کد خبر 856798
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
سعیدی مبارکه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت بیشتر کالاها در بازار حباب دارد،گفت:فضاسازی سوداگران باعث می شود حباب قیمتی ایجاد شده در بازار به واقعیت تبدیل شود.

به گزارش مشرق، زهرا سعیدی درخصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت کالاها در بازار گفت:بدیهی است که همواره رشد نرخ ارز بر قیمت کالاهای مختلف در بازار تاثیرگذار بوده و نکته قابل تامل این است متاسفانه علاوه بر افزایش نرخ دلار، از لحاظ اقتصادی بر قیمت ها تاثیرگذار است و  بازارهای مختلف را نیز بصورت روانی تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت تعادل به بازار مسکن +جدول

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:متاسفانه قیمت کالاها در مدت اخیر بصورت کاذب با رشد روبرو شده و قیمت بیشتر اقلام حباب دارد؛ اما فضاسازی سوداگران باعث می شود حباب قیمتی ایجاد شده به واقعیت تبدیل شود بنابراین وظیفه مسئولان رسیدگی به وضعیت ایجاد شده است تا گرانی مجدد به اقتصاد خانوارها آسیب وارد نکند. 

نماینده مردم مبارکه مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر نقش ثبات اقتصادی در  توسعه کشور، افزود:باید ثبات بصورت واقعی به بازار ارز بازگردد تا بهانه ای برای گرانی کاذب در بازار وجود نداشته باشد و حباب قیمتی از بین برود.

انتقاد از تحمیل اجناس گران به مردم

سعیدی مبارکه، تصریح کرد:علاوه بر سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاه های نظارتی دیگر، باید جامعه اصناف اجازه ندهد که سوداگران باعث تحمیل اجناس گران به مردم شوند.

وی ادامه داد:مردم از افزایش قیمت اقلام خوراکی گلایه دارند بطور مثال قیمت گوشت و سایر اقلام خوراکی در ماه رمضان به نحوی افزایش یافته که علاوه بر اقشار ضعیف، خانوارها با درآمد متوسط نیز توانایی تامین اقلام خوراکی به اندازه کافی را ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:علی رغم اینکه مسئولان اعلام می کنند در بازار بطور مثال قیمت لوازم خانگی گران نشده اما گزارشات میدانی حکایت از رشد قیمت ها را دارد.

گفتنی است "حباب قیمتی" به وضعیتی گفته می شود که قیمت بازار یک کالا با تفاوت فاحشی نسبت به ارزش ذاتی آن معامله شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    1 0
    درود بر این بانوی محترم که حجابشان نمونه ای است برای یک زن مسلمان
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    2 0
    کدام حباب؟چرا صورت مساله پاک میکنید؟دلار۳تومنی شده ۶تومن!انتظاردارید قیمت کالاها بالا نره؟!خود دولت از عوارض خروج تا اب و برق وگاز رو بالا برده....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس