کد خبر 858274
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
رضا اردکانیان

وزارت نیرو ­­از معتبرترین بدهکاران کشور است چون­ ده ها هزار میلیاردتومان بدهی دارد سازندگان داخلی وقتی برای دریافت مطالبات مراجعه می کنند همزمان برای اجرای طرح های جدید نیز اعلام آمادگی می کنند.

به گزارش مشرق، ­­رضا اردکانیان ­در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طلب کاران وزارت نیرو اطمینان دارند بدهی آنها بازپرداخت می شود افزود: بخشی از این کار مربوط به اصلاح قیمت های آب و برق است که امیدواریم بدون فشار غیرقابل تحمل به مصرف کننده بتوانیم برای سرپانگه داشتن شرکت های داخلی که نیازمند دریافت مطالبات خود هستند تا چرخه تولید آنها فعال باشد فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

اخراج ناگهانی ۵۰۰ کارگر در سد هراز

وی گفت: حدود 95درصد تجهیزات صنعت برق­ در داخل تولید می شود و در بخش آب نیز به جز ابزار دقیق تصفیه خانه ها،­ همه تجهیزات را در داخل تولید می کنیم.

وی با تاکید به اینکه­­ تولید ملی ما،​­ وابسته به آب و برق است­ گفت: ساخت سدها، شبکه های زهکشی و آبیاری، نیروگاه های آبی، دستگاه های تصفیه، تصفیه خانه های آب و فاضلاب­ با توجه به توان داخلی ساخته می شود­ و در برخی نقاط اگر مشارکت با خارجی ها داریم به دلیل ضرورت انتقال فناوری­ و افزایش راندمان است.

اردکانیان­ گفت: در صنعت برق،​­ وضعیت بهتر است و در نیروگاه ها ژنراتورها، توربین ها و موارد دیگر در داخل تولید می شود البته این به معنای بی نیازی از دستاوردهای علمی خارج نیست وهرجا ضرورت ایجاب کند شرکت های داخلی با شرکت های سازنده خارجی برای انتقال تکنولوژی مشارکت می کنند.

وی به دغدغه مدیران سندیکاهای آب و برق در زمینه نقیصه های منابع مالی در دولت در بخش آب وبرق اشاره کرد و افزود: حتی به قیمت پرداخت یارانه به بخش های نیازمند کشور ، ­باید قیمت آب­ وبرق را به سمت واقعی شدن پیش­ ببریم تا امکان پایداری و رقابت آن وجود داشته باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی در آینده خواهیم داشت.­

وی همچنین از طرحی برای حمایت از تولید و ساخت داخل که در صحن مجلس در حال بررسی است خبرداد­ و گفت: با تصویب و ابلاغ آن امکان حمایت بیشتر از تولید و ساخت داخل فراهم می شود.

اردکانیان اظهار داشت:­ دولت در کمیسیون اقتصاد آیین نامه اجرایی تبصره 19 که جهش بلندی در تکمیل طرح های نیمه تمام است­به تصویب رساند که به زودی ابلاغ می کند که براساس آن تعداد قابل توجهی از طرح های نیمه تمام کشور به پایان­ خواهد رسید و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس