علی اکبری

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه در میان مردم به خوبی معرفی نشده است، تأکید کرد: حضرت علی (ع) نیز ناشناخته هستند و اگرچه ما ضرر کرده‌ایم، ولی جوانان باید توجه بسیاری داشته باشند.

به گزارش مشرق؛ حجت‌الاسلام والمسملین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عصر امروز در مراسم تجلیل از کتاب‌داران کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند که با حضور امام جمعه و برخی از مسؤولان استانی و شهری برگزار شد در خصوص اهمیت نهج‌البلاغه اظهار کرد: نهج‌البلاغه در کنار قرآن است و این کتاب به عنوان برادر قرآن نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: نهج‌البلاغه از خیلی از کلام الهی رمزگشایی می‌کند که این کتاب ناشناخته و مورد غفلت قرار گرفته و این موضوع یکی از معایبی است که چنین میراث بزرگی در اختیار ما قرار دارد و از آن به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نهج‌البلاغه میراث پدری شیعه به حساب می‌آید که باید قدر آن را به نحو مطلوب بدانیم، گفت: این کتاب ارزشمند به عنوان آیینه مؤلف خود را معرفی می‌کند که باید نامه 54 نظام‌سازی و نامه 31 منشور انسان‌سازی و تربیت در کلاس‌های درس تعلیم داده شود.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه در میان مردم به خوبی معرفی نشده است، تأکید کرد: حضرت علی (ع) نیز ناشناخته هستند و اگرچه ما ضرر کرده‌ایم، ولی جوانان باید توجه بسیاری داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شادابی و طراوت کتاب با ارزش نهج‌البلاغه همچون قرآن است و همان تعابیری که در کتاب آسمانی وجود دارد در این کتاب نیز بیان شده است و جای حسرت دارد که جوانان امروز ما از این معدن عظیم غافل مانده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حذف کتاب در جامعه را یکی از مصیبت‌های جوانان عصر جدید دانست و افزود: این معضل امروز در جامعه مرسوم و فضای مجازی جایگزین کتب شده‌ و این در حالی است که شبکه‌ها و صفحه‌های مجازی جای کتاب را پر نمی‌کنند.

حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر اینکه باید ارتباط خود با کتاب را حفظ کنیم، گفت: خوشبختانه در کشوری هستیم که مقام معظم رهبری یک کتاب‌خوان حرفه‌ای هستند و ما نیز بر همین اساس، باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و بدانیم که اگر کتابخانه به مساجد متصل باشد، سبب حفظ و تقویت ما می‌شود؛ چراکه از مسجد است که روح انسان توان می‌گیرد.

در این مراسم، امام جمعه دماوند، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند، رئیس شورای اسلامی شهر دماوند و جمعی از روحانیان و اعضای کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند حضور داشتند..

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس