کد خبر 860228
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
 رژه گردانهای عزالدین قسام در غزه

رژیم صهیونیستی درحالی بار دیگر نوار غزه را در سایه سکوت جامعه جهانی مورد یورش قرار داده که خود به خوبی می‌داند مقاومت از توانایی‌های بالایی جهت مواجه با تل آویو برخوردار است.

به گزارش مشرق، بامداد روز گذشته بود که نیروهای مقاومت با شلیک بیش از ۲۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی پاسخ دندان‌شکنی به تجاوزات این رژیم علیه مقاومت دادند. این درحالی است که چند روز گذشته تجاوزگران صهیونیست طی حملات هوایی و توپخانه ای به مواضع مقاومت در نوار غزه شماری از فلسطینیان را شهید و زخمی کرده بودند. لذا پاسخ مقاومت آن هم در این حجم، صهیونیستها را غافلگیر کرد و آنها نیز طی عادت همیشگی خود حملات تجاوزکارانه علیه زیرساخت های غزه و مناطق مسکونی در آنجا را از سر گرفتند. 

بیشتر بخوانید:

نوار غزه شاهد شدیدترین تبادل آتش/ وزیر صهیونیست خواستار اشغال نوار غزه شد +عکس و فیلم

در همین حال، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای مشترک مسئولیت حمله به مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین را به عهده گرفتند. در این بیانیه آمده است: این حملات در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه مردم فلسطین و نیروهای مقاومت صورت گرفت.

این بیانیه می افزاید: ما نشان دادیم که هرگز اجازه نخواهیم داد دشمن صهیونیستی با ریختن خون فرزندان ملت فلسطین معادلات جدید خود را بر ما تحمیل کند. به دشمن در مورد تداوم حملات به نوار غزه هشدار می دهیم و تأکید می کنیم که همه گزینه ها برای مقابله مطرح است. در ادامه بیانیه گروه های مقاومت فلسطین آمده است: پاسخ نیروهای مقاومت به حملات دشمن حامل پیامی بود مبنی بر اینکه امکان سکوت در مقابل جنایت ها وجود ندارد و طرف مربوطه این پیام را دریافت کرده است.

از سوی دیگر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پایان نشست های شب گذشته خود اعلام کرد که ارتش این رژیم باید به تجاوزات خود علیه نوارغزه ادامه دهد. کابینه امنیتی در عین حال به شهرک نشینان صهیونیست که در فاصله ۷ کیلومتری نوارغزه زندگی می کنند دستور داد که در نزدیکی پناهگاه ها باقی بمانند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم پس از پایان این نشست کابینه امنیتی مدعی شد که «هر نقطه ای که از آنجا تیراندازی صورت بگیرد، هدف مشروعی برای حملات نیروی هوایی خواهد بود». در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی هم از لغو تمامی گردش های علمی و تفریحی در مناطق واقع در ۱۵ کیلومتری غزه خبر داد.

افزون بر این، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که بعد از موفقیت مقاومت فلسطین در رویارویی با تجاوز اسرائیلی ها بسیاری از میانجیگرها طی ساعات گذشته وارد عمل شدند. وی در ادامه افزود: به دنبال این میانجیگری ها به یک توافق برای بازگشت به توافقات مربوط به آتش بس در نوارغزه و پایبندی گروه های مقاومت و همچنین اشغالگران به آن دست یافتیم. این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در ساعات پایانی سه شنبه شب اعلام کرد که با میانجیگری مصر، آتش بس در نوارغزه برقرار می شود و تا زمانی که ارتش اسرائیل به آن پایبند باشد ما نیز به آن پایبند هستیم.

واقعیت این است که حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع نوار غزه مسأله عجیبی نیست، چراکه آنها طی قریب به یک دهه گذشته سه جنگ ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۳ روزه را به آنها تحمیل کرده اند؛ که البته از تمامی آنها سرشکسته، ناکام و شکست خورده خارج شده اند. برهمین اساس، حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در امتداد سلسله تجاوزهای نظامی آنها به این منطقه طی یک دهه گذشته قرار می گیرد. این حملات، عمق خشم و عصبانیت صهیونیستها از محور مقاومت در اراضی اشغالی فلسطین را به نمایش گذاشت و نشان داد که تل آویو چگونه از قدرت فزاینده مقاومت احساس نگرانی می کند. 

اکنون رژیم صهیونیستی باید منتظر مشت آهنین گروه های مقاومت اسلامی فلسطین و واکنش سخت و دردناک آنها به جنایتهای هولناک در نوار غزه، باشد. گروه های مقاومت فلسطین تأکید  کردند که حق پاسخگویی به این جنایت را برای خود محفوظ می دارند.

صهیونیستها نیز به خوبی می دانند که دیر یا زود پاسخ این جنایت بزدلانه خود را دیافت خواهند کرد. اما نمی توان اینگونه گفت که پاسخ گروه های مقاومت تنها در انجام همین عملیات های مستقیم (انجام حملات موشکی و راکتی) خلاصه می شود بلکه ممکن است گروه های مقاومت، پاسخ دردناک خود به جنایت صورت گرفته را به صورت غیرمستقیم یعنی از طریق انجام عملیات های شهادت طلبانه و ... بدهند.

اکنون این سؤال به ذهن متبادر می شود که آیا صهیونیستها پس از سه جنگ خانمان سوز یک دهه گذشته علیه نوار غزه خود را برای یک ماجراجویی بزرگ و جنگی دیگر در این منطقه آماده می‌کنند؟ با توجه به قدرت روزافزون نیروهای مقاومت در نوار غزه به نظر نمی رسد که مقامات رژیم صهیونیستی حداقل در آینده نزدیک تصمیم به تحمیل جنگ تمام عیار دیگری را به نوار غزه داشته باشند.

کما اینکه نتایج سه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی یک دهه گذشته هرچند که خسارت های انسانی و مادی قابل توجهی برجای گذاشته، اما نتایج وخیمی را برای این رژیم به دنبال داشته است. تل آویو در هیچیک از این جنگ ها موفق به تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود از حمله به محور مقاومت در غزه، نشد.

بنابراین، پر واضح است که عزم گروه های مقاومت برای مقابله و مواجهه با رژیم صهیونیستی کاملا جزم است. در نهایت این صهیونیستها خواهند بود که از شدت ترس و هراس از تداوم حملات موشکی و خمپاره ای نیروهای مقاومت، همچون جنگ ۸ روزه بار دیگر به متحدان خود رجوع خواهند کرد تا برای توقف حملات موشکی گسترده نیروهای مقاومت، میانجی گری کنند. صهیونیستها خود به خوبی از پیامدهای اقدامات خود علیه مقاومت در غزه اطلاع دارند با این حال از تجربه تلخ سه جنگ گذشته درس عبرت نگرفته و بار دیگر ماجراجویی تازه ای را در غزه رقم زده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    0 1
    چه‌خوب‌بازاسراییل‌شکست‌می‌خوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس