کد خبر 854034
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
 سیدحسین هاشمی

قائم مقام وزیر کشور با اعلام اینکه پاره کردن برجام برای ما مبارک است، گفت: این موضوع به نفع کشور ما است، با هوشمندی تمام ما می‌توانیم ترامپ را رسوا کنیم، در صورتی که به هیچ وجه احساسی عمل نکنیم.

به گزارش مشرق، سیدحسین هاشمی امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار کرد: از تجربیات سایر کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در استان مازندران انجام شده است، یکی از اقداماتی که در این راه زمینه موفقیت استان را ایجاد می‌کند، همدلی و تفاهم است، اجازه ندهید حاشیه بر استان غلبه کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش امروز بازارهای جهانی به خروج آمریکا از برجام

قائم مقام وزیر کشور با اعلام اینکه پاره کردن برجام برای ما مبارک است، اضافه کرد: تکلیف مشخص شد و به نفع کشور ما است، با هوشمندی تمام ما می‌توانیم ترامپ را رسوا کنیم، به هیچ وجه نباید احساسی عمل کنیم، باید تلاش کنیم با منطق، شجاعت و تدبیر جواب قاطع بدهیم.

این مسؤول ادامه داد: اقتصاد سالم اقتصادی است که ۷۵ درصد هزینه عمومی کشور از مالیات تأمین شود، هر کشوری در این زمینه ورود پیدا کند، اقتصاد سالمی دارد.

هاشمی اضافه کرد: در دولت یازدهم این روند مثبت بوده است و سیاست دولت در این زمینه مناسب بوده است، مالیات حق دولت است، مازندران در بحث کشاورزی باید حرف نخست را در کشور بزند.

وی ادامه داد: مازندران توان مناسب در این زمینه دارد، صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی به راحتی رتبه نخست را به دست آورد و استان تهران رتبه مناسبی در این زمینه دارد.

قائم مقام وزیر کشور بیان کرد: معدن یک ثروت ملی خدادادی است، بیش از ۷۶ نوع ماده معدنی در کشور داریم، این ثروت خدادادی را خیلی از کشورها ندارند، با وجود اینکه نیاز واقعی دارند، یک مرحله فرآوری ایجاد ارزش افزوده مناسب می‌کند و در این حوزه باید گام‌های اساسی برداشته شود.

این مسؤول با اعلام اینکه دنیا نیازمند محصولات فرآوری شده منابع زیر زمینی کشور است، گفت: در اقتصاد مقاومتی بالاترین توان در قدرت بخشیدن به اقتصاد را به خرج دهیم و از ظرفیت موجود کشور استفاده کنیم.

هاشمی با اعلام اینکه ترویج اقتصاد مقاومتی قطع ارتباط با دنیا نیست، افزود: تولیدی موفق است که زمینه صادرات را فراهم کند و از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه باید استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در مازندران مهم‌ترین مشکلات استان است، نباید سرمایه‌گذار در پیچ و خم‌ها گرفتار باشد، اقدام استانداری و فرمانداری است، بروکراسی معنی ندارد، در شرایطی که در حال حاضر قرار گرفتیم وظیفه ملی، اسلامی و شرعی است و هر کسی که کوچک‌ترین مانع ایجاد کند باید برخورد شود.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: از ظرفیت‌های استان غافل نشوید، مسائل و مشکلات را در استان مطرح کنید و خروجی مناسبی برای استان دارد، از توان نمایندگان مجلس به خوبی باید استفاده شود، در توسعه استان چپ و راست را رها کنید.

این مسؤول با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف، ایجاد خلاقیت و استفاده از فرصت‌ها است، گفت: باید در مسیر توسعه استان حرکت کنید، اجازه ندهید اختلاف در مسیر کار استان شکل بگیرد، از ایجاد هزینه غیرضروری جلوگیری کنید، مازندران استان بسیار با استعداد است.

هاشمی یادآور شد: مازندران می‌تواند در حوزه اقتصادی معجزه کند و در این زمینه باید تلاش شود.

وی با اعلام اینکه استان مازندران در حوزه پسماند مشکل جدی دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این وضعیت ساماندهی شود.

قائم مقام وزیر کشور با اعلام اینکه مازندران استعدادهای زیادی در توسعه دارد، افزود: از ظرفیت‌های موجود باید استفاده مناسب شود، مدیران استانی تلاش کنند که مردم قضاوت مناسبی از آنها داشته باشند.

این مسؤول خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها شد و ادامه داد: اساتید دانشگاه ظرفیت بسیار مناسبی هستند، امید در دل مردم باید زنده شود، امید دادن یک وظیفه است، ایران اسلامی کشور بزرگی است، باید با انسجام توطئه‌ای که برعلیه کشور شروع شده است خنثی شود، با اتحاد و انسجام درونی داشته باشیم نه ترامپ و هیچ کشور دیگری جرات نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارد.

هاشمی در پایان گفت: باید با تلاش اجازه ندهیم که اثری منفی در زندگی مردم ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    1 0
    چه عجب یک مسئول مودبانه در شان شخصیت و مسئولیتش با نفی برجام توسط ترامپ برخورد کرده
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    0 0
    عیدت مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس