های ساده خوراکی مانند «ویتامین آ» و هم‌چنین انجام آزمایش‌هایی مانند «پاپ اسمیر» و غربالگری‌های مرتبط با گردن رحم می‌شود که هم ایمن‌تر هستند و هم ارزان‌تر.

اطلاعاتی مفصل درباره واکسن HPV، و خطرات و فواید آن

بروگان هم‌چنین اشاره می‌کند که افزایش و تقویت واکسن‌های HPV نشان می‌دهد بدن انسان نسبت به این واکسن مقاوم شده و هم‌زمان مقابل سایر انواع ویروس HPV نیز تضعیف می‌شود. وی به نقل از یکی از تحقیقات انجام شده در این زمینه تصریح می‌کند که زنانی که واکسن HPV را تزریق کرده‌اند، بیش از زنانی که واکسینه نشده‌اند در معرض خطر عفونت با HPVهای پرخطری هستند که واکسن HPV با آن‌ها مقابله نمی‌کند[۲۵].

با وجود آن‌چه که گفته شد و حتی گزارش رسمی مرکز درمان و پیش‌گیری بیماری آمریکا و اعتراف این سازمان به عوارض جدی واکسن HPV (گزارشی که به نظر می‌رسد اکنون از وب‌سایت این سازمان حذف شده، اما در ویدیوی بالا به آن اشاره می‌شود)، حجم گسترده تبلیغات رسانه‌ای هم‌زمان با پشتیبانی نهادهای دولتی و شرکت‌های بزرگ در صنعت تولید داروی آمریکا، اجازه مخالفت گسترده با واکسن HPV را نمی‌دهد. با این حال، کشورهای دیگری نیز دست‌به‌کار شده‌اند و واکسن HPV را ممنوع کرده‌اند.

کدام کشورها واکسن HPV را ممنوع کرده‌اند؟

انگلیس، فرانسه[۲۶]، آلمان، اسپانیا[۲۷]، سوئد، هلند، ایرلند[۲۸]، اتریش، دانمارک[۲۹]، ژاپن[۳۰]، هند[۳۱]، کلمبیا، مکزیک و پرو از جمله کشورهایی هستند که دولت‌ها یا محافل پزشکی و تحقیقاتی در آن‌ها تزریق واکسن HPV را ممنوع یا رد کرده‌اند، و بعضاً علیه شرکت تولیدکننده این واکسن، یعنی مرک، شکایت نموده‌اند. رژیم صهیونیستی نیز به نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌های جمعیتی منحصربه‌فردش، از ادامه تزریق واکسن HPV به دختران و زنان خودداری کرده است[۳۲].

عدم انجام آزمایش‌های کافی، و سندسازی و ارائه اطلاعات نادرست با ماهیت صرفاً تبلیغاتی توسط مرک (از جمله عدم اطلاع‌رسانی درباره درصد بالای ویروس‌های HPV که خودبه‌خود در بدن از بین می‌روند)، مرگ و عوارض جدی (از جمله افسردگی، اوتیسم، و حتی علائمی شبیه به فلج‌شدگی) تنها برخی از شکایت‌هایی هستند که دریافت‌کنندگان واکسن HPV و خانواده‌های آن‌ها از مرک دارند.

 


مشرق در گزارش دیگری، علاوه بر بررسی دقیق‌تر موارد شکایت از تزریق واکسن HPV در کشورهای مختلف، موضوع تزریق این واکسن در ایران را نیز بررسی خواهد کرد و نکاتی را درباره آن‌چه که در برنامه «ماه عسل» اتفاق افتاد، یادآور خواهد شد.

 


[۱] Human papillomavirus infection Link

[۲] What's the difference between HPV and HIV? Link

[۳] HIV Link

[۴] HIV/AIDS Link

[۵] HPV Link

[۶] Human Papillomavirus (HPV) Link

[۷] Reducing HPV-Associated Cancer Globally Link

[۸] Human Papillomavirus–Associated Cancers — United States, ۲۰۰۴–۲۰۰۸ Link

[۹] Prevention of Genital HPV Infection and Sequelae: Report of an External Consultants’ Meeting Download

[۱۰] Condom Use and the Risk of Genital Human Papillomavirus Infection in Young Women Link

[۱۱] Human Papillomavirus and Rising Oropharyngeal Cancer Incidence in the United States Link

[۱۲] HPV prophylactic vaccines and the potential prevention of noncervical cancers in both men and women Link

[۱۳] High incidence of cervical human papillomavirus infection in women during their first sexual relationship Link

[۱۴] Risk of Female Human Papillomavirus Acquisition Associated with First Male Sex Partner Link

[۱۵] What is human papillomavirus (HPV)? Link

[۱۶] What Can Parents Do? Link

[۱۷] Genital HPV Infection - Fact Sheet Link

[۱۸] Sexually Transmitted Infections Among US Women and Men: Prevalence and Incidence Estimates, ۲۰۰۸ Link

[۱۹] Gardasil: Preventing or Inducing Cancer? Link

[۲۰] HPV Vaccine Researcher Blasts Mandatory Marketing Link

[۲۱] Merck & Co. Link

[۲۲] The New Gardasil: Is It Right For Your Daughter? Link

[۲۳] Gardasil: Guarding or Gutting Our Youth? Link

[۲۴] Almost ۶۵۰ girls needed medical intervention after HPV vaccine Link

[۲۵] Comparison of HPV prevalence between HPV-vaccinated and non-vaccinated young adult women (۲۰-۲۶ years) Link

[۲۶] Gardasil: The Carnage Continues in France Link

[۲۷] Gardasil: Criminal complaint filed in Spain Link

[۲۸] Court told of ‘horrendous adverse effects’ of HPV vaccine Link

[۲۹] HPV Vaccines: A Danish Documentary Link

[۳۰] HPV Vaccines Exposed: Subterfuge in a Syringe? Link

[۳۱] HPV Vaccine Trials in India: Is Merck above the law? Link

[۳۲] Health Risks Push Ministry to Reconsider HPV Vaccine for Teen Girls Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 163
  • در انتظار بررسی: 44
  • غیر قابل انتشار: 14
  • جعفر ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    تمام عوامل این توطئه کثیف سریعا باید در ملاعام اعدام شوند .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      این خانم فکر کرده همه مردم ایران مثل خودشن .... شما...هستی ، رفتی امریکا با هزار نفر........ بعد فکر میکنی همه مثل خودتن!
    • P IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      علیخانی برای خانم اشکی و برنامه ی نامعلومی که برای دختران ایران داشت فوری یک شماره حساب از آپ معرفی کرد ...ولی دیشب گروهی از پزشکان که در مناطق محروم تقاضای کمک مالی کردن علیخانی نشنیده گرفت ...و حتی مدرس پیانو برای کودکان اتیسم هم کمک مالی خواست بازم علیخانی نشنیده گرفت ...فقط میتوان گفت اشکی سفارش شده بود !!!...اونم ازطرف جناب وزیر !
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      38 10
      اولیش وزیر بهداشت
    • حسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      38 7
      اونهایی که سواد انگلیسی دارند این سایت را در تایید سایت مشرق بخونند عوارض عجیب و غریبی داره این واکسن .aspx الان من تو فکرم این همه واکسن تو بچگی بهمون زدند چی بوده و چه بلایی سر ما آورده کاشکی یکی بررسی کنه
    • aras IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      36 10
      مشرق پیگیر این مسئله باشید که این دارو وارد شده؟ با چه هزینه ای قراره توزیع بشه؟ چطور قبل از وارد کردن این واکسن ، شخص وزیر برنامه ماه عسل برای رپورتاژ آگهی این واکسن انتخاب کرده؟ مگه این برنامه تلویزیونی ارتباطی با وزارت بهداشت داشته که شخص وزیر براش مهمان میفرسته؟ شایعه شده همسر بعضی از مسئولین دولتی در واردات مستقیم این واکسن نقش داشتن اگر صحت داره رسما اسامی این افراد و مسئولیت هسمران شون تو دولت اعلام کنید
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      30 41
      همه باید اعدام بشن سریعا در ملا عام فقط تو خوبی
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      20 4
      به همت بعضی از مسئولین بهداشت، کشاورزی و محیط زیست چیزهایی که در بقیه دنیا ممنوع است در ایران آزاد! مثل محصولات تراریخته، واکسن HPV و ..
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      6 11
      اخه تجاوز شیمیایی شده مغزش زیگیل زده
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      16 13
      آقای مدیر مسئول مشرق من به شخصه از شما تقاضا مندم یک کمپین شکایت مردمی علیه آقای علیخانی اجرا کنید و درخواست جمع آوری هزینه برای مبارزه با این انسان نادان بکنید ایشان هر سال دارند یک سری خزعبلات به خورد مردم می دهند
  • آرش IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    احسان علیخانی رو از کشور اخراج کنید. برنامه ماه عسل رو هم بدید من اجرا می کنم. سپاس
    • نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      70 16
      اول شلاق و بعد اخراج .
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      31 3
      خانم اشکی که تا بیست سالگی ایران بوده بلد نیست فارسی صحبت کنه مثل کسی که از سنین خیلی پایین خارج زندگی کرده حرف میزد
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      25 11
      این کار ، نوعی تشویق وقیحانه برای ارتباط جنسی بیشتر پس از تزریق واکسن است. ________ این جنایت عواقب بسیار خطرناکی به لحاظ روحی و روانی و فرهنگی و جسمی و جنسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی خواهد داشت . _________ درواقع هدف دشمن همین است که به هرشکل ممکن ، میل به روابط جنسی نامشروع و فحشا را در ایران به اوج‌ برساند . _________ این حرامیان ، بچه ها غیر مطلع را به کنجکاوی ناثواب وامیدارند و بدنبال تبدیل پسران و دختران پاک و معصوم ایران به روسپی گری و لاقیدی و فساد و در حقیقت فروپاشی کانون خانواده ها هستند.
    • طاها IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 1
      میشه منم باشم.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    پس این انیسیستور پاستور چه کاره است . ؟ جواب بده دیگه نوبت اوست که جواب بده
  • احسان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    27 84
    ول کنین این بازیای سیاسی مقصرین بزرگ این وضعیت کشور قلم هایی هست که اجاره ای شدن هر روز زیر بیرق یه دسته سیاسی روی کاغذ میچرخن کاش چند تا قلم آزاده تو این کشور بود که راحت به فروش نمی رفت
    • محمد باقری AE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      8 4
      ای کاش، سالهاست این مردم گرفتار این بلا هستن و براش کشته دادن، امیداوارم اون روزو ببینیم. تو همین مطلب نگران چندصد میلیون پول مردمه و دلش برای اون پول و منافع فرقه خودش بیشتر میسوزه تا مردم...
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      4 0
      اونوقت شما چطور تشخیص میدادید که اینها قلم های درست هستند و بقیه قلم های نادرست؟
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      3 1
      چه ربطی داشت
  • amir IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    به راست و دروغ داستان خانم اشکی کاری ندارم اما اینکه میگید ایرانی ها به ندرت به این ویروس آلوده میشن یه حرف احمقانه و جهت دار هست , چند وقت پیش برای چک آپ جراحی واریکوسل که داشتم رفتم مطب یکی از معروف ترین اورولوژیست های ایران , تو اون مدتی که منتظر بودم تا نوبتم بشه به جرات میتونم بگم از هر 10 تا مریضی که میومدن مطبش 8 تاشون برای درمان زگیل تناسلی بودن ...
    • akg GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      آقای دانشمند بخاطر اون 8 نفر مریض که اومدن مطب دکتر نباید برای 80 میلیون نفر نسخه پیچید . باید درصد شیوع بیماری و مورد اطمینان بودن واکسن بررسی بشه
    • حمید رضا US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      83 17
      خانم چرا با دقت نمیخونی مطلب رو.فقط یکی از راه های الوده شدن به این ویروس شریک جنسی متعدد هست. عامل دیگر قطعا عدم رعایت بهداشت هست. بسیاری از این افراد اصلا بهداشت رو رعایت نمیکنن. مثلا طرف میره تو ایام حیض با زنش همبستر میشه این یعنی یک رابطه جنسی بسیار الوده و غیر بهداشتی. یا خانم طرف دچار عفونت رحم و واژن هست باز با هم رابطه برقرار میکنن . چرا تفکر نمیکنید؟
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      خیلی جالب بوده که به تو میگفتن زگیل تناسلی دارند و تو آمار همه رو گرفتی !
    • amir IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      27 92
      در جواب 11:08 : من آمارشون رو نمیگرفتم , منشی از هرکی میومد مطب میپرسید دلیل مراجعتون چیه و من هم میشنیدم ... جای اینکه چشمات رو ببندی و مثل ابله ها حرف بزنی میتونی بری پیش 4 تا اورولوژیست معتبر و سوال کنی که وضعیت شیوع زگیل تناسلی در ایران چقدره
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      67 14
      اون تعداد که شما آمار دادید مسلما از آدم هایی هستن که روابط جنسی زیادی دارند و نمیشه به کل جامعه تعمیم داد ،در ثانی اون زگیل ها با انواع اقسام داروهایی که حتی نیاز به رفتن به پزشک متخصص نداره ازبین میره مثل اسید سالیسیلیک یا پدوفیلین ،نهایت با لیزر و کرایوتراپی ،میزان خطرناک بودنش فقط کافیه اینو بدونید که تمام زگیل های پوستی که بسیاری افراد دارند از همین ویروس hpv هست ،و البته نمونه ای که در نواحلی تناسلی و کشاله ران و...میزنه از نوع تناسلیش هست مثل زگیل های عادی ،ای کاش به جای تبلیغ جهت زدن واکسن یه کم ارزش های اخلاقی دینی و ملی خودمون رو ترویج و تبلیغ کنیم ،تسهیل ازدواج جوانان ،جلوگیری از اشاعه فحشا و تحریک کردن مردان و زنان در جامعه به هر صورت ،پایبندی و تعهد به خانواده ،
    • حسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      70 7
      خخدا عقلت بده. تو هر مطبی بری از هر ده تا نفر 8 تا شون ممکنه یک بیماری داشته باشند. این که نمیشه بررسی آماری
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      24 6
      این مثل اینه که بگی رفتم استخر دیدم همه خیس بودن بعد نتیجه بگیری بد روزگاری شده هر کی رو میبینی خیسه
    • ایرانی AE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      19 6
      جسارتا شما تو کدوم منطقه زندگی میکنید که این همه وضعشون خرابه؟!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      10 7
      چه جلب مطبش کجا بود چ ... هایی بودن تو مطب چطور ما تاحالا تو زندگیمون ندیدیم حتما یه فرق اساسی در زندگیامون هست یکم فکر کن بعد رسوا کن خودت و
    • ناشناس IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 5
      حتی تو آمار جهانی ام تو کشورایی این بیماری زیاد بوده... بین دوهزار و پونصد تا ده هزار نفره بیماران.... بعد هم اون زیگیل در صورت رابطه باعث بیماری و منتقل میشه... تا الانم همه مرده بودن یهو دانشمند و مطلع شدن همه رفتن دکتر واکسن و زدن... همه بیماران این بیماری و به وفور دیدن... این بیماری در کل دنیا هم انقدر شایع نیست که گفتن! مشکل اینه سواد انگلیسی نیست در شما برید ببینید سایتا رو...
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      9 3
      زیگیل تناسلی گفتن داره ؟ جاداره با افتخار بگم من یبوست دارم
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    11 43
    خبر جنسی ندیده بودیم که دیدیم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    اخه یکی نیست بگه هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم باید بشینه. وقتی خالق جهان میگوید زن نباید چند شریک جنسی داشته باشد و حرام است خوب حتما خیر مردمش و مخلوقات را میخواهد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    26 42
    افرین . باز هم بیشتر از این دست خبرهای توصیه ای بزارید، سیاسی بازی رو ولش کن به درد مردم برس
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      0 0
      باید رفقات جواب بدن! این هوچی گری ها بی فایده است!
    • ناشناس IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 1
      نگرانی برای جون و پول مردم درد نیست!؟؟ شما تا دیروز میدونستی اصلا همچین چیزی وجود داره!؟؟ حالا مدافعش شدی؟! حالا شدید متخصصش؟ همه تون بیماراش و دیدین و همه تون خودتون زدین و ... بیا من برات میخرم میزنم ببینم چی میشه! بیا موش من شو اگه دوست داری!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    78 13
    احسنت مشرق...همیشه همین طور به موضوعات این چنینی حساس باش...سلامت مردم شوخی بردار نیست
  • US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    چرا مقاله دروغ مینویسید؟ منابعتون را نگاه کردم، عمدتا ربطی به ادعاهای مقاله شما ندارد. چرا با سلامت و جان مردم بازی میکنید؟ مگر قرون وسطی است که با علم میجنگید و یا همه چیز سیاسی و امنیتی است؟
    • داریوش IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      16 94
      برام عجیبه این همه سفسطه و دروغ مشرق سایتی بود که من تقریبا اخبارش رو باور داشتم ولی این یه مورد کاملا دارن خود خواسته دروغ میگن مردم بهتره خودشون برن تحقیق کنن
    • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      48 7
      شما گزارش خوندین میشه بگید کجای مقاله اشتباه گفته ویروس شناسی خوندی؟!اما من خوندم تنها اشکال این مقاله به نظرم اینه که مشرق باید اسم یه واکسنcervarix رو هم تو مقالش میاورد ببین یه نکته هست این دونوع واکسن برای همه انواع high risk HPV نیست بنابراین باید قبل از تزریق واکسن توصیه میشه غربالگری سیتولوژی دهانه رحم انجام بشه چون یه رورش مهم برای شناسایی سلولهای اولیه مستعد سرطانی شدن نه اینکه قبل از این موارد واکسن تزریق بشه!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      78 5
      همانطور که به اسم دموکراسی، ملت ها را غارت می کنند، به اسم علم هم چه کارها که نمی کنند...!
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      68 7
      داری اشتباه میزنی اونی که با سلامت ملت بازی کرده یاسمن اشکی و حامیانشن و برنامه نخود هر آش ماه عسل
    • حمید رضا US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      72 6
      جناب بی سواد شما اگر سواد انگلیسی داری که قطعا نداری برو در سایتهای خارجی که توهم توطئه ندارند و در قرن ۲۱ مخالف علم هم نیستن و اهل سیاسی کاری هم نیستن بخون که جریان این واکسن چیه و چه بلای سر مردم اورده
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      42 9
      شما چرا با یک گزارش علمی و آگاهی دهنده مخالفت می کنید ؟ یه کم باید عمیقتر اندیشه کرد.
    • TM ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      64 4
      خیلی علم علم نکن . مثل اینکه تو باغ نیستی عمو ! تازه از تخم سر درآوردی ؟ فکر کردی غربی ها ابلهند که علم به من و تو بدهند . اگر این کار را بکنند از کجا درآمد سرانه شان 100 برابر جهان سومی ها بشود ؟!! از غرب فقط تفاله و فاضلابش به من و تو می رسد لذا همان بهتر که خودمان تحقیق کنیم کشف کنیم و مصرف کنیم و در هر حال به همه چیز غرب بدبین باشیم . ساده لوحانی امثال جنابعالی موتور شرکتهای غربی هستند و نوکر بی جیره و مواجب . اگر نمیدانستی پس بدان !!!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      26 3
      با علم یا تجارت جان انسانها
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      42 3
      این علمی که شما ازش نام میبرید تو کشورهای پیشرفته رد شده و فکر کردند ما با این وزیر بهداشت تاجرمون جهان سوم هستیم که بیان رو زن ها و بچه هامون امتحان کنند
    • TM ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      55 5
      تانک من های آمریکایی ( مثلا متفکرین در حقیقت جنایتکاران جنگی روانی) سالهاست نقشه کشیدند که دنیا بیش از اندازه شلوغ شده و جمعیت مطلوب برای کره زمین را 500 میلیون نفر تعیین کردند . حتی مردم خود آمریکا را گفتند به بهانه های مختلف میکشیم تا جمعیتش کم شود اما مرفه و نخبه !! بعد هم آمار غلط میدهند که ملت خودشونو گول بزنند سال گذشته در طوفان پروتوریای آمریکا دولت گفت فقط 57 نفر کشته شدند امثال تحقیق کردند دولت 70 برابر کمتر گفته بود چون بیش از4000 نفر کشته شدند . دولت آمریکا عمدا در بلاهای طبیعی کند کار میکند تا آمار تلفات انسانی بیشتر شود از شر سیاه پوستها و فقرا ی آمریکا راحت شوند !!! حتی انواع بیماریهای کشف شده در آزمایشگاه های ارتش را اول روی خود آمریکایی ها امتحان میکنند بعد انتظار دارید به مسلمانان اونم از نوع ایرانیش رحم کنند . فقط امام زمان علیه السلام به داد ما برسد . الهی آمین .
    • حسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      18 2
      معلومه سود هنگفتی می بری
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      9 0
      شما برو واکسنو بزن اصلن تو میدوتی مقاله چیه
    • ناشناس IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 0
      شما از علم چی میدونی؟! مگه مشرق یه منبع ارائه داده همه اش و خوندی سریع کامنت گذاشتی؟!؟! برو واکسن و بزن بدو...اصلا بیا من برات بخرم... برو پول بریز تو جیب یه عده مفت خور... مریضم شدی... بهت میگم نتیجه علمی! حالش و ببر!
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      5 0
      مشرق حقیقتو گفته . بسیاری از کشورها این واکسن ممنوع کزدند
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      داریوش جان شما تحقیق کن شاید به جایی رسیدی واکسنم بزن برات خوبه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    55 7
    دشمن و نفوذی ها خیلی وقته رو این طرح کاهش جمعیت شیعیان ایران کار میکنن
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    37 6
    علیخانی قرتی بهتره اسم برنامه تو بذاری ماه زهرمار . خیلی با یاسمن اشکی صمیمی هستی
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    45 4
    ایران را کردند موش ازمایشگاهی برای تست داروهای مرگبار و ایجاد درآمد برای افرادخاص کاری که در بحث محصولات تراریخته کرده و میکنند در حالی که برخی کشورهای پیشرفته در غرب و ارپا اجازه استفاده از آن را در خاک خود نمی دهند حال چرا این افراد هر چه که شرکتهای امریکایی تولید و یا نسخه میکنند سریعا در ایران تبلیغش را میکنند ایا جای تعجب و سوال جدی ندارد ؟ انگار کشور بی در و پیکر شده است
  • صالح US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    66 3
    مشرق چرا پیامم را انتشار نمیدی؟ این نکته مهمیه که بابد بهش توجه بشه. لطفا نشر بدید پیام بنده را. باید از مجریان ماه عسل و وزارت بهداشت سوال بشه چرا اون داروساز نخبه ی کشور را که با گیاه داروی ضد سرطان اختراع کرده بود را به ماه عسل دعوت کردند و دو تا پزشک سفارش شده از سوی وزارت را هم اوردن تا با وقاحت و خونسردی تمام ایشون رو مورد تمسخر قرار بدند و او را خرافاتی معرفی کنند و یک محاکمه ناجوانمردانه ترتیب دادن و مکررا به او تاختند که به چه حقی برای دوستانت دارو تجویز کردی در حالی که پزشک نیستی و البته اون داروساز هم مکررا میگفت من چنین کاری نکردم و میدونم این کار جرمه و ممنوع هست و انسانی نیست.... در حالی که ایشون داروساز بود و متخصص ولی در برنامه خانم اشکی این خانم را که هیچ سر رشته ای از پزشکی و داروسازی و حتی شیمی نداره دعوت میکنن که برای بچه های این کشور داروی مرگ تجوز بشه و هیچ پزشکی هم صداش در نمیاد و تازه وزیر هم اعلام حمایت میکنه؟ چطور میشه که اقای لیخانی برای حمایت اون نخبه داروساز اقدام به کمک گرفتن از جیب مردم نمیکنه اما دراین مورد این خانم زمین و زمان برای مرگ ایرانی ها بسیج میشن و ملت رو سر کیسه میکنن؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      18 0
      گل گفتی. قطعا علیخانی بیسواد شریک در برنامه کثیف مافیای درمان است
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      11 0
      دقیقا این سوال من و خانواده ام هم بود . برا اون پزشک دادگاه پزشکی تشکیل دادن اونم کسی که کارشناسی ارشد مهندسی داروسازی داشت دو تا جوجه پزشک اورده بودن که محاکمه اش کنن بیچاره رو تهدید هم کرده بودن قبلا اگه دارو هاش تاثیر نداشته چرا تهدیدش کرده بودن ، اونوقت این خانوم بدون تحصیل در زمینه پزشکی برا خودش نطق میکرد و به به و چهچه اش میکردن.
    • علی GB ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      11 2
      عزیز جان اون پسره هم برا این اوردنش تا با طب سنتی جلوی طب اسلامی قد علم کنن طب اسلامی خیلی وقته داره بیماران سرطانی رو خوب مبکنه به کانال ایت الله تبریزیان در سروش و سایتشون سر بزنید تا متوجه بشوید
  • سوخته IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    57 2
    هی هی هی هی از این دولت که دانسته و ندانسته ..... 2030 و خیلی چیزهای دیگر که بعد فاش می شود . اینها چه دینی دارند که سر کار آمدن
  • TM ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    54 4
    من به گربه بیشتر اعتماد دارم تا به غرب و غرب زده ها . اولویت اول غرب و غرب زده ها پول است پول است پول . برای پول نه نه خودشونم واکسن می زنند !!!! کاری به عوارض و نقشه های دشمن هم ندارند .
  • TM ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    43 3
    این همان غربی است که بسیاری از آفریقایی ها و ایرانی ها و افغانی ها را با واکسن های فلج اطفال عقیم کرد و با خوراندن نمک ید دار مشکلات گواتر و کمبود ید را بیشتر و عمیق تر کرد .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    8 43
    از کجا معلوم شما راست می گوئی؟
    • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      23 3
      برو یکم در مورد این ویروس مطالعه کن راست دروغش میفهمی
    • آرش IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      2 3
      آن ها راست نمیگویند ما راست میگوییم است
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    52 5
    شک نکنید وزیر بهداشت که به این خانم اجازه گفتن چنین ادعاهای دروغی رو داده یک کاسب به تمام معناست که جان مردم براش معنا نداره
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    48 4
    باید دید چطوری این حقه بازها با وزارت بهداشت گاوبندی کردند و سلامت مردم رو حراج کردند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    44 2
    از انجا که عمده مسلمانان بیسواد یا با سواد ولی سیاسی و کذاب اند و درشتدانه ها به نحوی سرسپرده و نان خور انگلیس و امثال ان اند از اینرو ممکنه که تعمدی مسلمانان را با توجیهات علمی و واکسنهای عجیب نابود کنند. باید بررسی کنید دختر ترامپ یا بچه بیل گیتس یا چند درشتدانه دیگر در امریکا ایا ملکه و دختر و نوه اش در انگلیس از همین واکسن زده اند یا نه. اگر زدند یعنی خوبه و اگر نزدند یعنی بد است
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    40 2
    ممکنه انگلیس پول داده باشد که در این خصوص صحبت کند و مسلمان ساده و بیسواد و بیخبر از دنیا را نابود کند چون مشخصات ژنتیکی مسلمانان را از دانشگاه شهید بهشتی و مطالعه بزاق تهیه کرده.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    34 1
    میگم این خانم اشکی بالاخره بیماری نامعلوم داشت یا بیماری مرتبط با HPV؟ اگه نامعلوم بود بیماریش چرا دنبال این واکسن هست و اگه مرتبط با پاپیلوم هست بفرماید که منشا بیماریش چه بوده؟ آیا در آن سن کم که می گوید علامت دار شده بوده متاهل بوده؟ یا به "بمباران شیمیایی تهران!!!!" ربط داشته؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    2 27
    ممنون از مشرق بابت اطلاعات درست ولی با قسمت اینکه مردم ایران به این ویروس کمتر آلوده میشن موافق نیستم الان اگه آمار رسمی باشه که رابطه جنسی با داشتن شرکای جنسی متعدد در ایران از سنین کم شروع شده و هر روز آمارش داره میره بالا
  • US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    17 57
    خنده داره که مشرق از یه برنامه تا این حد آشفته و سردرگم و سراسیمه شده و از اونموقع تا الان شونصدتا مقاله گذاشته البته برای من واضحه دلیلش چیه چون این ویروس مربوط به رابطه جنسیه و مشرقیا فک میکنن ایران کشور اسلامیه طبیعتا نیازی به این واکسن نیست اما دلیل سراسیمگی مشرق چیه ؟ روشنگری ؟ اطلاع رسانی ؟ افشاگری ؟ و ... ؟ نه مشرق سراسیمس چون میدونه بین دهه هفتاد و هشتادیا چه انفجار جنسی در جریانه مشرق از این حراسانه میخواد رو این سرپوش بزاره میخواد بگه ما تو ایران سکس خارج از ازدواج نداریم
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      30 6
      اینقدر نفهمی نشون دادنت هم خنده داره
    • amir IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      7 26
      احسنت , دقیقا همینطوره که میگی , جمله شروع مقاله خودش گویای این هست که چرا مشرق تا این حد واکنش منفی داره نشون میده : ایرانی ها به ندرت به این ویروس آلوده میشن !!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      7 1
      حالا اطراف شما چی میگذره نمیدونم ولی در شعاع چند کیلومتری بنده هیچ رابطه غیرشرعی که لو بره وجود نداره. حالا موارد خیلی معدود هم اگر باشه دچار این بیماریها نشدن. حالا اگر اطراف شما همه ویروس دارن، به جای وارد کردن واکسن برید هرزگیتون رو درمان کنید.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      6 2
      متاسفم برای این طرز تفکرتون ؛ اگر بدونید بعد از حرفهای این خانم چه آشوبی در دل من و قطعا بسیاری از زنان و دختران به پا شد : سووووووونامی سرطان ! کسی منکر وجود عده ای بی بند و بار نیست ؛ نمیدونم کجا زندگی میکنید ، ولی در اقوام و اطرفیان و شهر و استان ما هنوز پایبند سنت ها هستند .
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      6 1
      آقا شما که روابط خارج از ازدواج داری برو این واکسن رو بزن، کسی که جلوتو نگرفته! مشرق این مطالب رو برای آنهایی گذاشته که به سلامت جسم و روحشان اهمیت میدن شما برو با خیال راحت بزن؛ در ضمن کمک انسان دوستانه به خانم اشکی و وزیر محترم بهداشت فراموش نشه :)
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 1
      نادانی شاخ و دم نداره اول برو واکنش کشورا دیگه به واکسن و ببین بعد حرف مفت بزن! همه اون قربانی ها و کشورا دروغ میگن تو فقط راست میگی! آره اصلا درد اول جامعه ما زیگیله فقط تا الان همه مرده بودن... حرفی ازش نبود...یهو همه مبتلا به این بیماری شدن! اون بیماری ای شما بهش دچارید مغزیه... اون مغزتونه باید درمان کنید!
  • TM ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    38 2
    از وقتی طب اسلامی و سنتی در ایران رونق گرفته دانشمندان خون آشام غربی به این نتیجه رسیدند که برای اکثر بیماری های شناخته شده بشر در طب اسلامی دوا و شیوه مداوای موثر وجود دارد . لذا دیگر مثل سابق نمیتوانند داروها و شیوه های درمانی صد در صد شارلاتانیزم خود را به فروش برسانند . مثلا در طب فراماسونری غربی آخر عاقبت دیابت کوری و قطع عضو است در حالی که بیمار 20 ساله دیابتی که باید 30 میلیون میداده که پایش را قطع کنند ظرف 2 هفته در ایران به وسیله طب معمولی سنتی به طور کامل مداوا شده و پایش هم نه تنها قطع نشده که مثل اولش شده در شبکه افق هم نشان دادند !! لذا چند سالی است که بیماری های خودساخته در آزمایشگاه های جهنمی غرب توسط همان علومی که دوستان نادان گفتند در حال گسترش است و واکسنش هم دست خودشان ! طب اسلامی و سنتی هم دیگر اسم این بیماری ها را هم نشنیده چه برسد به اینکه روش مداوایش را بداند این است آخر عاقبت علم بدون تقوا که 1400 سال است اسلام میگوید آتش است و نابود کننده !!!! حالا هی دم از علم بزنید و تمدن . والا حیوانات وحشی اهلی ترن از این غربی های زامبی .
    • CN ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      1 8
      آقای محترم طب غربی چیه؟ علم جدید نتیجه تحقیق و آزمایش های جهانی چه در جوامع اسلامی و چه جوامع غیر اسلامی است، و در سطح مولکولی، اتمی، سلولی و جانوری تحقیقات انجام میشه.
    • CN ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      0 5
      آقای محترم طب غربی چیه؟ علم جدید نتیجه تحقیق و آزمایش های جهانی چه در جوامع اسلامی و چه جوامع غیر اسلامی است، و در سطح مولکولی، اتمی، سلولی و جانوری تحقیقات انجام میشه.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      1 1
      درود و احسنت
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    15 25
    مشرق! بالاخره تو زیر بیرق کی، سینه میزنی؟
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      5 11
      زیر بیرق هر کی سینه بزنیم زیر بیرق ماسونهای افسادطلب خیانتکار راهزن سینه نمیزنیم!
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 2
      میخواست بگه من بیرق بلدم بابااااا بیرق
  • TM ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    26 3
    قدیمی ها که بیسوادشان پروفسورهای حالا را حریف بود می گفتند هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه . این وزیر محترم بهداشت هم تحصیلکرده غرب است و سر سفره اونا دکتر شده لذا مدرک خودش را زیر سوال نمیبرد .
  • وحید IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    20 1
    مشرق به نظرم برو سر اصل مطلب به مافیای دارویی کشور بپرداز اونوقت هزار تا داروی بی خاصیت مثل واکسن اچ پی وی معلوم میشه خدایا چرا ما این همه بدبختیم از بیرون تحریم از داخل اینجوری مرگ شرف داره به این زندگی
  • TM ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    90 3
    مولا علی علیه السلام که امروز روز شهادتشان هست و به همه مردان عالم اعم از مذکر و مونث تسلیت عرض میکنم می فرمایند :" زیرک ترین شما دشمن شناس ترین شما است ". پس به عبارت دیگر میتوان گفت احمق ترین ما ایرانی ها یا مسلمانان یا جهان سومی ها خوش بین ترین مان به آمریکا و اروپا است . چون همان طور که میدانید ناتو , غرب و آمریکا رسما مسلمانان را دشمن شماره یک خود تعیین کرده اند از سال 1990 به بعد و تا نابودی کامل اسلام و مسلمین این استراتژی خود را ادامه میدهند . آنها سعی دارند مسلمانان را به 3 شیوه 1- گسترش بیماری های مهلک و عقیم سازی که موجب کاهش جمعیت شود 2- ایجاد بلایای به ظاهر طبیعی اما به کمک تحقیقات جهنمی 3- بروز جنگ و درگیری های قومی مذهبی و همسایگی نابود کنند .
    • ح IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      1 2
      شما اطلاع دارید که وقتی فردی به این بیماری مبتلا می شه در زاد و ولد دچار مشکلات می شه؟ مثلا به احتمال زیاد دکتر خواهد گفت عمل سزارین باشد نه طبیعی . اگر خدای ناکرده به سرطان بینجامد حداقل اتفاق برداشتن رحم زن خواهد بود.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      2 0
      ح: نوع زایمان چ ربطی داره به عفونت و نازایی ویروس ضعیف شده واکسن مذکوره که خود نازا کنندست این حجم بیسوادی اظهار نظر نداره
  • TM ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    51 3
    حضرت ایت الله جوادی آملی که در فلسفه و منطق در کنار سایر علوم یگانه شرق است اخیرا به آقای ظریف گفتند هنگام دست دادن با غربی ها انگلشتان خودت را بشمار !!!! بعد وزیر بهداشت تریالدر ما تا حد ویزیتور شرکت های اسرائیلی و انگلیسی الاصل تنزل می کند !! اون از وزیر خارجه شاد و شنگولمون اینم از این . خدایا ما با کیا سرو کار داریم؟!
  • TM ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    18 6
    ضمنا غربی ها در تحقیقاتشان که بعضا به کمک جوانان جویای نان و نام ایرانی متاسفانه به دست آمده فهمیده اند اساس مشکل با ایرانی ها هوش برتر این قوم نسبت به معدل هوش جهانی است که چند گرید بالاتر است . لذا از طرفی در همه محصولاتی که منشاء آن غربی است یا تحت لیسانس غرب تولید میشود اعم از خوراکی بهداشتی دارو و ... مواد ناشناخته تحلیل برنده سلولهای خاکستری مغز جاسازی میکنند که منجر به اپیدمی فراموشی و آلزایمر و .. شده اونوقت چون میدونند ایرانی ها ذاتا طبیب هم هستند و سراغ کوندور می روند در آدامسهاشون کوندور سفارشی با فرمول عالی فراماسونری گذاشتند تا سناریو را تکمیل کنند .
    • سید حسین IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      8 0
      داداش دمت گرم اطلاعات تو از کجا آوردی به ما هم بگو از اونجا بیاریم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      0 0
      بالاتر نیست برو بخون واقعا دهن روزه و ...
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 1
    خوب ملتو سر کار گذاشتین دلار تورم برجام ... خدا عاقبتمونو بخیر کنه
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      3 0
      بله! متاسفانه دولت هر روز یک حقه جدید برای سرگرم کردن افکار عمومی در آستین دارد.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    24 1
    نفوذ در هر شکلی وجود دارد ومتاسفانه دولت کج فهم به ان گردن تهاده است.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    12 3
    دم شما گرم خائن کم نداریم به کودکان این واکسن رو بزنید = نازایی = پرداخت پول جهت باروری = سود وارد کنندگان داروهای نازایی = حراج سرمایه اصلا جناب وزیر متخصص بیماریهای عفونی است که نظر داده . پول رو باید پس بده
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    6 1
    یه کلمه فراری به سمت جلو
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    2 21
    به زمین و زمان میزنید که بگید طرف توسط کارتل های تولید واکسن HPV، شارژ شده و چه میدونم رایگان براشون شده بیزینس من! آروم بگیر مشرق
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      3 0
      مستند و دقیق گفته. جواب نداری چرت و پرت نگو و به قول خودت به در و دیوار نزن!!
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      5 0
      زمین و زمان نیست مقالات و موجودات عینی و علمی است شماها دارید به در و دیوار میزنید که نسل ایرانی و منقرض کنید
  • مداح اهلیت PK ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    14 9
    با تشکر از مدیریت سایت وزین مشرق جهت اطلاع رسانی در تمامی حوزه ها. پیشنهاد میکنم این گونه گزارشات را همراه با پرداختی بیشتر و متقن به مراجع قضایی و نظارتی و حتی خود صدا و سیما ارسال کنید تا مورد رسیدگی لازم قرار گیرد. بهر حال فارغ از اغراض و امراض سیاسی و اجتماعی مترتبه، چند ساعت آنتن زنده رسانه کشور در اختیار تبلیغ این محصول قرار گرفته که صدا و سیما باید علاوه بر تنویر افکار و ترمیم روحی و روانی مخاطبین خود، نسبت به تخلف صورت گرفته پاسخگو باشد. یا علی
    • زینب رحمیانی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      1 11
      تو یا علی سرت میشه بزنه تو کمرت یا علی عوضی چی رو تبلیغ کنه کشتار بچه ها مونو ؟؟؟نسل کشی رو؟؟؟؟واکسن دردعی که همش به بیماری تبدیل میشه؟؟؟؟اشغال چرا از بیسوادی مردم سوءاستفاده میکنی؟؟؟برای بچه های خودتم از اینا میزنی؟؟؟چطور دلت میاد شاهد کشنار بچه های 9 ساله ی پاک و بی گناه باشی....؟؟هر چقد که بگیری ارزش داره که ببینی بچه های 9 ساله بمیرن؟؟خدا ان شاءالله بحق این شبای عزیز به همین درد دچارت کنه و زمین گیرت کنه
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      5 0
      زینب خانوم این بنده خدا میگه یه تربیون بدین که در مورد این دروغ بزرگ شفاف سازی بشه و مردم بفهمن کلاه سرشون رفته نه تبلیغ این واکسن.
  • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    14 2
    اینقدر علم علم نکنید غربیها هنوز تو مساله ختنه هم شک و تردید دارند و به ما میگن ضرر داره اما خودشون از فوایدش خبر دارن این علم هنوز ناقصه و ما جهان سومی ها شدیم موش آزمایشگاهی غربی ها ساده لوح نباشیم
  • همایون IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    14 1
    قطعاً وزارت بهداشت با تشکیلات ان خانم گاوبندی کرده !
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 0
    احسنت با این گزارش کار سردسته مافیای درمان که یک سوپر میلیاردر است رسوا کردید. امیدوارم علاوه بر بی آبرویی، خیر از زندگی اش نبینه و قبل از مردن بوی تعفن بگیره
  • عقرب IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    5 0
    حراست وزارت بهداشت دست داره پزشکای جهادی جنوب کشورم خیلی زیاد در عسل علیخانی دعوت میشن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    13 0
    در ضمن این آقای علیخانی باید باید همون طور که دو سدعت در اختیار این خانم گذاشته یه پزشک متخصص بیاره و مردم رو از نگرانی دربیاره ؛ چیزی که مطمئنم وزیر بهداشت اجازه نخواهد داد و بازم لابی میکنه .
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    5 2
    گسترش واکسن یکی از راههای تسلط غربی ها به جوامع اسلامی بوده است. به تازگی اسراری منتشر شده که نشان میدهد در واکسنهای مورد استفاده در جوامع اسلامی موادی وجود دارد که باعث از بین رفتن غیرت شده و حتی فرزندان را دوجنسه میکند. این مورد در واکسن های فلج اطفال بوده است.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 0
    واقعا گزارش، فیلم ها و ارجاعات بسیار عالی و روشن کننده بود. مطمئنم وزیر بهداشت و علیخانی و اشکی اگر این گزارش را ببینند امشب خوابشان نمیبره از عصبانیت.
  • CN ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 0
    حالا بالاخره هدف این خانم از دروغ گفتن و دخالت در رشته پزشکی چیه؟ هدف وزیر بهداشت از حمایت از یک فرد غیر متخصص چیه؟ تبلیغ 2030؟ کسب درآمد؟ عقیم سازی جمعیتی از زن ها برای کاهش جمعیت؟ آزمایش واکنش مردم نسبت به همچنین مسایلی؟ خیلی ممنون از اطلاعات شما، هر چند حضور این خانم جنجالی شده ولی این وسط من یک سری اطلاعات خیلی مفید از مقاله شما کسب کردم.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      پول پول پول
  • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    3 0
    اگر دروغه پولا رو برگردونن
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      0 3
      علیخانی گفت پولا رو میدیم انستیتو هرجور خواستن صرف بهداشت جامعه ایرانی کنن . یعنی به این دختره و دارو دسته اش نمیدن البته اگه بشه به حرفشون اعتماد کرد.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 0
      انگل اصلی همون انستیتو و وزارتخانه است
  • محسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 0
    بنظرم اگر این موضوع شاید بتوان گفت نفوذ درست است اینها تقصیر سازمانهای نظارتی است که اصلا چرا قبلش که می دانستند این موضوع قرار در چنین برنامه ای پخش شود بررسی نکردند چه کنیم همه چیمان به همه چیمان می آید
  • بینام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 0
    فقط تا جایی که میتونیم جلوی این دشمنان ایرانیان و بشریت و انسانیت در این کشور می ایستیم.اینها هدفشون نابودی این سرزمین و آب و خاک هست.ما اجازه نمیدیم ایران نابود بشه. روی حرفمون هستیم.متصدیان واکسن مرگ رو نابود میکنیم.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    5 0
    از وقتی این دولت کنسرت رقص اواز اومده هر روز خدااز گوشه وکنار این کشور یه اوازی در میاد یا خدا کی میشه دو سه سال تموم بشه از شر اینا راحت بشیم خدایا شر و مکر حیله منافقان رو به خودشون برگردون آمین
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    8 0
    علیخانی گوشمالی میخواد
  • رضاا IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    10 0
    خیلیا داخل کشورنفوذی ان.مرگ برغرب زدگان
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    8 18
    فقط یه جهان سومیه که به خاطر یه دختر واکسن وارد میکنه
    • پری IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      1 0
      نه عزیزم اینا فکر میکنن مردم ایران همون مردم زمان بابابزگامونن یا زمان ابن سینا هستن که یکی از خارج از کشور بیاد هرچی بگن اوناهم قبول کنن ...
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      پری جان دقیقا ممنون از این سطح شعور و آگاهی مردم عزیز
  • ح IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    2 2
    برخی مدعیان دیدن داری در نظرات به راحتی به خانم اشکی تهمت ارتباط غیراخلاقی هم زده اند. بعضی از کسانی که در عمرشان رابطه ای نداشته اند ممکن است به این بیماری مبتلا باشند بدون این که بدانند. راحت به مردم تهمت نزنیم. خود من بدون این که در عمرم با این کس ارتباطی داشته باشم مبتلا شدم.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      4 0
      اپیلاسون و عدم رعایت نکات بهداشتی هم عامله توی اپیلاسیون از یه قاشق برای ریختن موم و برای همه از یک قاشق استفاده میشه و تخت مشتری فقط با یک دستمال خیس پاک میسه و روکشش مدام تکون میخوره پس احتمال انتقال بیماری خیلی زیاده و اگر اپیلاسیون نمیرید حتما نکات بهداشتی رو از قلم انداختید تو سبک زندگی تون قبل و بعد از سرویس باید دست رو شست چون قبل هم دست میکروب داره و ناقل به سیستم تناسلی هست
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      4 0
      تهمت به اون خانوم ربطی به شما نداره اون خانوم داره واسه بچه هامون نقشه شوم میکشه انتظار داری گل بدیم دستش و بدون اجازه در شهرستانا داره آموزش ۲۰۳۰میده همین که تا الان کتک نخورده کلاش و بندازه بالا من قهرمان ملیم و ببینمش تا میخوره میزنمش شک نکنید
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    9 0
    بایدباکارهای غیرقانونی ماه عسل وبیمارووزیربرخوردقانونی شود.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      3 2
      این وزیر گل سر سبد دولته که.
  • FR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    1 2
    واقعا از مسئولان صدا وسیما تشکر می کنم که با برنامه ماه عسل ما رااز دیدن شبکه های ماهواره ای بی نیاز کردند.هر برنامه فقط وفقط یک پیام روشن دارد نهایت نکبت وبدبختی وفقر وفساد وناامنی و نا امیدی در کشور.در برنامه 16 خرداد که داستان دزیده شدن دو پسربچه را روایت می کند چقدر روشن دلیل رفتن پسربچه تاامیدی از آینده شان در کشور و امید به خوشبختی در خارج است. این است دستاورد نظام مقدس
  • سجاد IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 0
    ماه عسل باید یه برنامه دیگه برای اطلاعرسانی کامل در مورد برنامه قبلیش بذاره و رسما عذرخواهی کنه که بدون بررسی همه جانبه، از این اشتباه ها مرتکب نشه
  • FR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    0 3
    از اخر مشخص شد مشرق HPV با دوغ ابعلی میزنه
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      5 1
      تو که زگیل و با ظرفش و نون اضافه میزنی عمله
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    3 0
    من که به این نتیجه رسیدم هر چی کلاهبردار و قاچاقچی و قاتل هست رو ماه عسل میاره برعکس داستانشونو تعریف میکنه و ازشون قهرمان میسازه. اگه این واکسن واسه خانوماست به جای اینکه از خبرگزاری ها دنبال خبر باشن یه کلام برن از متخصص زنانی که تحت نظرش هستن بپرسن.
  • علی GB ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    7 1
    روزی که من گفتم برنامش ضد طب اسلامیه همین جا صدتا منفی خوردم
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 0
    بعضیا انقد احمق و بیسوادن که هنوز نمیدونن اینا توی بذر های کشاورزی با تغذیه مردم ساختار ژنتیکی و متلاشی میکنند این همه سرطان ها کیست هاو ... از کجا آمده چرا قبلا نمیشد یهزن ایرانی از زایمان بازداشت به خاطر شرایط بدنی خوبش ولی الان نمیشه باردار کرد یه زن و از بس چرندیات خوروندن و تزریقوندن به مردم از بس مواد میزنید تو فضا سیر میکنید یکم بیاید زمینی شید ببینید دارید تو چه دنیایی زندگی میکنید همین مواد صنعتیه که مغزتون و عقیم کرده قد نمیدید به مسائل پس سکوت اختیار کنید و تا بیشتر از این ضایعات ندید
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 11
    حقا که مسلمانان در قرون وسطا زندگی می کنند و ایران روم سال 1200 میلادی هست می گم مشرق چطوره از فردا تمام دانشکده های پزشکی را ببندیم کنیم
    • ناشناس IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 1
      حقا که احمق ها به جای جدی گرفتن توصیه ها ... خودشون و بالاتر از بقیه فرض میکنند... نکنه شما از این یهودی های اسرائیلی هستی؟!؟! حقا که هر چی مرض و بیماریه همین صد سال اخیر همین کشورای پیشرفته ی شما درست کردن ریختن به جون مردم!
    • علی GB ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 1
      نه اول شما برو چشمات عمل کن از کوری در بیای و مدارک این مقاله رو ببینی بعد
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      3 1
      باشه توعه بهایی خوبی که ادم پرستی برو واکسن و بزن برات خوبه زیگیلات بدجور عود کرده
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 1
      تو چی میگی تو سایت مسلمونا چ غلطی میکنی بابی
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 1
    از انجایی که بچه و خود سردمدار عمدتا در خارج و انگلیس تردد و ارتباط دارند ممکنه توسط ام ای شش و موساد و سیا برنامه نابودی مسلمانان ساده و بی خبر از دنیا را برنامه ریزی کرده باشند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    1 1
    داروی اسهال برا اطفال نیست زیگیل تناسلی کیلو چنده
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    5 0
    اینا میخان این بیماری در ایران رواج بدن بعد هم اگر واکسنی هست یا نیست با قیمت بالا وارد ایران کنند کاسبی کنند پشتشم سرمایه داران وزارت بهداشت
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    2 0
    متاسفانه .نفوذی ها کارخودشان را کردند پس مجلس چه کار می کند اگربه خاطر همحزبی بودن با دولت سکوت کرده اید شاید ناموس خودتان در مدرسه ویا دانشگاه تحت این واکسن نابودکننده قرار گیرو
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    2 0
    را صدا وسیما این یاسی اشکی رو رسوا نمیکنه؟ چرا مردم رو اگاه نمیکنند؟
  • بترسون و حکومت کن ! IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    5 0
    هدف = ترسنوندن مردم از یه هیولا به نام سرطان در یک برنامه پرمخاطب و بعد دادن شماره حساب و جمع اوری میلیون ها پول و بعد ترش ساخت واکسن و زدنش به اونها و درامد بیشتر ...
  • دهقاني زاده IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    1 2
    بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله الرحمن الرحيم با سلام تو در او همان عيب ديد كه هست ز چندان هنر چشم عقلت ببست حيف نيست اين همه گناه براي خود بخريم و به راحتي به مردم از جمله آقاي علي خاني تهمت بزنيم ايدم هست يك زماني كي گفتند آقاي عليخاني مثلا 40 ميليون براي اجرا گرفته خود ايشان گفته بود بله گرفتم ولي همه مخارج دعوت از مهمان ها و .... با خودم بوده
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 1
      چرا شعر میگی چرا ده بار بسم الله میگی مگه جن دیدی
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      وای خدا مجریارو دوست داریا
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 0
      تو جو مجری موندی خدا شفات بده
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      0 0
      خود علیخانیه هم بسم الله گفت هم شعر خوند تازه دوبار بسم الله گفت
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      دوبیتیت تو حلقم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      وای چقد خندیدم از کامنتت یاد خود علیخانی افتادم
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      تی تو را تی تی تو را یک مشت زنم بینی تو را
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      مشاعرست
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      1 0
      ت بدید
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      0 0
      بهترین کامنت سالی
  • TM ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    9 1
    دوستان تا حالا اصلا فکر کردید دین مبین اسلام چرا مخالفین و منکرین خود را کافر خطاب کرده است ؟ درحالی که برخی از آنان پیرو حضرت عیسی علیه السلام و حضرت موسی علیه السلام و .. هستند . من به شما میگویم : کافر از ماده ک ف ر گرفته شده به معنای پوشاننده . حالا فکر کنید آنها یعنی کفار چه چیز را می پوشانند و مخفی میکنند که اینقدر مهم است که اسلام به آنها کافر می گوید . شاید باورش برایتان سخت باشد . بلی آنها حقیقت را مخفی میکنند در حالی که خود به آن باور دارند ! اما مخفی میکنند و میپوشانند . حقیقت چه را ؟ آنها با اینکه در کتابهای دینی شان آمدن پیامبر اسلام در آخر الزمان آمده آن جملات را از کتاب انجیل و تورات حذف کردند !!! در حالی که در قران کریم نام پیامبران آنها آمده آنها نام و اسم و مشخصات و توصیفات خوب پیامبر اسلام و حتی ائمه شیعه نظیر حضرت علی علیه السلام را از کتابهای دینی و سخنان پیامبران خود پاک کردند و مخفی کردند . دیگر اینکه آنها به توسط تحقیقات علمی نیز به حقانیت دین اسلام و حتی دستورات دینی نظیر نماز روزه و تمام جزئیات دین پی برده اند اما نتایج تحقیقات را مخفی اما از آن برای تولید محصولات و کالاها استفاده میکنند !! بطور مثال ایده اضافه کردن گاز س او دو به نوشابه را به دلیل ضدیت با آموزه های دین اسلام و مریض نمودن ابنای بشر به کار بردند ( چون دین اسلام فوت کردن غذا را مکروه دانسته رفتند تحقیق کردند که چرا ؟ مگر فوت انسان حاوی چه ماده است دیدند حاوی گاز س او 2 است و موجب ناراحتی گوارشی میشود و..) موقعیت خانه خدا در روی کره زمین . فرمولاسیون عجیب و معجزه آسای آب چاه زمزم , تاثیر نماز وسجده در تخلیه بارهای الکتریکی مضر بدن و تاثیر مثبت روزه در طول عمر و سلامتی جسم و روح , ضررهای وحشتناک موسیقی بر جسم و روح و افزایش و گسترش فحشا و جنایت و ... همه و همه را با تحقیق علمی به حقانیتش پی بردند اما باز هم حاضر نیستند به این دین ایمان آورند بلکه شروع به مبارزه همه جانبه نظامی فرهنگی و اقتصادی و بهداشتی با آن گرفته اند .
  • fafa IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    الان مشكلتون چيه؟ اطلاع رساني؟ آگاهي دادن؟ من نگرفتم چرا اينجوري موضع گرفتين در برابرش. فكر ميكنين جاسوسه؟ يا فكر ميكنين اومده تشيع رو مقطوع النسل كنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس