کد خبر 859897
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
تجمع فرهنگیان مقابل وزارت آموزش و پرورش

فرهنگیان بازنشسته‌ای که از شهریور و مهر ماه سال گذشته بازنشسته‌ شده‌اند، هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکردند و امروز در اعتراض به این موضوع مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش مشرق، فرهنگیان بازنشسته سال گذشته آموزش و پرورش این روزها غصه‌دار هستند؛ آنها 9 ماه صبر کردند اما نتیجه صبر آنها هیچ بود. 

امروز دیگر صبر فرهنگیان بازنشسته به سر آمد و به جلوی ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش آمدند تا بتوانند پاداش پایان خدمت خود را که ماه‌هاست در انتظار دریافت آن هستند، تحقق بخشند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته گفت: از شهریور ماه سال گذشته، بازنششته شده‌ایم اما هنوز از پاداش پایان خدمت خبری نیست.

وی ادامه داد: چرا دولت با فرهنگیان بازنشسته این برخورد را می‌کند آیا بازنشستگان تمام دستگاه‌های دولتی، پاداش پایان خدمت خود را با این همه تأخیر دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از فرهنگیان بازنشسته اظهار کرد: قرار بود پاداش پایان خدمت ما را تا هفته معلم بدهند اما خبری نشد.

وی افزود: چرا فرهنگیان باید با این همه تأخیر پاداش خود را بگیرند؛ واقعا 9 ماه صبر کافی نیست؟

فرهنگیان بازنشسته امروز پلاکاردهایی را نیز درست داشتند که می‌توان به «تجمع ما، تجمع سکوت است؛ ما بازنشستگان 96 خواهان پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت خود هستیم»، «پاداش ما بازنشستگان فرهنگی چه شد؟»، «آیا ما فرهنگی نیستیم؛ آیا پاداش پایان خدمت جزو مطالبات ما نیست؛ آیا وزیر در مجلس دروغ... استغفرالله»، «دولت تدبیر و امید، پاداش ما را بدهید» و «پاداش پایان خدمت حق مسلم ماست»، اشاره کرد. 

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «برخی از فرهنگیان بازنشسته عنوان کردند که وقتی برای پیگیری پرداخت مطالبات خود با آموزش  و پرورش تماس گرفتند با آنان برخورد بدی شده است»، اظهار کرد: باید به هر فرهنگی بازنشسته یا شاغل که با آموزش و پرورش تماس گرفته و پیگیر مطالبات خود است، به طور کامل به آنها جواب داده شود و هر کسی که با آنها برخورد بدی داشته باشد، پیگیری می کنم که دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

وی ادامه داد: از محل یک درصد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پیش‌بینی شده است اما باید این اعتبار که درآمد هزینه ای است از یک درصد شرکتها گرفته شود و به آموزش و پرورش داده شود تا ما بتوانیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم.

 الهیار ترکمن اضافه کرد: بنده قبلا یک مصاحبه کرده بودم و چون مصاحبه را کامل پخش نکردند شائبه ایجاد شد که گفته‌ام قطعاً تا هفته معلم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود در حالی که من قبل از عید هم گفتم این اعتبار منوط به پرداخت یک درصد شرکت‌هاست.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که پاداش پایان خدمت فرهنگیان به طور کامل پرداخت شود و ما نمی خواهیم که این اعتبار را تکه تکه پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان با در نظر گرفتن مرخصی ذخیره 3800 میلیارد تومان است که یک مقدار سنگین و بزرگ است و برای تأمین آن در حال پیگیری هستیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا در سال گذشته پاداش پایان خدمت فرهنگیان به طور کامل پرداخت شد و آیا یک درصد شرکت ها در سال گذشته تحقق یافت»، بیان کرد: در سال گذشته باید این اعتبار از محل یک درصد شرکت‌ها پرداخت می‌شد که تحقق پیدا نکرد و ما منبع محل تأمین اعتبار را تغییر دادیم و از محل حقوق و عوارض گمرکی توانستیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم. 

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به طور کامل پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را پرداخت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    4 1
    هر روز یک جا تجمع میشه دولت هم درگیر برجام لنعتی شده به مردم خودت برس گور بابا مکرون
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    3 0
    اونهایی که پارسال بازنشسته شدند قبل از انتخابات پولشون رو گرفتند همکار داشتیم اسفند۹۵ بازنشسته و تا پانزده اردیبهشت ۹۶ پول واریز شد یعنی حدود دوماه ...... ایران باید هر سال انتخابات ریاست جمهوری باشه تا کار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس