کد خبر 858807
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
برجام

موارد مطرح شده از سوی رهبری قابل چانه‌زنی و تفسیر و تفکیک به کلی و جزئی با مرزبندی نامشخص که در برجام اتفاق افتاد نیست.

به گزارش مشرق،  عهدشکنی‌های مکرر آمریکا و در نهایت خروج این کشور از برجام و عدم اعتماد به سه کشور اروپایی منجر به اعلام ۷ شربط برای مذاکره به این سه کشور از سوی رهبر معظم انقلاب گردید که در ذیل به ۶ نکته اساسی در این خصوص اشاره می‌شود:

بیشتر بخوانید"

آیا مواضع رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای تغییر کرده است؟

۱-تجربه تلخ برجام نشان داد که اگر دولت جمهوری اسلامی مرّ فرمایش‌ها و تاکیدات هوشمندانه رهبری معظم انقلاب را در مذاکرات نصب‌العین قرار می‌داد در صورت حصول قوانین، توافقی مدبرانه، مستحکم و مبتنی بر منافع ملی کشور شکل می‌گرفت، فلذا جهت جلوگیری از تکرار گزینه بینش خدعه دشمن، دستگاه سیاسی و دیپلماسی ما باید موارد ۷گانه رهبری انقلاب را که به طور شفاف صریح و قاطع بیان شد، به عنوان شرط اصلی جمهوری ادامه ایران برای ادامه مذاکرات به سه کشور اروپایی اعلام کند.

صدا و سیما شروط ۷گانه رهبری را به دور از اقدامات توجیه‌گرایانه برجامی مستمراً پیگیری و به مردم اعلام کند.

۲-انجام توافق به هر شکل ممکن عامل شکست و سست بودن برجام بود و بر همین اساس آمریکا و غرب توانسته خواسته‌های خود را به طرف ایرانی تحمیل کند، لیکن این بار این اداره جمهوری اسلامی ایران است که سرنوشت مذاکرات را رقم خواهد زد.

۳-شرط مقتدانه رهبر انقلاب اسلامی پس از خروج آمریکا از برجام نه تنها دست برتر مذاکرات را از آن جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد، بلکه با خروج تیم مذاکره کننده از انفعال بستری جدید برای حرکتی انقلابی در ادامه پیشگیری برجام فراهم خواهد شد.

۴- موارد مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه قابل چانه‌زنی و تفسیر و تفکیک به کلی و جزئی با مرزبندی نامشخص که در برجام اتفاق افتاد نیست و تیم مذاکره‌کننده موظف است در ضرب‌العجل تعیین‌شده شرط رهبری را به طور صریح و قاطع پیگیری کند.

انجام توافق به هر شکل ممکن عامل شکست و سست بودن برجام بود و بر همین اساس غرب توانسته خواسته‌های خود را به طرف ایرانی تحمیل کند.

۵- در صورت انجام توافق به علت عدم اعتماد به سه کشور اروپایی تنها اقدام عملی این سه کشور می‌تواند ضامن اجرای تعهدات آنها باشد. در صورت تعلل در اجرای تعهدات این بار بر خلاف رویه‌های برجامی دستگاه سیاسی و دیپلماسی در اقدامی انقلابی با ابطال توافق نامه از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را اعلام کند.

۶- رسانه‌های خبری به‌ویژه صدا و سیما موظف است به‌طور شفاف و صریح شروط ۷گانه رهبری انقلاب را نه فقط درصد یک واحد خبری بلکه به عنوان مطالبه نظام اسلامی از دستگاه سیاسی، دیپلماسی به دور از اقدامات توجیه‌گرایانه برجامی مستمراً پیگیری و به مردم اعلام کند.

ابراهیم کارخانه‌ای 

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    6 0
    آفرین .صدا و سیما نباید منفعل عمل کند باید بطور پیوسته پیگیر مطالبات رهبری در این زمینه باشد .کاش در خصوص 9 شرطی که در رابطه با برجام حضرت آقا فرمودند , صدا و سیما پیگیر میشد تا آنها از سوی مذاکره کنندگان ما رعایت شود نه اینکه به هر قیمتی مذاکره کنند تا اینگونه سرشان کلاه برود.البته دود آن به چشم مردم رفت و دولت آقای روحانی استفاده ی خود را از برجام در انتخابات برد در صورتی که برجام یک موضوع ملی بود و نمی بایست از آن استفاده انتخاباتی شود که سرانجام آن اینگونه باشد.لعنت بر کسانی که منافع خود و حزب خود را به منافع کشور و مردم ترجیح دادندوامیدوارم روزی فرا رسد که تمام کسانی که در این قضیه کوتاهی کرده اند مجازات شوند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 0
    لطفا توجه فرمایید که مهلت نا معین چند هفته ای حسن روحانی به اتحادیه اروپا فقط برای برای لوث کردن موضوع بود تا ملت از حساسیت بیافتد و اآنگاه هر توافقی خواست با آنها بکند . در این میان معلوم نیست که ضرر ایران از خروج آمریکا چگونه جبران میگردد!؟ یعنی شعور دیپلمات های ما تا این حد نبود؟ مضافا گذشته نشان داده است که مستمع فرمایشات مقام معظم رهبری فط امت اسلامی ایران است و نه مسئولان دولتی نظام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس