ترامپ و مرکل

صدراعظم آلمان گفته که برجام توافق کاملی نیست و باید درباره مسئله موشکی با ایران وارد مذاکره شد.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، کشورهای اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که توافق هسته‌ای ایران (برجام) توافق کاملی نیست اما اصرار دارند که این توافق باید پس از خروج آمریکا حفظ شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، صدراعظم آلمان در آستانه اجلاس سران اروپا در صوفیه بلغارستان گفت: «همه در اتحادیه اروپا دیدگاه مشابهی دارند و معتقدند که این توافق کامل نیست اما تأکید بر این است که باید در این توافق ماند و مذاکرات بیشتری با ایران بر اساس دیگر مسائل نظیر برنامه موشکی بالستیک این کشور انجام داد».

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد.

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    62 4
    مرکل شکر زیادی خورده با همراهانش
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    27 5
    جواب به مرکل:بروو باووو
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    19 5
    جواب به مرکل:بروو باووو
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    53 9
    موشکی دست دولت نیست :)) در نتیجه امید نداشته باشید
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      28 0
      قرارشو میذارن و در عمل انجام شده قرار میدن . نشناختی هنوز این خائنا رو ؟
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    20 11
    زبان روزه که نمی تونم بهت فحش بدم اما میگم بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق اون ممه رو هم لولو برد Tut mir leid
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    42 1
    آلمان استقلال ندارد و مذاکره با ان بی معنی است.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    32 6
    اگه کامل نیس پس چرا امضا کردید؟ وختی رو حرف تون وا نمیستید میزنید زیرش ایران مغز خر خورده دوباره مذاکره کنه؟
  • باغبان پیر FR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    28 7
    خروج یک جانبه امریکا از توافق هسته ای چه سیاستی را در پشت پرده دارد؟ آیا یک سیاست یک جانبه از طرف امریکا است و یا یک هماهنگی سیاسی چند جانبه با اهداف از پیش مشخص شده میباشد؟ این اتفاق چه پیامد ها و چه تاثیراتی از نظر سیاسی, اقتصادی, حقوقی و اخلاقی برای امریکا, اروپا, ایران, سازمان ملل, آژانس انرژی هسته ای و دیگر کشور ها دارد؟ در رایزنی ها سیاسی چه امتیازاتی داده و چه امتیازاتی گرفته خواهد شدیا اصلآ امتیازی داده و گرفته نخواهد شد؟ در هر دو حال چه فردایی به وجود خواهد آمد؟ به هر صورت در آینده نه چندان دور زوایایی آنرا آشکار خواهد کرد. فارغ از منافع سیاسی و اقتصادی بحث حقوقی ان مهم است که منافع سیاسی و اقتصادی و زندگی اجتمایی را تضمین میکند. با توجه به چالشی امریکا و متحدیناش در باره انرژی هسته ای صلح آمیز ایران با مقاصد سیاسی بوجود آوردند مذاکرات زیادی انجام گرفت که نهایتا به توافقی ختم شد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را به همرا داشت. و با توجه به تمام حمایت ها و انتقاداتی که به محتوای آن شد در پایان به عنوان یک توافق چند جانبه با قطعنامه شورای امنیت اجرایی گردید با اینکه محدودیت زیادی برای فعالیت های هسه ای ایران به وجود آمد و اجرایی شد ولی تحریم های اقتصادی ومالی مربوط به انرژی هسته ای ایران فقط تعلیق شدولی لغو نگردید ! بعد از ان توافق هم امریکا نه تنها اقدام سازنده ای برای رفع نگرانی ها نکرد بلکه به بحران آفرینی پسا برجامی روی آورد که حاصل آن عدم تمکین و قانون پذیری دولت ترامپ از توافق هسته ای شد که تایید و اثباتی بر بیان رهبر انقلاب گردید که " به امریکا نمیتوان اعتماد کرد شاید این عملکرد امریکا درس عبرتی باشد برای آنهاییکه برای دوستی باامریکای زیاده خواه وعده های تو خالی اش آرزو دارند مدینه فاضله بسازند. اما رهبر فرزانه چه زیبا با نرمش قهرمانانه ای که مطرح کرد عدم پایبندی دولتمردان آمریکایی به توافقات و چهره تزویرکار و قانون گریز سیاستمدران امریکا را در جهان رسوا کرد. سوال اینجا است که در رایزنی ها با اروپایی ها باز هم باید اعتماد کرد یا این که با اقتدار و تضمین های حقوقی و قابل لمس از منافع و حاکمیت ملی در مقابل هماهنگی سیاسی چند جانبه اروپاییان دفاع کرد؟
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    29 6
    اعلام صریح نقشه طرف غربی توسط مایکل مک کال( رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا) اروپا ایران را سرگرم کند و به بهانه مذاکرات زمان بخرد تا آمریکا بتواند تحریم‌های هسته‌ای را احیا کند! متحدان اروپائی آمریکا میتوانند تا فرارسیدن زمان احیاء تحریم های آمریکا علیه ایران، تهران را به بازگشت پای میز مذاکرات قانع کند. دوستان اروپائی ایران را به بازگشت پای میز مذاکرات قانع کنند. همزمان ما(آمریکا) فشار حداکثری را بر ایران ادامه خواهیم داد..
  • اصلاح طلب IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    12 58
    باید وارد مذاکره موشکی شد تا تحریم ها کامل برداشته شود و سایه جنگ دور شود مشرق منتشر کن
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      26 9
      تو واربابان غربیت غلط می کنید ایران راخلع سلاح کنید
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      11 4
      درود بر مشرق که نظرات دشمنان مردم و کشور را هم با بزرگواری منتشر می کند
    • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      14 2
      میتونی در مورد ناموس خودت وارد مذاکره بشی
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    29 4
    و همچنان مشتی احمق در انتظار مذاکره تضمین دار با چهار تا مثل این زنیکه هستند .
  • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    30 6
    خدایا ما را از دست یک عده مسولين نفهم و خودخواه نجات بده آخه این اروپای اسیر آمريکا چجوری باید بگن لعین و خبیث هستند.
  • هاتف IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    18 7
    ملعونه، جنگ جهانی را هیتلر تو شروع کرد، 10000000 میلیون کشته براثر قحطی را ما دادیم .
  • GB ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    25 4
    تقسیم کار آمریکا با اروپا در این برجامک بدون آمریکا کاملا مشخصه..آمریکا که هیچ تعهد ومسولیتی نداره وتا دلش میخواد تحریم وضع میکنه..اروپا هم که حق به جانب گرفته فقط میخواد برجام رو حتی مرده اون رو حفظ کنه تا بگه بله ما در برجام موندیم وانو حفظ کردیم .بعد چند ماه از ایران رسما خواهند خواست که برنامه موشکی ومنطقه ای خودشو رو بیاره در برجام وهمینطور بندغروب افتاب در 2025..اونوقت ایران یا باید بپذیره یا باید از برجام خارج بشه که در این صورت مقصر ایران شناخته میشه(چونئ قبول کرده که با اروپا باشه)
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    23 3
    تو غلط کردی زنیکه مشنگ. مگه درباره توشک یا لواشک یا پوشک یا همچین چیزی مذاکره کنی.
  • اصغر IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    20 6
    دوباره یک فتنه درست میکنن و الکی تو رسانه های معاند بزرگش میکنن تا موشک ها ام مذکره بشه باور کنید با فتنه ایران عزیز اسلامی نابود نمیشه بلکه قوی تر میشه این نشون داده اون ها دنبال این هستن که ایران خلع سلاح بشه و با حمله نظامی ایران و نابود کنن
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    24 6
    خب مركل جان تو هم لطف كن از اون تانك هاي پيشرفته كه مي فروشي به جناب تركيه و عربستان و از اون زير دريايي هاي پيشرفته كه به سفارش اسرائيل ميسازي واسش به ما هم بده تا ما هم دنبال موشك نباشيم. نميشه كه با تجهيزات هفتاد سال پيش زندگي كرد و موشك ها هم تقديم كنيم.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    33 7
    هیچ کسی مطلقا حق ندارد درباره توان دفاعی کشور ( موشک و .... ) مذاکره کند .
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    23 6
    هیچ کسی مطلقا حق ندارد درباره توان دفاعی کشور ( موشک و .... ) مذاکره کند .
  • ali IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    25 5
    برو بمیر عجوزه بد ترکیب . مگه مغز خر خورده باشیم که خودمون رو خلع سلاح کنیم دستی دستی
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    28 11
    ایشالا موشکها را که بدهیم دیگر دلار 1000 تومان می شود. این سقف تفکر مردم ایران است.
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    11 34
    متاسفانه اون زمان که موشک ها در زیر زمین ها نشون میدادید باید این فکر ها را میکردید. این افراد پروژه ایرا هراسی را دوباره هایلایت کردن. باید به این نوابغ جایزه داد.
  • DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    16 23
    مرکل ، سرکلفت نتانیاهو و صهیونیسم بین الملل غلط کرده .
  • BE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 5
    مادر فولاد زره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس