کد خبر 859057
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
حزب اعتماد ملی

درگیری شدیدی در حزب اعتمادملی رخ داد که با فرافکنی به نیروهای خارج از اصلاحات نسبت داده شد اما خیلی زود این دروغ بر ملا شد و اختلافات داخلی علت اصلی این درگیری‌ها اعلام شد.

  سرویس سیاست مشرق - روز جمعه 4 خرداد دومین کنگره حزب اعتماد ملی بعد از یک وقفه تقریباً ده‌ ساله برگزار شد تا اساسنامه این حزب با قانون جدید احزاب منطبق و تکلیف اعضای شورای مرکزی آن مشخص شود اما به درگیری شدید میان اعضای حزب منجر شد.

بعد از مراسم افتتاحیه و سخنرانی منتجب‌نیا، عارف و مطهری و زمانی که قرار بود تا اعضای حزب در جلسه حضور داشته باشند و مراسم داخلی برگزار شود، فیلمی منتشر شد که از کشمکش و درگیری شدید در جلسه حزب خبر می داد.

در این رابطه دو تن از اعضای شاخص حزب که در شورای شهر تهران هستند مدعی شدند که این درگیری به علت حمله عده‌ای تحت عنوان «گروه فشار» است.

محمدجواد حق‌شناس یکی از این افراد بود که در توییتی نوشت:

«کنگره اعتماد ملی که با استقبال بی‌نظیر بیش از ۱۸۰۰ نفر روبرو شد با اقدامات سازمان‌یافته گروه فشار با اختلال روبرو شد و علیرغم رای اکثریت به شورای قبل ناتمام ماند.[1]»

حجت نظری، دیگر عضو حزب اعتماد ملی نیز در تویئتر خود مدعی شد:

فرزندان خلف مهدی کروبی تلاش کردند باابقای شورای مرکزی اعتماد ملی دبیرکل راحفظ کنند،اما عده‌ای اراذل و اوباش که به دنبال حذف کروبی بودند تلاش کردند جلسه را متشنج کرده و تصمیم را تغییر دهند که با درایت یاران شیخ اصلاحات و تایید ابقا توسط نماینده وزارت کشور،فشار این گروه نتیجه نداد.

در این حال بسیاری با ابهام می پرسیدند که این گروه فشار چه کسانی هستند و نگاه‌ها به رقیب سیاسی و خارج از جریان اصلاحات هدایت شد. اما ساعتی بعد کانال «اعتمادیون» وابسته به اعضای حزب اعتماد ملی چنین نوشت :

«درحالی که عده‌ای به‌دلیل منافع خود به‌بهانه حفظ دبیرکلی مهدی کروبی قصد تمدید ادامه حضور خود در شورای مرکزی را داشتند شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی کروبی در حصر فرم کاندیداتوری شورای مرکزی را پر کرده بود اما این افراد مانع برگزاری انتخابات شورای مرکزی شدند و سعی داشتند با قیام و قعود شورای مرکزی فعلی اعتمادملی را ابقا نمایند که با مخالفت رسول منتجب‌نیا و نماینده وزارت کشور روبه‌رو شد و عملاً این کنگره ناتمام ماند.»

پس از این ماجرا بود علت اصلی این درگیری‌ها که اختلافات میان اعضای این حزب بود، برملا شد. درگیری از جایی آغاز شده است که طرفداران منتجب‌نیا در تلاش بودند تا هیئت رئیسه‌ای که کار تطبیق اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی را به‌عهده داشت عوض شوند اما با ممانعت نزدیکان حضرتی مواجه شده و جلسه به ضرب‌وشتم منتهی شد.

برخی از کانال‌های نزدیک به این حزب هم نوشتند:

«پس از اعلام الیاس حضرتی مبنی بر اینکه کنگره به درخواست وزارت کشور برگزار شده و بنا نداریم ترکیب هیات رییسه را تغییر دهیم و از موافقین درخواست کرده قیام کنند. پس از قیام اکثریت اعضا، کنگره به درگیری کشیده شده‌است.همچنین حجت‌الاسلام منتجب نیا کنگره را به نشانه قهر ترک کرده است.»

برخی از اعضای حزب اعتماد ملی نیز دست به افشاگری زدند و دروغ هم حزبی های خود را مبنی بر اعمال فشار از خارج از حزب را به شدت تکذیب کردند.

افشاگری «مهردادسایه وند» عضو حزب اعتماد ملی درباره دروغ دو تن از اعضای این حزب

در همین رابطه کاربران توییتر به فرافکنی اعضای حزب اعتماد ملی و پنهان سازی واقعیت ماجرا با توئیت‌های ابهام آمیز واکنش نشان دادند و بیان کردند که این گروه فشار خودِ اعضای حزب اعتماد ملی بودند.

با این حال این موضوع نشان می‌دهد که اصلاح طلبان در میان خود بر سر قدرت درگیری‌های ویژه ای دارند که گاهی با برگزاری کنگره و درگیری شدید در آن اینگونه افشا می شود. اما اصلاح‌طلبان آنقدر فرافکنی را در دستور کار خود قرار داده اند که حتی درگیری درون خانواده خود را نیز به رقیب و خارج از جریان اصلاحات نسبت می دهند تا خود را میان افکارعمومی تطهیر کنند. در این میان حتی اعضای این جریان سیاسی ابایی ندارند که برای منافع حزبی خود منافع ملی را نیز قربانی کنند. 


[1] http://www.asriran.com/fa/news/611402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    26 0
    اونوقت اینا قرار بود رییس جمهور و وزیر انتخاب کنن???!!! اگه کشور دست اینا بیفته چه بلایی سرمون میاد ???
  • من IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 0
    به به ازاین سفرها
  • اعتماد الدوله IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    16 0
    حناي اين جماعت ديگه براي مردم ايران رنگي نداره. دعوا سر لحاف ملاست عزيزم ميفهمي يا نه؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس