کد خبر 861742
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
فیلم/ بازدیدهای شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان های تهران

وزیر بهداشت، با انتقاد از بعضی اظهار نظرها در خصوص برنامه های وزارتخانه متبوعش در زمینه تولید واکسن های جدید، بر تلاش وزارت بهداشت برای ارائه خدمات استاندارد سلامت به هموطنان تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، دکتر سید حسن هاشمی در یادداشتی، نوشت: در این روزها و شب‌های گران‌قدر، از فرصت استفاده کرده و بسیار خلاصه می‌گویم که اینجانب و همکارانم در وزارت بهداشت، تلاش می‌کنیم، خدمات استاندارد سلامت را با بهره‌گیری از دانش و تجربه ارزشمند محققان و دانشمندان کشور، به هموطنان‌مان ارائه دهیم.

برای دستیابی به این هدف، نگاه ما در مرحله نخست به تولیدات داخلی است و تجهیزات، واکسن یا داروی مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

در تمام این فعالیت‌ها هم، قوانین جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی، چراغ راه ما است؛ علاوه بر آن، تمام دستگاه‌های نظارتی بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.

بیشتر بخوانید:

«ماه عسل» چگونه با ادعاهای «اشکی» از مردم کلاهبرداری کرد/ بازی خطرناک مهمان «علیخانی» با سلامت دختران ایرانی + فیلم و عکس

بنابراین از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که تریبونی در اختیار دارند و همچنین اصحاب رسانه، تقاضا می‌کنم به هیچ دلیلی، سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنند. 

از ملت شریف ایران هم خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند و به‌هیچ‌وجه تحت تاثیر القائات مختلف در فضای مجازی قرار نگیرند.

اینکه گروهی با در آمیختن راست و دروغ، بخواهند بخشی از دولت را به اقدام نادرستی متهم کنند، نه یک کار سیاسی است، نه برنامه‌ای اجتماعی و نه خدمتی به مردم.

این قبیل اقدامات، تنها کند کردن حرکت نظام و تلاشی ابتر برای مقاصد زودگذر است.

نمونه آن هم هیاهویی است که در مورد واکسن HPV برپا شد و مدیران ذی ربط، پاسخ آن را داده و در صورت لزوم باز هم به آن خواهند پرداخت.

اینجانب ضمن تشکر از سازمان صداوسیما و برنامه ماه عسل که به سلامت مردم توجه کرده‌اند، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که امروزه بیماری ناشی از ویروسHPV از جمله بیماری‌هایی است که عده بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و واکسن پیشگیری از این بیماری نیز با کمترین عارضه در دنیا استفاده می شود. 

بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در کشور نیز تولید و ساخت واکسن این بیماری در ایران هم پیگیری می‌شود و دانشمندان ایرانی در مورد ساخت این واکسن، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

اگرچه حوزه بهداشت در زمینه تولید واکسن با چالش‌هایی مانند هزینه‌بر بودن آنها مواجه است، اما این موانع موجب توقف فعالیت دانشمندان عرصه سلامت نشده و تلاش برای تولید داروها و واکسن‌های مورد نیاز مردم و از جمله واکسن HPV به طور جدی در حال انجام است.

در پایان امیدوارم پروردگار مهربان، در این شب‌های عزیز، همه ما را از وسوسه‌های شیطانی در امان بدارد و به صراط مستقیم هدایت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سادات AE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    19 4
    بله وزیر پورشه سوار دلش برای جیب خودش میسوزه تا مردم ایشون از مخالفان اصلی طب اسلامی هستن،طبی که با حداقل هزینه در کمترین زمان بیمار سلامتیش رو بدست میاره اما آقایون دولت بخاطر تجارت دارو و واکسن ،هزاران سنگ جلوی پای طب اسلامی انداختن این ها نگران سلامتی ملت نیستن.
    • + IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      2 12
      حالا اگه پراید سوار بود شما راضی بودی
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    21 1
    خدا کنه طرح سلامت جنابعالی دوام داشته باشه چون هر زمان تقش دربیاد و از هم بپاشه تنها چیزی که پشت سرت جا گذاشتی سوپرمیلیاردر شدن پزشکان از محل کارانه و بیت المال و دو برابر شدن هزینه های درمان برای مردم بدبخته
    • رضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      0 8
      سلام.من پزشک متخصص یکی از مناطق محروم استان خوزستان هستم.الان حدود ۹ماهه که مشغول به کار شدم.حتی یک ریال کارانه دریافت نکردم.برای مسایل اولیه زندگی مثل پوشک بچه هم از پدرم چند بار قرض گرفتم...وضعیت تمام پزشکانی هم که اینجا با من هستن تقریبا همینه...علت این پیامهای عجیب رو نمیدونم چیه.لطفا ادرس این جایی که مد نطرتونه بگیو بریم اونجا کار کنیم
  • P IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    22 0
    آره مثل روغن پالم مضر نیست شما گفتید و ما هم باورمون شد وزیر بعدی میآد میگه مضره خانمها این واکسن را نزنید ..
  • US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    16 7
    آقای دکتر چشم پزشک! شما متخصص بیماریهای عفونی هستی؟ متخصص انکولوژیست هستی؟ ایمونولوژیست هستی؟ پاتولوژیست هستی؟ متخصص زنان و زایمان هستی؟ متخصص فیزیولوژی هستی؟ یا دراوساز؟ شما همون به تجارت چشم پزشکی و ورادات واکسنت بپرداز. وقتی یک عاقل با انگشت به ماه اشاره میکنه، یک نادان بجای نگاه کردن به ماه فقط به انگشت شخص عاقل توجه میکنه. انگار شما تمامی نگرانیهای اخلاقی، اجتماعی، و فرهنگی این ملت به همراه تمام نگرانیای پزشکی و آسیبهای امنیتی. ... رو نادیده گرفتی. چرا شماها هیچ وقت کدو رو نمیبینید؟ چرا توهم دارید چون شما وزیرید شما تنها دانای علم پزشکی کشور هستید؟ چرا شما توهم دارید در مورد پزشکی کسی بیشتر از شما نمیدونه، یا چرا فکر کردید شما تنها پزشک عالم هستید، و در میان منتقدین به این بزنامه هیچ پزشک صاحب نظر دیگه ای در این زمینه وجود نداره. شماها جهل مرکب دارید! یا کاسب واکسن هستید؟ لا اقل رو راست باشید و بگید دارید به ظریف در اجرای خزنده 2030 کمک میکنید. حتی اگر حرفتون درسته، چرا باد ست مردم مار میگیرید. چرا یک دختر بیسواد و مبتلا به بیماری مقاربتی قبل از ازدواج که هیچ سابقه اجتماعی ازش نیست رو میفرستید میدان؟ اگر برنامه ماه عسل خوب و قابل تقدیر هست، چرا وزارت بی در و پیکر شما که متولی امر هست کوتاهی کرده و وظیفه خودش رو در اطلاع رسانی و درمان جامعه انجام نداده که یک دخکر ناشناس با همکاری صدا و سیما مجبور به انجام وظایف شما شدن؟ چرا عذر بالاتر از گناه میارید و مردم رو فریب میدید؟
    • موسوی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      14 3
      افرین خیلی خوب پاسخ این وزیر بیدرد و میلیاردر و مهمل گو را دادید. دستتان درد نکند و همیشه در سلامت و شجاع باشید.
  • س IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    13 8
    این عین بی تدبیری مسئولان ماست که یه دختر(مدیریت مالی خونده) رو میارن تو برنامه تا با حرفهای ضد و نقیض و اشتباهش درباره یک واکسن که صددرصد داره آینده و نسل ما رو نشانه می گیره صحبت کنه. شما مسئولین در مقابل این بی تدبیری. این ها رو تو برنامه تون که به قول احسان علیخانی جرأت داشتین و تو این برنامه برای شروع بازش کردین گفتین کاملاً در اشتباهین شما مسئولا و شمای احسان علیخانی . این مملکت اسلامیه اگر هم بیماری باشه متخصص ها و دکترایی متعهد و اسلامی و تلاشگر داریم که بتونن به موقع عمل کنن و جلوی بیماری ها رو بگیرن نیازی به امثال اشکی نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس