بازدید قالیباف از نمایشگاه بین المللی کتاب

طرح یک ادعای دیگر علیه قالیباف؛ زد و بند با پیمانکاران شهرداری برای جمنا...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بهناز جعفری: تعصباتی مثل عدم «تعزیه‌خوانی زنان» کمرنگ‌تر شود!

«بهناز جعفری»، از بازیگران تئاتر و سینما که چندی قبل نیز در جشنواره کَن حضور داشت، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق گفته است:

«در مصاحبه‌های مختلفی که در طول جشنواره کن داشتیم متوجه شدم که خود اروپایی‌ها سالیان‌سال نتوانستند در رسیدگی به حقوق زنان با توجه به قوانین مدونی که دارند موفق ظاهر شوند و به سادگی از سنت‌های رایج خود رهایی یابند. نمونه بارز آن فیلم «شکسپیر عاشق» است که زن‌ها تا یک سنی اجازه بازی در صحنه تئاتر را نداشتند؛ اتفاقی که امروز در نمایش‌های آیینی و سنتی ما مثل تعزیه نیز وجود دارد که نقش زن‌ها توسط پسربچه‌ها خوانده و اجرا می‌شود و من امیدوارم تا جایی که امکان دارد سایه این تعصبات و سنت‌ها کم‌رنگ‌تر شود.»[1]

*باید اذعان کرد که ایکاش سلبریتی‌ها بگذارند «تعزیه»، این هنر اسلامی و ایرانی برای مردم باقی بماند.

ما قضاوت درباره اظهارات خانم جعفری و ایفای نقش و خوانندگی زنان در هنر تعزیه را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

طرح یک ادعای دیگر علیه قالیباف؛ زد و بند با پیمانکاران شهرداری برای جمنا

سایت خبرآنلاین به تازگی در گزارشی با عنوان «اسپانسر نداشتن جمنا را باور کنیم یا هزینه‌های انتخاباتیاش را؟» به صحبت‌های غلامعلی حدادعادل درباره هزینه‌های مالی جمنا اشاره کرده است که می‌گوید: «پای جمنا در اداره وضعیت مالی‌اش می لنگد».

خبرآنلاین، سپس به فعالیت‌های جمنا می‌پردازد و در بخشی از گزارش با اشاره به «محمدباقر قالیباف»، شهردار سابق تهران می‌نویسد:

«قالیباف مهره ای نبود که گفته شود باشد یا نباشد. او شهردار تهران بوده و ارتباطات خوبی داشت؛ شاید حتی بتوان پا را فراتر گذاشت و گفت که قالیباف اسپانسر خوبی هم برای جمنا بود. این گمانه را می توان از صحبت های محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران دریافت؛ او با انتقاد از هزینه هایی که اصولگرایان در انتخابات کردند، به خبرآنلاین گفت: واقعا اگر زمانی قرار باشد محاسبه شود که برای اینکه فردی از شهرداری به پاستور برود چه آقای قالیباف باشد و چه آقای احمدی نژاد چه هزینه هایی شده است سر به آسمان می گذارد! از آش رشته‌ها و شله زردهایی که آقای احمدی نژاد پخش می کرد که بگذریم بحث قرارداد بستن با پیمانکارها حکایت دیگری است. وقتی حجم قراردادهای عمرانی شهرداری تهران به اندازه حجم بوجه عمرانی دولت است می توان حدس زد چه اتفاقی رخ داده است. 50 درصد از قراردادهایی که بسته شده با ترک تشریفات بوده است و قراردادها را چندین برابر بیشتر با پیمانکاران خاص می‌بستند که نشان می دهد در پشت پرده زدو بند دیگری در جریان بود. برای مثال بخشی از کارهای انتخاباتی به آنها سپرده می شد.

این صحبت وقتی در کنار اختلاف و دلخوری قالیباف و فاصله گرفتن او از این جمنا قرار می گیرد این گمانه را در ذهن تقویت می کند که شاید مشکل مالی امروز جمنا از نبود اسپانسری قوی مانند قالیباف و ... باشد»[2]

*پیش از این نیز تهمتی با عنوان «املاک نجومی» توسط اصلاح‌طلبان علیه قالیباف مطرح شد اما نه‌تنها حتی یک برگ از آن نیز به اثبات نرسید بلکه مشخص شد قالیباف پیش از اصلاح‌طلبان در حال پیگیری تخلفات برخی تعاونی‌های شهرداری بوده است و مقامات قضایی کشور نیز بعد از بررسی بیشتر پرونده اعلام کردند که نه تنها هیچ فساد سازمان یافته‌ای در شهرداری تهران وجود نداشته است بلکه از چند تخلف رخ داده نیز هیچیک به شخص قالیباف مرتبط نبوده است.

پس از آن، محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی تهران نیز اقدام به جمع‌آوری گزارشی گسترده علیه قالیباف تحت عنوان «گزارش 100 روزه» کرد.

گزارشی که آنهم به سرنوشت دروغ املاک نجومی مبتلی شد و حتی یک برگش نیز علیه قالیباف ثابت نشد.

جالب آنکه در تنها یک برگ از این گزارش که ادعایی علیه نیروی انتظامی مطرح شده بود؛ هنگامی که از سوی ناجا طرح شکایت شد؛ شهردار نجفی بلافاصله پا پس کشید و از این گفت که منظورش چیز دیگری بوده است!

اکنون نیز شاهد طرح مسئله‌ای دیگر به نام اسپانسری قالیباف برای جمنا آنهم از طریق زد و بند با پیمانکاران شهرداری تهران هستیم...

ادعایی که صد البته باید بررسی شود اما بعید نیست که آنهم به سرنوشت قضایای قبلی دچار شود.

صحبت‌های میرلوحی علیه قالیباف البته مسبوق به سابقه است. او پیش از این نیز مدعی شده بود که قالیباف «خرابه» تحویل تهران داده و 100 استخدام غیر قانونی هم داشته است.

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در مقطعی دیگر نیز مدعی گم شدن 205 میلیون تومان در شهرداری تهران و در دوره قالیباف شده بود![3]

نکته قابل تأمل درباره اظهارات اصلاح‌طلبان علیه قالیباف آنست که هیچیک از این اظهارات تاکنون توسط نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی تأیید نشده‌اند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند، هدف از تخریب قالیباف، «ترور مدیریت جهادی» بعنوان نوشدارو و حل‌المسائل تمام مشکلات کشور است.

مفهومی که اگر در جسم و روح مدیریت کشور تزریق شود، ایران اسلامی شاهد پیشرفتهای بزرگی خواهد شد.

***

عبدی: جامعه ایران به بن‌بست رسیده و نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد!

«انقلاب و حکومت جدید» زمزمه تازه اصلاح‌طلبان روی میز مشکلات کشور

«عباس عبدی»، فعال چپ و از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

«آنچه در باره جامعه ایران می دانیم این است که نهادهای اصلی در جامعه ما غیر کارکردی شده اند و با ادامه این روند جامعه نمی تواند به بقای خود ادامه دهد. درواقع به درختی می‌ماند که به آن آب نمی‌رسد و به تدریج پژمرده و خشک می‌شود.»

او همچنین تصریح می‌کند: ما با یک بحران و بن بست مواجهیم که شواهد آن را از سال‌های گذشته بارها در قالب فروپاشی اجتماعی یادآوری کرده‌ام.[4]

*قبل از عباس عبدی، محمدرضا خاتمی و سعید حجاریان صراحتاً از حکومت بعدی ایران و زنده ماندن اصلاحات در این حکومت بعدی! صحبت کرده‌اند.[5]

غیر از این افراد، علیرضا بهشتی، دیگر فعال جریان چپ نیز چند ماه قبل از این گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران دچار «بحران مشروعیت» شده است.[6]

جالب آنکه این اصلاح‌طلبان و مقامات دولتی هستند که به تازگی دست به تقبیح ناامید سازی می‌زنند و از این می‌گویند که ناامیدی سازی یک خیانت بزرگ و یا مثلا کار رقبای روحانی است!

اما مشخص نیست از نظر آنها تأکید خبرگزاری دولت بر مصاحبه درباره ناامیدی مردم ایران و یا احتمال انقلاب و فروپاشی در ایران، چه معنایی می‌تواند، داشته باشد؟!

در سرجمع این شواهد گفتنیست که پیش از این، کلیپی از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با مدیریت حسام‌الدین آشنا منتشر شده است که در آن با تشبیه جامعه ایران به یک هواپیمای در حال سقوط هشدارهایی به «کاپیتان» داده می‌شود. (اینجا)

تمام این صحبت‌ها در حالیست که مقام معظم رهبری اخیراً درباره پروژه «ناامیدسازی» هشدارهایی را مطرح کرده‌اند.

معظم‌له در دیدار با دانشجویان نیز تصریح کردند:

«امیدتان را اصلاً نباید از دست بدهید. اینکه همین‌طور دائماً یأس را بیایند تزریق بکنند در داخل جامعه -که دارد میشود این کار- این کاری خصمانه است؛ حالا ممکن است آن کسی که این کار را میکند، واقعاً دشمن نباشد امّا کار دشمنانه دارد میکند هر کسی که یأس را [تزریق میکند] که «آقا نمیشود، فایده ندارد، همه چیز به‌هم ریخته است»؛ نه، این کار [دشمنانه‌ است].»[7]

تحلیلگران معتقدند یک جریان خاص سیاسی در ایران طی 5 سال گذشته دست به سیاه‌نمایی گسترده‌ای از شرایط کشور و بویژه از مسئله اقتصادی زده است تا بتواند پروژه «اعتراض ظالمانه» را در خیابان‌ها شکل‌دهی کند.

پروژه‌ای که پیش‌لرزه آن در دیماه 96 رخ داد و کسانی به خیابان‌ها آمدند که جملگی شاغل بودند و شعارهایشان نیز نه اقتصادی که سیاسی بود...

سیاه‌نمایی اشاره شده در کنار بزرگنمایی از مشکلات کشور توانسته این فضا را در ذهن برخی القا کند که اوضاع ایران بحرانیست و به بن‌بست! رسیده است.

این در حالیستکه ایران اسلامی مثل تمام کشورهای دیگر جهان اگرچه دچار مشکلاتی از جنس سوء مدیریت و ناکارآمدی برخی مدیران و عدم اعتماد و اتکاء به توان درونی هست اما با بحران مواجه نیست و در مسیر پیشرفت قرار دارد.

نرخ بیکاری 12 درصدی فعلی در ایران طی 7 سال گذشته کاهشی 2 درصدی را نشان می‌دهد. اقتصاد ایران به گواه صندوق بین‌المللی پول در رتبه هجدهم جهانی قرار دارد و ضریب جینی یا همان شاخص شکاف طبقاتی در ایران هم هم‌اکنون در رتبه‌ای بهتر از چین، روسیه و حتی آمریکا قرار دارد.

سن امید به زندگی در ایران نیز به گواه بانک جهانی عدد 76 سال را نشان می‌دهد.

جالب آنکه جریان خاص اشاره شده هرگز اقدام به بیان این شاخص‌ها نمی‌کند و صرفاً مشغول اظهار مقولاتی است که با هیچ بخشی از واقعیت‌های کشور تطابق ندارند و هدفی غیر از سیاه‌نمایی تعمّدی برای آنها متصور نیست.

اینکه خط سیر اشاره شده به هدف خود یعنی «حکومت بعدی» برسد یا خیر؟! مقوله‌ای است که میزان ورود خواص و روشنگری آنها، سرنوشتش را مشخص می‌کند.

***

1_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/188659

2_ https://www.khabaronline.ir/detail/775542/Politics/parties

3_ mshrgh.ir/844691

4_ http://www.irna.ir/fa/News/82931735

5_ mshrgh.ir/857944

6_ mshrgh.ir/842367

7_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • SE ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    55 5
    بحران مشروعیت در واقع بر سر اصلاحاتیهای برانداز سایه افکنده نه بر سر جامعه
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      13 3
      شما تعزیه نخون ما نخوایم شما به اسلام خدمت کنی کیو باید ببینیم
    • SE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      1 0
      ما شما اسهالیستهای اصلاح طلب را از چرخه سیاست تیشه به ریشه اقتدار ایران زدن خارج خواهیم کرد هرچند الان هم عددی نیستید
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    34 7
    هدف اصلاح طلبی اصلاح دین است. باید بخشهایی از اسلام که با لیبرالیسم سازگار نیست دور ریخته شود تا اسلامی آمریکایی با استانداردهای مورد تایید یونسکو شکل بگیرد
    • حجت IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      26 4
      اصلاح دین نه، حذف دین
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      27 1
      به حجت البته اصلاح دین همان حذف دین است. یعنی تبدیل دین به یک چیز دیگر. اما اصلاح طلبان بدشان نمی آید اسم دین شبیه ترکیه در جامعه باقی بماند و حتی افراد ظاهرا مذهبی هم وجود داشته باشند اما دین فقط در حد حاشیه باشد که گاهی امثال اردوغان از آن استفاده کنند. اما متن جامعه و حاکمیت کاملا سکولار شود. حضور روحانی نماهای خائن که در حال اصلاح دین هستند و از ضرورت حذف حجاب و حتی حذف جهنم! از اسلام سخن می گویند در همین راستا است.
    • پزشک اعصاب و روان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      2 10
      زحمت کشیدی جانم
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      12 2
      اولا اصلاح دین نداریم .اگر اصلاحی اصلاح امت است که دین را با بدعت و ... به انحراف کشانده اند.ثانیا ابتذال به معنی اصلاح نیست. لطفا اندکی بیندیشید."افلا تعقلون"؟
    • US ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      6 0
      ابله! دین خودش اصلاحه! دین خودش اصلاح روش حیوانی و توحش بشریه! این انسانهای شهوتران و مالپرست و قدرت به دست چون منافعشون با دین در تضاد هست، و چون نمیشه مردم رو از دینداری منع کنن،دین رو چپکی و وراونه و تحریف شده به مردم نشون میدن تا بدنامی به نام دین بشه و مردم از دین بیزار بشن. اصلاح طلبان خود نکبتشون رو اصلاح کنن همه چیز حله. اینها همان امثال ابوسفیان و آلش هستن که بعد از فتح مکه به ناچار و به ظاهر دین خدا رو قبول کردن و تا به امروز اذناب ناخلفشون سعی در تحریف و بدنام کردنش دارن. بعد از انقلاب هم ابوسفیانها در پیکر نظام کم نبودن، امروز همه رو ما نام اصلاح طلب و اعتدالی میشناسیم. همینها از اوایل انقلاب با ترویج و اعمال هدفمند خشونت نزدیک به 2 دهه مردم رو از اسلام و انقلاب بیزار کردن، و حالا وارد فاز بعدی شدن، و میخوان همون کسانی رو که تو بیست سال اول برای تنفر از انقلاب و اسلام تحت فشار گذاشتن حالا پیاده نظام خودشون کنن و با نام اعتدال و اصلاحات از اونها به ظاهر دلجویی ولی در باطن بزای براندازی نرم استفادخ کنن. یعنی حالا همگی شدن مدعی و طلبکار از نظامی که تو 2 دهه خودشون تخریب و بدنامش کردن، و دلسوز مردمی که تو 20 سال اول خودشون خونشون رو توشیشه کردن!
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      هدفشون همینه ولی در رسیدن به مقصدشون باید بگم کور خوندن اکثریت به عشق ائمه و اسلام این فضوحات را تحمل میکنند اگر دین جور دیگر بود وضعیت جور دیگر بود واما عزیز اعصاب و روان قرصات و بشور بوخور واقعا روانت پریشونه نگرانتیم ما همه
  • نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    33 6
    غلط ميكني ميخواي فساد ترويج بدي ، اينو بگيريد 100 تا شلاق بزنيد تا حساب كار دستش بياد .
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      4 19
      فقط یاد گرفتیم با خشونت جواب مخالف رو بدیم؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      12 3
      به IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲ تجربه ثابت کرده است که خشونت و قاطعیت کلید حل همه مشکلات جامعه است. همانطور که با زور معاینه فنی و بیمه و کمربند ایمنی را اجباری کردیم و نتیجه اش هم شد کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات. تا نباشد چوب تر فرمان نبرد انسان بدتر از گاو و خر.
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    31 4
    اصلاح طلبان تهوع آور ظاهراً دچار بحران مقبولیت شده اند که مرتب تحلیل های متناقض ارائه می کنند!
  • مهدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    22 3
    زبان این اصلاح طلبان به هر طرف می چرخد چه دورغ باشد و یاچه تهمت.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    19 2
    سرکار خانم جعفری تعزیه تائتر نیست ا
  • احدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    31 3
    آقای عبدی دو دوره چهار ساله قوه مجریه دستتان بود زیرش زائیدید حالا دم از حکوت جدید حتما از نوع دستنشانده آمریکایی میزنید خریت هم حدی دارد واقعا دیگه تهوع آور شده اید
    • پزشک اعصاب و روان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      16 1
      دوست عزیز این اصلاح طلب ها یکایک به چهار پنج شوک نیاز مبرم و فوری فوتی دارند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    21 0
    آقاي روحاني وتيمش از اول با نااميد كردن مردم وسياه نمايي از اين وآن وارد گود شدن
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    4 20
    مملکت داره از هم می پاشه شما دنبال جمع کردن سند علیه اصلاح طلبان هستید؟ بابا ملت از دو طرف گذشتند، شما کجای کارید؟
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    16 0
    عبدیخان انقلاب میکنیم اماانقلابی که شمابرای همیشه دستتان ازپول کوتاه شود راستش خداانقلاب خواهدکردتا اشراف تازه به دوران رسیده رامستضعفان جانثاراسلام محوکنند . اینبار تاانقلاب مهدی عج بی شماخواهیم رفت . یادتان رفته بعدازهرفریبی مشتی سخت ازمردم خوردید . گورآرزوهای شماراشهداکنده اند .
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    12 0
    ابلیس شده دلسوز بشر و مدافع دین خدا! شده دلسوز تعزیه و زن، هرچند خودش اگه به تعزیه اعتقاد داشت، درخواست تعزیه خوانی زنان را نمیداد. در واقع تعزیه خوانی زنان به ظاهر دلسوزی برای دین، کشور و زنان است، اما روکش و سنگ بنایی برای پدیده های شوم ضد دینی و ضد وطنی است. بعد از چند وقت میگویند تعصبات را کنار بگذارید، تا زنان هم آواز بخوانند، بعد میگویند تعصبات را کنار بگذارید تا زنان هم برقصند، بعد هم نوبت به برهنه شدن خواهد رسید و الی آخر! آقای عبدی، مملکت به بن بست نرسیده اگه شماها به بن بست و پرتگاه نبرینش!
    • سیدعلی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      5 4
      سلام همینکه برای صحبت درباره تعزیه خوانی، به اجرای نمایش در زمان شکسپیر گریز زده شده، نشون میده که کل قضیه اشتباه برداشت شده! تعزیه خوانی صرفاً علاوه بر هنر، یک آیینه و آیین آداب و چارچوبهایی داره. غرب، ملاک کار ما نیست. ما اصول و گفتمان خودمون رو داریم.
  • محمد1 IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    14 0
    آقای عبدی شما اصلاح طلبان مفسد که طی این 40 سال سعی کردید ارزشهای انقلاب را تضعیف کنید وثابت کردید بی کفایت و مزدور هستید خود
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    10 0
    بیسوادی برخی سلبریتی ها گزینه قابل پنهان کردنی نیست.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    7 1
    امثال عباس عبدی مثل اشعث بن قیس هستند . اینها دلشان هرگز با اسلام و علی بن ابی طالب علیه السلام نبوده و دست هایشان دست خیانتی است که هرگز نمی شود به اینها اعتماد کرد و زمین سفتی نیستند که پا روی آن گذاشت لذا از این ادمها باید احتراز کرد و مواظب شان بود.
  • سیدعلی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    11 0
    سلام اطلاح طلبها خودشون هم میدونن جایگاهی ندارند؛ برای همین طی انتخابات چنددوره گذشته هر بار خودشون رو به یکی از کاندیداهایی چسبوندن که هرگز اصلاح طلب نبودند. اگر بحرانی هست بحران مشروعیت جریانهای ضددینی اصلاح طلبیه که انشالله به نابودیشون ختم میشه.
    • علی US ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      0 1
      واقعا خیلی سخته به شما متحجرین حرف فهموندن ولی سعی میکنم ساده بگم، اصلاح طلبا خودشون رو به روحانی چسبوندن، چون خاتمی اگه میومد رد صلاحیت میشد، افتاد؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    11 0
    آقای عبدی شما حرف نزنید میگن لال تشریف دارید؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    4 0
    فروپاشی...!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    17 0
    بهناز جعفری: تعصباتی مثل عدم «تعزیه‌خوانی زنان» کمرنگ‌تر شود! اول به اسم مذهب بعد استفاده گسترده از تک خوانی بانوان
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    تمامی جاسوسان و نفوذی های که از اول انقلاب به اسم انقلابی و مذهبی ریشه دوانده حالا فرمان کدخدا برای تغییر دین و انقلاب را کلید زدن
  • مهدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    بر فرض حرف عبدی درست . پس چرا امثال میر لوحی وپادوهای دیگر اصلاتچی برای گرفتن پست ومقام دعوا می کنند مثل همین حزب اعتماد . واقع امر این است که فشار وسنگینی خیانت های این جناح اصلاح طلب و استحاله شدگان روی دوش انقلابیون است .واگرنه جماران نشینان خوب می دانند اگر خبر شود اول انها باید جوابگوی زندگی اشرافی خود باشند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    قطار اصلاحات روی مردم چپ کرده است..
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    بدبختا توفیلمش موندن,حالا برای خودنمایی تعزیه روهم میخوان به فساد بکشن.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    خانوم جعفری محجبه رفتند کن و حجاب را مورد تمسخر همه قرار دادند و حالا باید تعزیه را مورد تمسخر قرار بدهند تعزیه احتیاجی به بازیگر ندارد همین که عمق فاجعه عاشورا و عمق خوی حیوانی یزیدیان را نشان بدهد خودش پر فروش ترین فیلمهارا دور میزند شما به فکر سینمای ایران باش که از همه جای دنیا عقب افتاده تر است و زبان کارکنانش درازتر
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    خانوم جعفری برو برای سینما دل بسوزون که سینمای ایران عقب افتاده ترین سینما در دنیاست و جالبه هنرپیشه هامون پررو ترین هنری های دنیاست هر کس با این حجم عقب افتادگی خودش و میکشت نه این که درباره همه چی اظهار نظر کنه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    خانوم جعفری یه بار حجاب و مورد تمسخر جهان قرار دادی با اون گونیایی که پوشیدی حالا میخوای تعزیه رو هم به همون راه بکشونی شما اول فرق تعزیه و شهرزاد و بفهم بعد نظر بده
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    هنریای بیسواد از پس صدا و سیما بر نمیان حالا واس ما در مسائل دینی نظر میدن
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    ما نخوایم این هنریای میمون و ببینیم چ باید بکنیم اگه سینما درست نشه ما میریم سراغ همون ماهواره جای این حرفا به علم هنریتون بیافزایید که انقد عقب افتاده تر از همه دنیاییم در زمینه سینما
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان بدانند اینها هستند که به بن بست رسیده اند و آرزوی تغییر حکومت را به گور خواهند برد بهتر است سرشان توی کار خودشان باشد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 0
    آدمهای تند رو اول انقلاب مثل عباس عبدی ( معاون سیاسی دادستان انقلاب در زمان موسوی خوئینی ها ) حالا اصلاح طلب شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس