کد خبر 859301
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
فیلم/ علت حرام بودن گوشت خوک چیست؟

یکی از مواد غذایی‌هایی که مصرف آن به هر صورتی اکیدا منع شده گوشت خوک است و مصرف آن در بسیاری از ادیان از جمله دین اسلام، یهودیت و حتی مسیحیت حرام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    14 1
    علت حرمت را ما نمی دانیم. گاهی حدسهایی می زنیم ولی نیازی به آنها نیست. وظیفه مسلمان بندگی و اطاعت است.
  • محمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    9 0
    اگر اعتقاد داریم که خداوند عقل کل است(که هست) پس باید هرچه امر یا نهی کرده بپذیریم و به آن عمل کنیم.حتما مصلحت ما و جامعه بوده که خدا چنین قانونی وضع کرده است.و الا خدایی که بنده اش را خلق کرده و حتما هم خیلی دوستش دارد،بی جهت از چیزی محروم و یا بر انجامش اصرار نمیکند. در مورد این گزارش یا موارد مشابه نیز ممکن است بخش از اطلاعات ما را پوشش بدهد همه جوانب امر را مطلع نباشیم.
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    21 2
    در مسیحیت رایج کنونی جهان گوشت خوک حرام نیست، اما در تورات خوردن آن حرام است. در اسلام نیز حرام است. گوشت خوک بدلیل داشتن تخم کرمهای پهن تنیای مسلح که در دمای جوش 100 درجه هم کشته نمیشود خطرناک است. این تخمها پس از خورده شدن از روده جذب شده و ز طریق گردش خون وارد مغز و برخی عضلات حتی عضله قلب میشود. این تخمها پس از تفریغ تبدیل با لاروهایی شده که از مغز تغذیه کرده و کانالهای زیادی در مغز ایجار میکنند و مغز را تبدیل به یک جسم اسفنج مانند پر از خلل و فرج میکنند که منجر به بروز بیماریهای حاد صرع، و گاها مرگ میشود، این اتفاق در قلب هم موجب بروز مشکلات حاد قلبی و مرگ میشود. علاوه بر این خوردن گوشت خوک موجب بروز بیماریهای جدی در سیستم لنفاوی میشود. عجیبه که مردم پیش دکتر میرن، بهشون میگن فلان چیز رو نخورید براتون بده، بدون چون و چرا باور و اطاعت میکنن، ولی وقتی خالقشون که علم بر زیر و بم هر چیزی داره، و عالمتر و رحیمتر از هر کسی است میگه فلان چیز رو نخورید، حکم، حکمت، و علم خدا رو با جهل مرکب خودشون زیر سئوال میبرن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس