کد خبر 856843
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت سه فلسطینی که هفته گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، امروز شنبه ۳ شهروند فلسطینی که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی‌های "حق بازگشت" در روز دوشنبه گذشته زخمی شده بودند، در پی شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که "معین الساعی" ۵۸ ساله ساکن اردوگاه "الشاطئ" در غرب شهر غزه، "محمد مازن علیان" ۲۰ ساله، و "احمد العبد ابوسمره ۲۱ ساکن "جبالیا النزله" امروز در پی شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

اولین تصاویر از خروش فلسطینیان در شهر «حیفا»

نگاهی به کودک فلسطینی و «جناب رئیس» +نماهنگ

62 شهید مقاوت در یک قاب

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته ۶۴ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، به شهادت رسیده و حدود ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

هنیه: خون‌های ریخته شده در غزه، اعلام "معامله قرن" را متوقف کرد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که "سیطره امنیتی" علیه ساکنان کرانه باختری را برداشته و گروه‌ها و شهروندان فلسطینی را آزاد گذارد.

وی افزود: ملت ما در کرانه باختری «ملت ما در کرانه باختری از لحاظ شجاعت، حماسه و مردانگی چیزی کمتر از برادرانشان در نوار غزه ندارند و ما نظر آنها را در جریان انتخابات اخیر "بیرزیت" دیدیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت بزرگ گفت: راهپیمایی مردمی و اراده و ایمان شما، مسئله فلسطین و محاصره غزه را با قدرت به معادله سیاسی و عرصه بین المللی و منطقه ای و تمامی طرف ها تحمیل کرد.

هنیه با تاکید بر اینکه همه طرف‌ها و جامعه بین‌المللی از راهپیمایی بازگشت بزرگ و شرکت کنندگان در این راهپیمایی حمایت می‌کنند، گفت: خون‌های پاک ریخته شده در غزه، تصمیم ترامپ برای اعلام "معامله قرن" را متوقف کرد.

وی افزود: ترامپ در روز انتقال سفارت به قدس قصد داشت معامله  معامله قرن و نابودی فلسطین را اعلام کند، اما خون‌های ریخته شده در اینجا از این تصمیم وی جلوگیری کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه از مصوبات شورای حقوق بشر درباره راهپیمایی بازگشت تمجید و بر ضرورت رفع محاصره نوار غزه و تشکیل کمیته‌ای مستقل برای تحقیق در جنایاتی که صهیونیست‌ها در این باریکه مرتکب شدند، تاکید کرد.

وی تاکید کرد که فلسطین، غزه و قدس عامل اعتلای امت، کرامت و شرف آن است و جوانان شرکت کننده در راهپیمایی بازگشت، سازمان کنفرانس اسلامی را به تشکیل نشست برای غزه، قدس و فلسطین وا داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    0 0
    مرگ مشکوک 115 تن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس