روزنامه اعتماد

درخصوص معرفی «مادر انقلاب» در کنگره اعتماد ملی باید گفت اصلاح‌طلبان به فردی رسیده‌اند که جز لبخند نمی‌شود واکنش دیگری به آن نشان داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** «مادر انقلاب» در کنگره اصلاح طلبان معرفی شد

عصر روز جمعه دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، با حضور اشخاصی همچون محمدرضا عارف، عباس عبدی، ابراهیم اصغرزاده، غلامحسین کرباسچی، رسول منتجب‌نیا، محمدجواد حق‌شناس، مرتضی الویری، محمدرضا تابش، احمد مازنی، عبدالله نوری، علی مطهری و... در کانون توحید تهران برگزار شد.

این کنگره با درگیری شدید و زد و خورد اصلاح طلبان به پایان رسید.

روزنامه اعتماد در تشریح این کنگره در گزارشی نوشت:

«الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دومین کنگره حزب اعتماد ملی گفت: امسال کنگره را در حالی برگزار می‌کنیم که بهترین عزیز ما، بزرگ پدر ما و شخصیت باارزش انقلابی و یار امام جایش خالی است. ای کاش روزگار به گونه‌ای رقم می‌خورد که آقای کروبی را در جمع‌مان داشتیم. او خطاب به فاطمه کروبی که در این جلسه حضور داشت گفت: شما مادر انقلاب هستید...فرزندان کروبی در پاکدستی همچون کروبی هستند و برای آنکه بتوانند صحبت کنند باید پاک، سالم و صادق باشند. امروز از حزب اعتماد ملی شخصیت‌های بسیاری در بدنه نظام حضور دارند که پاکدستی از ویژگی همه آنهاست».

ادعای پاکدستی از سوی اصلاح طلبان، بیشتر به طنز شبیه است تا واقعیت. برای نمونه کمیسیون اقتصادی مجلس ششم به اعتبار ارتباط صمیمی برخی از اعضای آن - از جمله الیاس حضرتی (نماینده فعلی فراکسیون امید مجلس دهم)- با شهرام جزایری مفسد اقتصادی دوره اصلاحات سر زبان‌ها افتاد. جزایری توانسته بود به واسطه همین ارتباطات نزدیک با اعضای کمیسیون اقتصادی و هیئت‌رئیسه مجلس ششم، کارت پانصد (کارت تردد بدون مزاحمت) به مجلس را به دست آورد و از جمله با مشورت‌هایش، طرح عدم اخذ وثیقه برای تسهیلات کلان بانکی را تبدیل به دستور کار مجلس کند.

اصلاح طلبان صراحتاً اعلام کردند که مفسدان کلان اقتصادی و مدیران نجومی و اشخاصی همچون شهرام جزایری و مه‌آفرید خسروی و... کارآفرینان شایسته و نابغه‌ای در حد «استیو جابز» (مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای apple) هستند که باید تیمار شوند و حقوق‌های هنگفت بگیرند!

در کارنامه اصلاح طلبان، مصادیق بسیاری از حمایت قبیله‌ای از مفسدان اقتصادی به چشم می‌خورد. برای نمونه اصلاح طلبان در جریان برگزاری دادگاه غلامحسین کرباسچی-شهردار وقت تهران- در سال ۷۷ تمام قد از فساد کلان وی در شهرداری دفاع کردند. عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات که متولی رسمی امنیت کشور بود، با سوءاستفاده از موقعیت خود برای نجات رفیق خویش، اقدام به بحران آفرینی کرد و رسماً قوه قضائیه را تهدید نمود و با قلدری در برابر قانون، اقدام به اردوکشی خیابانی کرد.

اما درخصوص معرفی «مادر انقلاب» در کنگره اصلاح طلبان باید گفت کروبی و همسرش در فتنه ۸۸ آتش بیار معرکه بوده‌اند. فتنه‌گران در آشوب ۸ ماهه در سال ۸۸، پس از ادعای مضحک تقلب، بر روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند، مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند، تصریح کردند «انتخابات بهانه است/ اصل نظام نشانه است»، به تصویر حضرت امام خمینی (ره) توهین کردند و سرانجام، در روز عاشورای حسینی (ع) به هتاکی و حرمت‌شکنی بی‌سابقه پرداختند و در نهایت دشمن را به تشدید تحریم‌ها تشویق کردند.

** ۵ سال گذشت، دیگر نمی‌توان تقصیرها را به گردن «دولت قبل» انداخت

روزنامه آرمان در گزارشی نوشت:

«با گذشت پنج سال از دولت حسن روحانی، امروز دیگر دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را به دولت گذشته منتسب کند و باید پاسخگوی عملکرد اقتصادی خود باشد. این در حالی است که برخلاف اینکه مسئولان دولت عنوان می‌کنند اقدامات موثری در زمینه کاهش فشارهای اقتصادی مردم انجام داده‌اند، اما این مسأله در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود و مشکلات معیشتی مردم روزبه‌روز تشدید می‌شود. از سوی دیگر دولت حسن روحانی با گره زدن اقتصاد کشور به سرنوشت برجام ریسک بزرگی انجام داد، ریسکی که با خروج آمریکا از برجام به یک بحران تبدیل شده و آینده برجام را متزلزل کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در مصاحبه با «فرشاد مؤمنی» نوشت:

«آقای روحانی تا نیمه‌های دولت یازدهم می‌توانست وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را به سیاست‌های اشتباه دولت احمدی‌نژاد منتسب کند...حسن روحانی تنها در یک بازه زمانی محدود می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را به سیاست‌گذاری‌های گذشته ارتباط بدهد. امروز دولت حسن روحانی باید در زمینه عملکرد خود پاسخگو باشد و نمی‌تواند مدعی شود که ریشه‌های مشکلات کنونی جامعه را همچنان باید در گذشته جست‌وجو کرد. ژست آقای روحانی در هنگام انتخابات ریاست جمهوری به شکلی بود که گویا نسبت به وضعیت نابسامان اقتصادی جامعه اشراف کامل دارند».

وقتی کارنامه خالی باشد، «مقصر تراشی» و فرافکنی جای آن را می‌گیرد. متاسفانه دولت آقای روحانی هرگاه زنگ حساب فرا رسید، به جای پاسخگویی به حاشیه سازی و جنجال پرداخت.

«دولت قبل»، «دولت پنهان»، «اتاق فکر شنبه» و...تنها بخشی از مقصرتراشی های دولت آقای روحانی در زنگ حساب است.

این روزنامه اصلاح طلب اعتراف کرده است که «انداختن کم کاری‌ها به گردن دیگران» و «گره زدن اقتصاد کشور به برجام» خطای بزرگی بوده است. این دقیقاً همان مواردی است که منتقدان در سالهای گذشته مطرح می‌کردند اما همین روزنامه و همقطارانش، با فحاشی و بدون پاسخ کارشناسی، منتقدان را به جهنم حواله می‌دادند!

** «اطمینان به وعده اروپا» نسخه جدید «امضای کِری تضمین است»

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «برجام روی مدار اطمینان» نوشت:

«وین کانون تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام شد...عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که ریاست هیأت ایرانی را در این نشست برعهده داشت از به وجود آمدن اطمینان خاطر بیشتر به تعهد کشورهای اروپایی  برای تأمین خواسته ایران و در نتیجه حفظ برجام سخن گفت. اتحادیه اروپا پیش از این برای نشان دادن اراده خود بر حفظ تدوین «قانون انسداد» را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های امریکا علیه ایران مطرح کرده بود».

متاسفانه رسانه‌های دولت و روزنامه‌های اصلاح طلب همچنان در پی «تنفس مصنوعی به جنازه برجام» هستند. در اوج عهدشکنی آمریکا، این جماعت تاکید کرد که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «ما به اجرای برجام از سوی طرف مقابل مطمئن هستیم» و «آمریکا هیچگاه پرستیژ بین المللی خود را به واسطه یک توافق مخدوش نمی‌کند» و...!

اما علیرغم این تجربه پرهزینه، اکنون و در شرایطی که طرف اروپایی صراحتاً اعلام کرده است که به ایران تضمین نمی‌دهیم و به خاطر ایران و تعهدات خود در برجام، با آمریکا درگیر نمی‌شویم، باز هم این جماعت تاکید دارد که به وعده اروپا مطمئن هستیم!

** تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران و نرمال سازی تهران!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز با عنوان «توجه به فرصت حساس مذاکره با اروپا» به قلم «داوود هرمیداس باوند» نوشت:

«بدون شک تاکتیک استفاده از ظرفیت اروپا می‌تواند شوک ناشی از عملکرد آمریکا را تا حدی کاهش دهد. پیشنهاد نگارنده از گذشته تا امروز ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران بوده است که می‌تواند منجر به بازشدن فضایی جدید در روابط شود... نباید فقط با بدبینی نسبت به عملکرد اتحادیه اروپا نگریست».

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده است که باید دفتر اتحادیه اروپا در تهران ایجاد شود.

«ریچارد هاویت» (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران) در سال ۹۵ گفته بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده است...ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر در ایران را از سر بگیریم. پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر امکان‌پذیر است. نیروهایی در داخل ایران، درحال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

این اظهارات و اظهارات متعدد دیگر مقامات اروپایی و آمریکایی موید این موضوع است که  غرب درپی نُرمال‌سازی ایران است. غرب از طریق حفظ رژیم تحریم‌ها و ساخت معادله‌های دروغین «تحریم، هسته‌ای»، «تحریم، منطقه» «تحریم، موشک»، «تحریم، حقوق بشر» و «تحریم، امنیت اسرائیل» می‌کوشد با کمک شبکه همکار داخلی (جریان غربگرا) ابتدا ایران را وادار به پذیرش نُرم‌های آمریکا نموده و سپس ایران اسلامی و انقلابی را در نُرم‌های جهانی‌سازی، بی‌هویت کند. رویکردی که هیچ دستاوردی برای کشورمان در پی نخواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران با شعار تسهیل مراودات اقتصادی و دیپلماتیک صورت می‌گیرد اما دستور کار این دفتر عبارت است از: «خنثی کردن پیروزی‌های استراتژیک  ایران در منطقه»، «قبضه قراردادهای پرخسارت در حوزه نفت و خودرو و ارتباطات»،
«شبکه‌سازی اطلاعاتی و ضد امنیتی نظیر کاری که فعالان کودتای مخملی با سفر به تهران در دوره اصلاحات انجام می‌دادند» و «کاستن از نگرانی‌های شدید غرب درباره تشدید بدگمانی مردم ایران در پسابرجام».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    29 1
    ای خاک بر سر اون انقلاب که مادرش فاطمه کروبی باشد
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    24 1
    واقعاً این جماعت حقشان نیست که در وصفشان گفته شود اصلاح طلبان تهوع آور؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      3 0
      دمت گرم واقعیت همینه
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    21 0
    آقای مشرق چرا نمی ری سر اصل خواسته و مأموریت اصلاح طلبان یعنی هموارکردن راه برای برسمیت شناختن رژیم کودک کش اسرائیل و استحاله نظام در استکبار جهانی مذاکرات با اروپا هم برای رفع تحریم ها و مشکلات کشور نیست تنها در این میان اهرم فشاری به نظام است
  • DE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    23 1
    مادر فولادزره شنیده بودیم ولی مادر انقلاب نشنیده بودیم. لابد خود کروبی هم پدر انقلاب است و شهرام جزایری هم صندوق انقلاب ! پیدا کنید نرده بان انقلاب را !
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      5 0
      صندوق انقلاب به صورت کنترات برای جناب صفدر هست
  • ایرانی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    5 0
    به این اقایان باید گفت صبح بخیر از خواب خرگوشی بیدار شوید؟؟؟ شما ها بجز چپاول و سهم خواهی چیز دیگری دارید خود را حامی انقلاب جلوه میدهید و حامیان فتنه را مادر انقلاب میدانید ؟ ماهیت انقلاب از فتنه و ثروت اندوزی و غارت و عوام فریبی بدور است .مردم دیگر بازیچه قدرت طلبان نمی شود
  • مهدی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    4 0
    فقط به پسر پاکدست کروبی بگویید موضوع تصاحب وساخت وساز زمین واقعه دربهترین نقطه شمیران اقدسیه چه بود اقای پاکدست
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    2 0
    مادر انقلاب! کروبی می گفت زنش به باباش رفته پول دوسته به خاطر همین چندین املاب با مبالغ نجومی در اجاره دانشگاه آزاده
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    3 0
    مازنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام شد رفته سراغ شناسایی مادر انقلاب؟!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    3 0
    اصلاح طلبان روزی را نخواهند دید که دستشان توی دست آمریکا و اروپا باشد و ملت از گرسنگی در رنج. از انقلاب اسلامی با هر وسیله ای دفاع خواهیم کرد ولو خون این اصلاح طلبان و بقیه ضدانقلاب ریخته شود.
  • رحيم IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    3 0
    افساد طلبان بهتره تا اصلاح طلبان
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    3 0
    اصلاح طلبان همیشه ثابت کردند دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند
  • پویا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    4 0
    آخر نگفت اون 300 میلیون رو چیکار کرد و دوم چطور میشه در انتخابات این پدر انقلاب از نظر میزان آرا بین چهار نفر پنجم بشه !!!!
  • حمید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    4 0
    اصلاح طلبی مرتبه ای از عرفان است که شما تا زمانی که از بیت المال بصورت هنگفت برداشت نکنی و شیتیل از این و آن نگیری به این درجه نخواهی رسد ، البته باید در این مسیر خوف و رجا هم داشته باشید البته نه به خدا به کدخدا
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    2 0
    هیچگاه برجام مانع حمله نظامی دشمن نشد او آنقدر مثل اصلاح طلبان احمق نیست که دست به حمله نظامی بزند برجام فقط یک فایده برای همه شش کشور داشت که کالاهای بنجل خود را به ایران صادر کنند و ایران هم در مقابل آن تاسیسات هسته ای را تعطیل کند و تحریمها هم به شکل دیگر اعمال شود و دولت هم مرتب از این قراداد ننگین دفاع کند والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس