کد خبر 854569
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
فیلیپ ام.‌جرالدی

افسر سابق سیا با بیان اینکه اسرائیل کنترل اساسی بر رسانه‌های آمریکا دارد، گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان عوامل اصلی و مثلثی هستند که در منطقه ایجاد مناقشه می‌کنند.

به گزارش مشرق، فیلیپ ام.‌جرالدی ظهر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق‌نو در محل هتل الغدیر مشهد اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و عربستان عوامل اصلی و مثلثی هستند که در منطقه ایجاد مناقشه می‌کنند و در واقع عامل اصلی اختلافات در منطقه همین مثلث هستند.

افسر سابق سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) بیان کرد: برگزاری این کنفرانس در مشهد با تصمیم اخیر ترامپ برای خروج از برجام همزمان شده و این مسئله به‌صورت ویژه باید در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

شکرگزاری صهیونیست‌ها برای تصمیم ترامپ +عکس و فیلم

ام.‌جرالدی گفت: امروزه 2.5 میلیون‌نفر در غزه زندگی می‌کنند و شاهد هستیم اسرائیل به‌صورت کاملاً غیرقانونی و نامشروع، غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است.

تحلیلگر شبکه راشاتودی و پرس تی وی با اشاره به اینکه آمریکا همواره حامی تمام قد اسرائیل بوده و در تصمیمات و برهه‌های مختلف از اشتباهات استراتژیک این کشور دفاع کرده است، افزود: می‌توان با قاطعیت اعلام کرد کنگره آمریکا در 100 درصد مواقع به‌نفع اسرائیل عمل کرده است.

ام.‌جرالدی با اشاره به مواضع اخیر ترامپ تصریح کرد: ترامپ هیچگاه کمکی به کاهش مناقشات و جنگ در منطقه نکرده و همواره او و مشاورانش به دنبال جنگ افروزی بوده‌اند.

مدیر اجرایی سازمان مردم نهاد شورای منافع ملی ادامه داد: اسرائیل کنترل اساسی بر رسانه‌های آمریکا دارد که این رسانه‌ها همواره سعی بر معصوم و بی‌گناه نشان‌دادن اسرائیل دارند؛ اسرائیل و آمریکا به‌دنبال جنگ‌های بیشتر و بهدنبال تهاجم به سوریه، لبنان و ایران هستند.

افسر سابق سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) افزود: تنها قدرت دارای سلاح هسته‌ای در خاورمیانه امروز اسرائیل است و ما نباید اجازه وقوع تنش‌های جدید و جنگ جدید دیگری را بدهیم و با روشنگری افکار عموی جلو این اتفاق را بگیریم.

به گزارش تسنیم، فیلیپ ام. جرالدی متخصص پیشین اداره ضدتروریسم در سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و افسر باسابقه اطلاعاتی ارتش این کشور که 18 سال در ترکیه، ایتالیا، ‌ آلمان و اسپانیا مأموریت داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس