کد خبر 859709
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
زنوزی

شهرهایی که با اعلام فروش گسترش‌فولاد، رویای لیگ برتری شدنِ یک‌شبه را در سر داشتند، طبق اعلام محمودی باید این رویا را فراموش کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا زنوزی با خرید باشگاه تراکتورسازی، باید تکلیف مالکیت دیگر تیم لیگ برتری‌اش را مشخص کند. تا به حال مجموعه گسترش‌فولاد زیر نظر زنوزی اداره می‌شد و با خرید تراکتور، طبق قوانین اجازه مالکیت هر دو باشگاه لیگ برتری را ندارد. اتفاقی که باعث شده در تکاپوی فروش گسترش‌فولاد بیفتد.

در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش‌فولاد گفت: «باشگاه گسترش‌فولاد طبق اولویت‌بندی که کرده‌ایم برای فروش گذاشته شده است. در ابتدا تلاش می‌کنیم که باشگاه در تبریز بماند. در صورت به توافق نرسیدن، اولویت دوم و سوم ما به ترتیب فروش به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است. در غیر این صورت مجبور می‌شویم که تیم را به استانی دیگر واگذار کنیم.»

وی در این خصوص که آیا اجازه انتقال تیم به شهری دیگر وجود دارد یا نه ادامه داد: «قانونی نیست که جلوی واگذاری تیم به شهر و استانی دیگر را بگیرد و با هر جا که به توافق برسیم، طبق اولویت خودمان آن‌را می‌فروشیم. تصمیم‌گیری در مورد این که تیم از یک شهر به شهری دیگر برود بر عهده وزارت ورزش و جوانان است نه برعهده هیات‌های فوتبال و تا جایی که من می‌دانم وزارت ورزش و جوانان قانونی ندارد که اجازه این کار را به ما ندهد.»

با اعلام فروش باشگاه گسترش‌فولاد، در چند روز اخیر صحبت‌های زیادی مطرح شد مبنی براینکه برخی شهرها برای خرید سهام این باشگاه اقدام کردند. که اصلی‌ترین آن‌ها خونه‌به‌خونه بابل بوده است. تیمی که قبلا هم سابقه خرید سهام باشگاه را داشته است. مدیران خونه‌به‌خونه زمانی که در صعود از لیگ دو به لیگ یک ناکام ماندند، اقدام به خرید بهمن شیراز کردند.

در این فصل هم این تیم برای صعود به لیگ برتر، رقابت را به تیم قدیمی هم‌استانی‌اش یعنی نساجی مازندران باخت. حالا شنیده شده که مدیران خونه‌به‌خونه برای رسیدن به لیگ برتر، سراغ خرید باشگاه گسترش‌فولاد رفته‌اند تا با تغییر نام این باشگاه، گسترش‌فولاد را به بابل ببرند.

ولی کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال اعلام کرده که باشگاه‌ها اجازه چنین انتقالی را ندارند. مهدی محمودی در این رابطه گفت: «دو فصل قبل زمانی که بحث انتقال نفت تهران به‌جای ملوان صورت گرفته بود، شخص مهدی تاج وارد ماجرا شد و اجازه این انتقال را نداد. از نظر قانونی گسترش‌فولاد هم نمی‌تواند به شهر دیگری واگذار شود و باید در تبریز بماند. از آن‌جایی که AFC اجازه فعالیت دو باشگاه تحت نظر یک مالک را هم نمی‌دهد، آقای زنوزی باید مالکیت را به شخص دیگری منتقل کند. اگر به فوتبال خارج هم توجه کنید هیچ‌گاه نام و شهر تیم‌هایی مثل آرسنال و منچستر هم عوض نمی‌شود و فقط این مالکیت آن‌هاست که بین اشخاص جابجا می‌شود. در فوتبال خارج حتی برای تغییر لوگو و رنگ لباس باشگاه‌ها سخت‌گیری می‌شود و در اینجا هم گسترش‌فولاد متعلق به مردم تبریز است و در تلاش هستیم که در فدراسیون فوتبال، قوانین شفافی را برای نحوه انتقال مالکیت باشگاه‌ها وضع کنیم».

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ازتهران IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    1 3
    سلام..از اقای زنوزی خواهش می کنیم تیم گسترش فولاد درتبریز بماند نهایتا اردبیل وارومیه وزنحان فروخته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس