نشست شورای امنیت درباره سوریه

نماینده روسیه در شورای امنیت، علت مخالفت کشورش با قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد اوضاع فلسطین را برخورد نامتوازن و ناعادلانه این کشور با مناقشه بین فلسطینیان و اسرائیل نامید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان مللروسیه از طرف آمریکایی خواست تا برخوردی متوازن و عادلانه نسبت به مناقشه فلسطین اسرائیل داشته باشد و منافع هر دو طرف را در نظر بگیرد.

شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که در آن شلیک موشک از سوی گروه‌های فلسطینی به سمت اسرائیل و تحریک اعتراضات مردمی گسترده در نوار غزه محکوم شده بود، حمایت نکرد.

نبنزیا در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت: «ما با برخی مفاد این قطعنامه از جمله حق اسرائیل در دفاع از خویش، موافق بودیم. ولی در این سند عواملی مورد توجه قرار گرفته بود که با مواضع اصولی روسیه در قبال مسئله فلسطین مطابقت ندارد.»

بیشتر بخوانید:

ششم تیر؛ نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱

«خروج مشروط»؛ خنثی‌سازی طرح امریکا-اروپا

وی یادآور شد، نماینده آمریکا پیش از این از اعضای شورای امنیت خواسته بود تا توازن را در بررسی مناقشه اسرائیل و فلسطین رعایت کنند، در حالی که این کشور خود در پیش‌نویس ارائه شده چنین توازنی را نقض کرده بود.

این دیپلمات روس افزود: «نگرانی‌هایی در رابطه با خودداری طرف آمریکایی از درخواست برای ایجاد شرایط لازم برای از سرگیری مذاکرات صلح با هدف حل و فصل مشکلات بین فلسطینیان و اسرائیل وجود دارد. ما خواستار آن هستیم که فعالیت عملی و مثبتی برای آغاز مذاکرات مستقیم بین دو طرف این مناقشه صورت بگیرد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس