چه چیزی از چشم ۲ میلیارد بیننده مراسم عروسی نوه ملکه انگلیس پنهان ماند؟

حدود ۲ میلیارد نفر در جهان شاهد عروسی نوه ملکه انگلیس بودند و به جزئیات مختلف آنچه که در تلویوزیون دیده می‌شد دقت می‌کردند، اما احتمالا کمتر کسی متوجه یک بعد دیگر این مراسم شد که به چشم نمی‌آمد.

به گزارش مشرق، مراسم جشن عروسی 42 میلیون دلاری (بیش از 176 میلیارد تومان البته با دلار 4200 تومانی!) نوه ملکه انگلیس در شرایطی برگزار شد که گفته می‌شود بیش از 2 میلیارد نفر در سرتاسر جهان به صورت زنده این جشن را دنبال می‌کردند. در واقع به لطف این مراسم و شور و هیجان شکل‌گرفته برای آن، حدود یک چهارم جمعیت جهان (7.6 میلیارد نفر) به صورت زنده شاهد آداب و رسوم خاندان سلطنتی انگلیس بود، مسئله‌ای که از قاب تلویزیون خوشایند به چشم آمده و در عمل به مثابه یک کارزار بزرگ روابط عمومی و تبلیغاتی برای ملکه، دولت و کشور انگلیس بود و تا مدت‌ها بر ذهنیت یک چهارم جمعیت کره زمین درباره انگلیس تأثیر خواهد گذاشت. 

بیشتر بخوانید:

عروسی با هزینه ۴۲ میلیون دلاری!

مسئله‌ای که باعث خواهد شد یک بعد دیگر جامعه انگلیس - براساس آنچه که رسانه‌های معتبر این کشور گزارش می‌دهند - به چشم نیاید. از جمله این موارد، می‌توان به سلسله گزارش‌های نشریه‌های ایندیپندنت و گاردین اشاره کرد. طبق گزارشی که ایندپندنت منتشر کرده است تنها در سال 2017 میلادی، تعداد کودکان انگلیسی که در فقر به سر می‌برند 100 هزار نفر افزایش یافته است.

یا در مطلبی دیگر نشریه گاردین انگلیس از افزایش یک میلیون نفری تعداد کودکان فقیر طی 7 سال اخیر خبر داد، و جالب اینجاست که این مطلب از سوی نشریه ایندیپندت نیز گزارش شده است. در گزارش ایندیپندنت آمده است که از سال 2010 تاکنون (از زمانی که حزب محافظه‌کار انگلیس دولت را به دست گرفته است)، تعداد کودکان فقیر این کشور 50 درصد افزایش یافته و به رقم 3.1 میلیون نفر رسیده است. طبق نوشته ایندیپندنت، طی این بازه زمانی حدود یک میلیون نفر به تعداد کودکان فقیر افزوده شده است که علت عمده آن به خاطر کاهش مزایای اجتماعی اعطایی از سوی دولت و عدم افزایش پرداختی‌ها است.

از سوی دیگر نشریه گاردین نیز در گزارشی از یک بعد دیگر نابرابری در انگلیس پرده برداشت. در گزارش گاردین با استناد به آمارهای رسمی آمده است که مناطق فقیرنشین شهرهای انگلیس روزبه‌روز با کمبود پزشکان عمومی مواجه می‌شوند. در واقع پزشکان عمومی بیش از پیش تمایل دارند این مناطق ترک کرده و به مناطق ثروتمندنشین کوچک کنند و بر این اساس دسترسی شهروندان فقیر این کشور به خدمات عمومی پزشکی بیش از پیش محدودتر شده و مردم مجبورند در نوبت‌های انتظار طولانی‌تری باقی بمانند.

همچنین در مطلبی دیگر، نشریه ایندیپدنت گزارش داد که با تداوم سیاست‌های فعلی حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس، طی سال‌های آتی 1.5 میلیون کودک انگلیسی دیگر به تعداد کودکان دچار فقر افزوده خواهند شد. در این گزارش اشاره شده است که تغییرات اعمال شده از سوی دولت این کشور در زمینه مسائل مرتبط با رفاه اجتماعی چنین پیامدی را در پی خواهد داشت.

این ماجرا روی دیگری هم دارد، آنجا که رابطه مستقیمی با زرق و برق مراسم جشن عروسی نوه ملکه انگلیس دارد. طبق گزارش بیزینس‌اینسایدر، ثروت شخصی ملکه انگلیس بیش از 530 میلیون دلار (2226 میلیارد تومان با دلار 4200 تومانی!) ارزش دارد.  علاوه بر این حجم از ثروت شخصی، شهروندان انگلیسی، طبق بودجه‌ای که وزارت خزانه‌داری این کشور تعیین کرده است، بالغ بر 104 میلیون دلار - در قالب مالیات - برای تأمین هزینه‌های خانواده سلطنتی هزینه می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    2 2
    باید پول این مراسم رو میدادند
  • rebwar IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    16 27
    به شما چه، پول خودشونه آتیشش میزنن، شما که به فکر فقرایید چرا وضع کشور خودمون رو نمی بینید.
  • عباس IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    40 4
    توالت پرکن های کاخ باکینگهام. همون قاتلین نه میلیون نفر از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های ما در قحطی جنگ جهانی اول هستند لعنت به همشون و لعنت به طرفداران داخلیشون
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    9 0
    530 میلیون دلار با دلار جهانگیری خیلی پول میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس