ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس، تاکید کرد که حصول یک توافق جدید با ایران، می‌تواند نقش تهران در منطقه را محدود کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، درباره ایران و لزوم مجبور کردن تهران به پذیرش توافق جدید هسته‌ای صحبت کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در این تماس تلفنی ادعا کرده مجبور کردن ایران به پذیرش یک توافق جدید، می‌تواند نقش تهران در منطقه از جمله سوریه و یمن و همچنین فعالیت‌های ثبات‌زدایش را محدود کند.

بیشتر بخوانید:

شرمساری پسر دونالد ترامپ

بر اساس بیانیه کاخ سفید، وی به خانم می گفت که توافق جدید با ایران باید فراگیر و شامل تمام جنبه‌های رفتارهای ایران باشد.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    33 10
    خاک بر سر دولت بی عرضه منفعل. ترامپ به ریش روحانی میخنده.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      5 12
      اون زمان به ریشتون میخندیدن که با یک امضاء حق فروش نفت رو هم ازتون میگرفتن خیلی حرفه ها نفت داشتید ولی نمیتونستید بفروشید نفتی که یه دنیا براش له له میزنه
    • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      6 5
      دیوانه ، ما زمان جنگ که فقط سوریه و کره شمالی از ایران نفت میخریدند تونستیم کشور رو اداره کنیم. اونم زمانی که جزیره خارک شبانه روز بمباران میشد و همه چیز آشفته بود. چطور شد اینقدر وابسته به این نفت شدیم؟ لعنت به هر چى واداده، به هر چى خاءن بزدل، به هر چى وطن فروش، به هر چى بنی صدر زاده، . کی گفته نمیتونستیم نفت بفروشیم؟ خبر داری که تو همون شرایط و با همون محدودیت های قبلی نفت مىفروشىم؟ 8 سال دولت تعطیل برجام بود، 8 سال خوردن و خوابیدن به امید آمریکا.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      3 2
      الان نفت میفروشیم پولش رو نمیتونیم وارد کنیم کود انسانی به جاش میاریم چه افتخاری از این بالاتر !
    • M.sh IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      5 4
      من هم به ریش امثال تو میخندم که یک روزی در چاه های نفت رو خواهیم بست و وابستگی اقتصادمون رو به نفت به صفر میرسونیم ان شاء اللّه. بعدش تو ماه رمضان حداقل دروغ نگید البته اگر میفهمید . در همون سال ها هم یعنی ۹۰ تا ۹۲، فروش نفت روزانمون ثابت بوده که این بر خلاف ادعای کذب شماست. اب و صابون میاریم که روتون رو بشویید! البته خیلی رو دارید! اونا خرشون که از پل گذشت به ریش امثال شماها وسینه چاکان ننگنامه برجام خندیدن وبدتر اینکه هنوز نفهمیدید!
  • عباس US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    13 1
    آقای ترامپ لطفا فیلم سخنرانی امام خمینی در حرم امام خمینی را ببینید
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      1 2
      امام خامنه ای
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    0 25
    دیشب خواب این گاوبی شاخ و دم را دیدم مطمئن باشید ایران رو بیشتتراذیت میکنه
  • مجيد DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    5 2
    اشكال اينجاست كه ترامپ همه ايرانى ها را مثل روحانى ميبينه . احمق احتمال اين پيام رهبرى را نميداد الان قيافه ترامپ ديدنيه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    2 2
    این عَنتَر دلش برا توافق جدید صابون زده،
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    2 3
    خوبه دیگه یاد گرفتن بدون هزینه و شلیک یک تیر با کار دیپلماتیک برجام فرجام ایارن میخونن ولی بدونید مردم ایران شاید یه زمانی طرفدار مذاکره بودن ولی از خواب بیدار شدن این گاو باز مارا با نوکراش اشتباه گرفته وقتی مثل کره شمالی شدیم می فهمی که با کی طرفی
  • NL ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    7 2
    همه چی تموم شد جناب قمار باز بد خواهی باخت
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    4 3
    کاشتیم برات، برو با ارواح عمت مذاکره کن؛ مرتیکه ابلهِ احمق. مگه ایرانی جماعت مرده باشه بخواد تو زمین شما و با قواعد شما بازی کنه. حرصتون رو در می آوریم به حدی که جهانیان، گرگ صفتی و دندان های به هم فشرده شده ی شما را به تماشا بنشینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس