کد خبر 854472
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
سانه‌های رژیم صهیونیستی

به دلیل حوادث رخ داده در منطقه، موضوع ایران بیش از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار دارد، از نقض برجام گرفته تا پاسخ موشکی به ارتش صهیونیستی در جولان اشغالی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، مهمترین نکاتی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران مطرح کرده و به آن پرداخته‌اند، به شرح زیر است:


روزنامه یدیعوت آحارانوت

آخرین خبر این روزنامه عبری زبان رژیم صهیونیستی درمورد ایران مربوط به سخنرانی آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در رابطه با محو کامل حیفا و تل آویو در صورت دست زدن رژیم صهیونیستی به ماجراجویی است، در حالی که این روزنامه به نقل از آنچه منابع آگاه در روسیه خواند، مدعی شد که خبری از انتقال سامانه‌های پدافندی اس 300 به سوریه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اقدام بعدی آمریکا درباره برجام

آحارانوت همچنین به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشت : آمریکا برنامه‌هایی برای افزایش فشار بر ایران از طریق همراه کردن کشورهای متحد خود در منطقه دارد. موضع دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در رابطه با اینکه تهران قصدی برای افزایش تنش‌های جدید در منطقه ندارد و نیز بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص و موسسات ایرانی نیز بخشی از اخبار آن را به خود اختصاص داده است.

این روزنامه صهیونیستی پس از پرداختن گسترده به تجاوز پنجشنبه شب رژیم اشغالگر قدس به سوریه و پاسخ موشکی به این تجاوز، دست آخر مجبور به اعتراف به خسارت‌ها و پیامدهای آن شده و تاکید می‌کند این رویارویی کوچک، اقتصاد شمال فلسطین اشغالی را به طور کامل فلج کرده است .

آحارانوت در تحلیلی در این رابطه به سراغ تحلیلگران اقتصادی و بازار سرمایه رفته است تا میزان تاثیرپذیری اقتصاد رژیم صهیونیستی را در صورت وقوع جنگ فراگیر مورد بررسی قرار دهد و پاسخ می‌شنود که به طور حتم سبب سقوط بازار بورس و بروز مشکلات فروانی در ساختار اقتصادی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه گزارش خود به احتمال سرایت جنگ به مناطق مرکزی فلسطین اشغالی پرداخته و تاکید می‌کند اگر وارد جنگ طولانی شویم فرار سرمایه‌ها، تورم شدید و توقف اقتصاد را به همراه خواهیم داشت.

گزارشگر روزنامه هم از شمال فلسطین اشغالی خبر داد ، فعالیت‌های گردشگری در شرایطی صفر شده است که سال‌های گذشته در این دوره فراتر از میزان گنجایش درخواست رزرو هتل و اماکن گردشگری وجود داشت.

یسرائیل هیوم

«هفته پر تنش» این توصیفی است که روزنامه یسرائیل هیوم که به نوعی ارگان بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود، برای هفته گذشته، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و به طور کلی این رژیم به کار گرفت.

یسرائیل هیوم در توصیف این امر نوشت این هفته با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای آغاز و با درگیری موشکی در بلندی‌های جولان به پایان رسید.

این روزنامه عبری زبان در عین حال با اشاره به موضع وزیر امور خارجه بحرین نوشت در شرایطی که کشورهای غربی چندان عجله‌ای برای اعلام حمایت خود از اسرائیل نداشتند، این شیخ نشین کوچک حاشیه خلیج فارس از میان صف خارج شد و با قاطعیت حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد.

یسرائیل هیوم این هفته تحلیلی در رابطه با اقتصاد ایران داشته و پرده از توطئه‌های موجود برای وارد کردن ضربه‌های اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران برمی‌دارد و خبر می‌دهد که تحریم‌ها قرار است علیه خرید دلار ، طلا ، فلزات، معاملات مالی، بانک، شرکت‌های بیمه و فرش ایران اعمال شود.

هاآرتص

روزنامه هاآرتص هم در گزارش‌های هفته گذشته خود به ضربات موشکی جولان اشاره و به نقل از لیبرمن اعتراف می‌کند که گرچه این دور به پایان رسیده، اما به معنای آن نیست که باید خیالمان درباره همه چیز راحت باشد.

هاآرتص در سرمقاله روز جمعه خود هم با اشاره به این مسئله تاکید می‌کند در چنین شرایطی هرگز نباید اجازه داد مسائل به سوی یک جنگ فراگیر با ایران پیش رود.

این روزنامه عبری زبان همچنین در تحلیلی با اشاره به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه اشخاص و موسسات ایرانی اعلام کرد دولت ترامپ حتی یک لحظه را هم برای وارد کردن فشار بر ایران از دست نمی‌دهد.

تسفی بارئیل تحلیلگر ارشد این روزنامه هم مدعی شد احتمالا ایران برای حفظ توافق هسته‌ای از واکنش انتقام جویانه علیه اسرائیل سرباز زند.

در تحلیل دیگری در این روزنامه با توصیف رویکرد نتانیاهو علیه ایران به عنوان یک جنون ادعا شده است با این درگیری این جنون هم اشباع شده است.

در گیر و دار اخبار مربوط به درگیری موشکی هم این روزنامه بیوگرافی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را برای خوانندگان خود منتشر کرد .

هاآرتص به نقل از آوی گابای رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی پیشنهاد می‌کند این بار تل آویو باید خود در تدوین توافقنامه جدید هسته‌ای ایران مشارکت بالفعل داشته باشد تا به تعبیر این عضو کنیست رژیم صهیونیستی، به مشکلات قبلی دچار نگردد.

این روزنامه در تحلیلی درباره خروج ترامپ از برجام به تشریح موضع اروپا در این زمینه پرداخت و در تیتر خود،‌ دو راهی مقاومت یا تسلیم را برای کشورهای اروپایی مطرح می‌کند.

در بخشی از این مقاله آمده است با وجود افزایش احتمال تنش با رئیس جمهور ترامپ، اروپایی‌ها راهکار نجات توافقنامه هسته‌ای با ایران را انتخاب کرده‌اند.

به اعتقاد نویسنده مقاله، اروپا برای باقی ماندن و باقی نگه داشتن ایران در توافق، نیازمند ابقای مزایای اقتصادی برای تهران است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا شرایط به وجود آمده بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به شرکت‌های اروپایی اجازه تعامل را با ایران می‌دهد یا اهرم اعمال تحریم علیه شرکت‌های دارای داد و ستد با ایران، پای آنها را هم از ایران خواهد برید.


معاریو

روزنامه معاریو در تیتر قابل تاملی نوشت : این هفته مشخص شد که بنیامین نتانیاهو وزیر امور خارجه آمریکا است.

در این تحلیل آمده است این روزها پرسش‌های زیاد و مکرری درباره اینکه آیا جنگی بین ما رخ خواهد داد یا خیر ؟در واقع باید پاسخ داد ما به طور بالفعل در جنگ هستیم ، حمله به بلندی‌های جولان تنها بخشی از جنگی است که چندین سال است بین اسرائیل و ایران در حال انجام است جنگی که برخی، تاریخ آن را سه دهه عنوان می‌کنند.

به زعم این روزنامه عبری زبان، اقدامات تل آویو در متقاعد کردن آمریکا به خروج از برجام، قواعد بازی در این جنگ را کمی دستخوش تغییر کرده است.

این روزنامه همچنین در تحلیلی درباره ضربات موشکی اعتراف کرد ضربات موشکی شکستی برای ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است، زیرا نتوانست چنین اقدامی را پیش بینی کند.

این روزنامه در خبر دیگری به نقل از سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران خبر داد "دشمنان ایران به دنبال رویارویی نظامی با ما نیستند بلکه خواهان انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ما هستند، پس تنها ابزاری که می‌تواند برای تعامل با دشمنان کارساز باشد ، مقاومت است."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس