FATF نمایه

تیترِ یک خبرگزاری اصلاح‌طلب پیرامون نقش دفتر رهبری در FATF؛ بعد از انداختن تقصیر برجام هسته‌ای نوبت به برجام بانکی است؟

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

دو اعتراف شکوری‌راد درباره روحانی و دختران خیابان انقلاب

روزنامه شرق در شماره یکشنبه گذشته خود، با «علی شکوری‌راد» فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت‌وگو کرده است.

در بخشی از پرسش و پاسخ خبرنگار این روزنامه با شکوری‌راد می‌خوانیم:

شرق: ما با دولتی وارد ائتلاف شدیم که خود آن را هم نمی‌توانیم پاسخ‌گو کنیم. ما در سرکارآوردن این دولت نقش داشتیم، ما بودیم، حزب اعتدال و توسعه که نبوده است!

شکوری راد: درست است.

شرق: حالا اینکه آقای روحانی و آقای واعظی قبول نمی‌کنند، بماند! اما شما مطالبات را به همین دولت نمی‌توانید منتقل کنید.

شکوری‌راد: نه؛ اگرچه ارتباطمان خیلی ضعیف است، ولی مطالبات منتقل می‌شود. خیلی روشن است که اگر روش‌های اصلاح‌طلبانه امروز را که مبتنی بر شرکت در انتخابات است، خاتمه‌یافته تلقی کنیم؛ یعنی جامعه به این نتیجه برسد که این روش‌ها دیگر فایده ندارند.

شکوری‌راد همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره کشف حجاب علنی چند خانم گفته است:

«بحث زنان خیابان انقلاب شروع یک نافرمانی مدنی از سوی مردم است، البته بدون آنکه اصلاح‌طلبان در آن نقشی داشته باشند. ما نمی‌توانیم با این مخالفت کنیم. ما زمانی می‌توانیم با این اقدام مخالفت کنیم که برای آن بدیل قانونی‌ داشته باشیم. اگرچه ما مشوق این حرکت نیستیم، ولی با آن مخالفت نمی‌کنیم؛ به دلیل اینکه فکر می‌کنیم مردم دارند کاری بدون خشونت را انجام می‌دهند.»[1]

*دیالوگ مهم شرق و شکوری‌راد در حالیست که افراد دیگری از جریان اصلاحات، طی ماه‌های اخیر تأکید کرده‌اند که نقشی در کارنامه رئیس‌جمهور روحانی ندارند، مسئولیت تمام کارهای روحانی با خودش است نه با اصلاح‌طلبان و پیوند خویشی خاصی هم میان روحانی و این جریان خاص سیاسی وجود ندارد![2]

این «ما بودیم»های اشاره شده در گفت‌وگوی بالا همان نکته کلیدی است که اثبات می‌کند چرا سرنوشت رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان به یکدیگر گره خورده است و آنها قادر به انفکاک از یکدیگر نیستند.

در ماجرای عدم مخالفت اصلاح‌طلبان با حرکت غیر متمدنانه کشف حجاب دختران خیابان انقلاب نیز باید اشاره کرد که این عدم مخالفت یا به عبارت دیگر این موافقت تلویحی با یک حرکت علیه اسلام و نظام اسلامی به هیچ وجه چیز عجیبی نیست و از جریانی که سابقه تحریم انتخابات دارد (همانطور که در صحبت‌های شکوری‌راد در همین مصاحبه نیز به آن اشاره می‌شود) و هم‌اکنون نیز به تئوری «حکومت بعد» و «آتش گرفتن کشور» می‌اندیشد، شنیدن چنین حرفی هرگز عجیب نبود...[3]

درباره تئوری «حکومت بعد» اصلاح‌طلبان بیشتر بخوانید:

سه گام حجاریان برای «خلع روحانی، انقلاب و حکومت بعد»

***

نماینده کازرون: برخی مسئولان تهرانی در اغتشاشات اخیر دست داشتند!

«حسین رضازاده»، نماینده کازرون و از حاضران در ماجرای «سلفی حقارت» با موگرینی، به تازگی و در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، در جمع خبرنگاران به تشریح دلایل بروز اغتشاشات اخیر در شهرستان‌ کازرون پرداخت.

او ضمن ارائه توضیحاتی در این باره، گفته است:

من اطلاع دارم که برخی افراد که مسئولیتی در تهران دارند پیام می‌دادند که مردم به خیابان رفته و عکس‌هایی را ارسال کنند تا این موضوع جهانی شود. قطعا ما این‌ها را پیگیری می‌کنیم کما اینکه چند نفر هم دستگیر شده‌اند ولی باید همه چیز در فضای آرام پیگیری شود!

به گزارش ایسنا، رضازاده همچنین تصریح می‌کند:

در شرایطی که این طرح به اطلاع شورای شهر و امام جمعه رسیده بود، یکسری گروه‌های مجازی به شدت با اقداماتی باعث بروز این اتفاقات و ناآرامی‌ها شدند، متاسفانه یکی از مسوولان کازرون نیز صحبت‌های تحریک‌آمیزی بیش از این صحبت‌ها مطرح کرد که همگی باعث این ناآرامی‌ها شد، آنها مطالبی از این جنس گفتند که می‌خواهند کفن پوشیده و به خیابان بیایند و یا اینکه نمی‌گذارند هر کاری در این شهرستان شود. پیام این صحبت‌ها لشکرکشی در خیابان است، در نهایت هم می‌خواهند بنده را به عنوان مقصر جلوه دهند حال اینکه بنده تنها به دنبال احقاق حقوق مردم بودم.[4]

*ادعای نماینده کازرون درباره نقش برخی مسئولان تهرانی در اغتشاشات کازرون ادعای کوچکی نیست و حتما بایستی ابعاد و یا درست و غلط آن مشخص شود.

خاصّه اینکه در مصاحبه نماینده کازرون، تمام عاملیت ماجرا به گردن مسئولان تهرانی و کازرونی، کسانی در خارج از کشور، گروه‌های سیاسی و منتقدان دولت افتاده و کأنه آقای رضازاده فرستاده الهی بوده است!

***

تیترِ یک خبرگزاری اصلاح‌طلب پیرامون نقش دفتر رهبری در ...FATF

خبرگزاری ایلنا، روز گذشته با انتشار متن صحبت‌های علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از تیتر «با دفتر رهبری درباره FATF مذاکره شده است» استفاده کرد.

این در حالیست که در متن خبر می‌خوانیم:

«مطهری درباره اینکه گفته می‌شود نظر شمخانی در خصوص لوایح مرتبط با FATF مثبت نبوده است، گفت: اتفاقا چنین چیزی نبوده است. نظر ایشان کاملا مثبت بود، گفته شد ایراداتی این لوایح داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورایعالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است.»[5]

*تناقض ناجوانمردانه این تیتر و متن در حالی است که ستاد جریان سیاسی خاص طی روزهای اخیر قصد دارد «برجام روحانی» را نیز به گردن رهبری نظام بیاندازد!

این در حالیست که نه برجام آقای روحانی و نه FATF هیچیک خواسته و نظر مقام معظم رهبری نیستند بلکه اصرارهایی از جانب دولت رئیس‌جمهور روحانی هستند که نظام اسلامی هم صرفاً برای احترام به رأی مردم و طبق مشی همیشگی ولایت فقیه برای حمایت از رئیس‌جمهور، پیشنهاداتی را در جهت اصلاح آنها ارائه می‌کند. ولو اگر حتی در محتوا، طرح‌های مطلوبی نباشند.

این پیشنهادات اصلاحی هرگز به معنی نقش داشتن مقام معظم رهبری در طرح موسوم به FATF و یا برجام روحانی نیستند و مسببان و امضاکنندگان این طرح‌ها خود بایستی در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

پاسخ دادنی که البته باید متضمن این باشد که آقایان بگویند اصلاحات و شروط دفتر مقام معظم رهبری و شخص ایشان آیا در این طرح‌ها و پروژه‌های دولتی بصورت 100 درصدی اجرا و لحاظ شده است یا خیر؟!

شاهد مثال آنکه به اذعان تمام کارشناسان، در مسئله برجام هرگز شروط 9 بندی مقام معظم رهبری بر این توافق دولتی اجرا نشد و یا مردم صراحتاً از لسان رهبر معظم انقلاب شنیدند که مذاکره‌کنندگان دولت در بخش‌هایی از مذاکرات از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کرده‌اند.

***

1_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/187821

2_ mshrgh.ir/765617

3_ mshrgh.ir/856806

4_ https://www.isna.ir/news/97023016731/

5_ https://tnews.ir/news/2512111523520.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سید IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    اصلاح طلبان تهوع آور بهترین توصیف برای این جماعت است!
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      75 2
      باید بهش گفت با کدوم سنگ پا بیام روت رو بشورم!! از اون رو دارهایی! که باید اسمش توی تاریخ ثبت بشه
    • لاله IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      80 2
      بهترین توصیف : قوم لجوج و کج فهم و مدعی صلح ولی شرور چیزی شبیه قوم بنی اسراییل که در قرآن توصیف شد
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      13 37
      سید استفراغ آور
    • امیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      8 51
      خدا شما رو با محمود خانه نشین و بست نشین محشور کند
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    64 4
    سلفی بگیران حقارت با موگرینی برازنده این نمایندگان لیستی نیست!
    • علوی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      50 0
      حسن و علی آقا قصد دارند هرجور شده جنازه های طرح تحول سلامت و برجام را به 98 و 1400 بکشاند تا بلکه آنجا هم از آنها بهره برداری انتخاباتی لازم شوند وفق قرار و مدار ممدجواد در شورای سیاست خارجی آمریکا . علی برکت الکدخدا
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      15 0
      آقای کرباسچی فرمودند : ای کاش دولت آقای روحانی مثل دولت آقای اجمدی نژاد پر تلاش می بود 1
  • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    57 4
    "ادعای نماینده کازرون درباره نقش برخی مسئولان تهرانی در اغتشاشات کازرون ادعای کوچکی نیست و حتما بایستی ابعاد و یا درست و غلط آن مشخص شود." البته که ادعای کوچکی نیست . اگر درست باشد باید اسامی آنها مشخص و محاکمه شوندچون عوامل دشمن در نظام هستند.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      37 2
      و البته در صدر این مقامات خودشه!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    49 1
    خسته شدیم از این برخی های پنهانی، اگر میدونی بگو کی بوده؟ فعلا که جنابعالی نماینده اونجا هستی و باید توضیح بدی چه خبر بوده و تو چه اقدامی در جهت بهبود اوضاع دادی
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    22 37
    الاغ اقای فلانی هم مدتیه گم شده مشرق جان کار دولت روحانیه
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      22 6
      حالا اون گمشدۀ اصلاح طلب مسئولیتش چی بوده ؟
    • DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      13 1
      اولاغ هیچگاه راه خود را گم نمیکندوحتی ساربانان افسار کاروان شتر را به پشت اولاغ میبندند.حالا این اولاغ بیچاره در اثر نشست و برخاست با اصلاحطلبان از راه راست هم منحرف شده .احتمالا اکنون در انگلیس نزد اون شیر خر خوار پناهنده شده.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      9 1
      الاغ امریکا بوده. و گندهای برجام رو ماستمالی می کرده. مسئولیت دیگه ای نداشته
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      9 1
      الاغ ماله کش تازگی ها پیدا شده. توی مجلس دیده شده. گمشده پیدا شده
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    54 7
    خرابکاری وزارت کشور بوده حالا که امام جمعه حرف دل مردم را زد اسمش شد تحریک؟؟ خجالت بکشید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    5 24
    بد بخت ملتی کهقهرمان ندارد
    • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      4 0
      بد بخت ملتی که قهرمان ندارد .برعکس
    • سیدعلی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      15 1
      سلام بیش از هر ملت دیگری در جهان، قهرمان داریم اما این قهرمانان فراموش شده اند.
  • احدی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    30 2
    تا دیروز هر کاری دلشان خواست کردند حالا که به در بسته خوردند و دستشون داره رو میشه دارند میاندازن گردن این و اون شورای امنیت ملی و قوه قضائیه باید حرفهای این نماینده رو با جدیت پیگیری و در صورت اثبات با هر مقامی و از هر طیفی که میخواهد باشد برخورد شدید نماید اینکه نمیشود درمملکت آشوب بپا کنی آخرسر بندازی گردن این و آن
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    8 2
    درود بر حاج آقا خرسند
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    36 11
    دختران خیابان انقلاب همان شکم سیرهایی اند که دغدغه ای جز برهنگی ندارند... وگرنه ملت درگیر یه لقمه نان است... روزنامه شرق از کاغذ یارانه ای اهدایی دولت علیه نظام استفاده می کند و این بزرگترین درد است...
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      8 18
      تو چقد شبیه ترامپی که میگی مردم ایران گرسنه ان
  • ناشناس IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    30 2
    اگه حکومت ایران حداقل مثل کمونیست ها بود خیلی از نمایندگان و وزرا و استانداران تا الان باید اعدام می شدند. حیف که داستان سفره انقلاب بعضی ها را نمک گیر کرده است.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    21 2
    مرد از بی عدالتی بی تدبیری و ننگ برجام و گرانی و غیره بستوه امدند و هر ان کاه منتظر جرقه و بهانه می گردند چرا مسولین سرشان کردند تو برف وبفکر ملت نیستند
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      5 3
      اره. اینایی که میگی لب مرز ترکیه که مردم ازدحام کردن بیشتر قابل لمسه!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    27 2
    برن زمین بیان اسمون کار این افساد طلبان برای چند سال اینده تمومه تا بازم تو یه فرصت ملت رو گول بدن و به عرصه سیاست برگردن
  • سیدعلی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    13 0
    سلام کاش اینهمه که رهبری هوای دولت رو دارن و به رغم اشتباه های دولت، تضعیفش نمیکنن، دولت هم کمی هوای رهبری رو داشت و تعصب ایشون رو میکشید.
  • CA ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    16 0
    از بس با تبلیغات غربی چسبیده اید به آن برجام مزخرف که از عملیات مخرب ناتوی فرهنگی دشمن آن هم درست زیر گوشتان در غفلتید!!!!!! تشدید ترویج فساد و فحشا در تلگرام و اینستاگرام در ماه نزول قرآن توسط عناصر گروه شیطانی
  • بهرام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    8 1
    اقای رضازاده بیشترین نقش در پدیدار این حادثه شخص خودتان هست گرچه خیالت راحته که کسی سراغت نمیاد اما گنده تر از تو ب زندان افتاد اغتشاش گر
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    3 1
    به این اظهارنظرها میگن فرافکنی و تهدید و تهمت...!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    11 0
    در زمان حضرت علی (ع)، عده ای لجوج و احمق، حضرت را به قبول حکمیت وادار کردند. بعدها که پشیمان شدند کار را به جایی رساندند که حضرت امیر (ع) را مقصر در ماجرای حکمیت دانستند و با آن حضرت وارد جنگ شدند. حالا هم این اصلاح طلب های نادان می خواهند مقصر برجام رو رهبری معرفی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس