کد خبر 860948
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یک مشاور امنیت داخلی جدید برای جایگزینی «تام باسرت» که ظاهراً با آغاز به کار «جان بولتون» وادار به استعفا شده بود، معرفی کرد.

به گزارش مشرق، بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، فیرز قرار است جایگزین، «تام باسرت» مشاور امنیت داخلی سابق آمریکا شود که در ماه آوریل به طور ناگهانی بعد از آن که «جان بولتون» بعنوان مشاور امنیت ملی جدید ترامپ صدارت را برعهده گرفت، از سمت خود استعفا کرد.


شبکه بی بی سی در زمان استعفای باسرت گزارش کرد، استعفای ناگهانی باسرت با آغاز به کار جان بولتون بعنوان مشاور جدید امنیت ملی ترامپ مرتبط بوده و آن‌طور که رسانه‌های آمریکا می‌گویند از باسرت خواسته شده که استعفا دهد.

بیشتر بخوانید:

تأکید کره‌شمالی بر تبادل مرحله به مرحله امتیازات در مذاکره با آمریکا

ترامپ برای تغییر حکومت ایران از آشوبگران داخلی حمایت کند



گزارش‌ها حاکی از آن است که فیرز به مدت بیش از 30 سال در گارد ساحلی آمریکا فعالیت داشته و همچنین در هفته‌های اخیر بعنوان مشاور موقت امنیت داخلی شورای امنیت ملی آمریکا (NSC) خدمت کرده است.

طبق این گزارش، فیرز قرار است عنوان معاون دستیار رئیس‌جمهور را داشته باشد و این در حالی است که باسرت عنوان دستیار رئیس‌جمهور آمریکا را برعهده داشت و این عنوان، فیرز را یک سطح پایین‌تر از بولتون که عنوان رسمی وی دستیار رئیس‌جمهور در امور امنیت ملی است، قرار می‌دهد.

از زمان آغاز به کار ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا، دهها نفر از اعضای کابینه یا تیم مشاوران و دستیاران وی از سمت خود استعفا داده اند یا اینکه وادار به کناره‌گیری از منصب‌های خود شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس