کد خبر 853852
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
آصفی

حمیدرضا آصفی در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: به‌نظر من، ما به‌جای چشم‌دوختن به غربی‌ها باید توانمندی‌های داخلی خود را تقویت کنیم و قدرت اقتصاد داخلی خود را افزایش بدهیم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات با اشاره به خروج رسمی آمریکا از برجام، گفت: خروج رسمی آمریکا از برجام شدیدترین اقدامی بود که آمریکایی‌ها می‌توانستند با برجام داشته باشند گرچه دولت آمریکا پیش از این نیز به برجام پایبند نبوده اما باید گفت که این اقدام اعتبار و حیثیت بین‌المللی آمریکا زیر سؤال برده است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه، آمریکا از پیروزی‌های مکرر ایران در منطقه و شکست‌های پی‌درپی برنامه‌های منطقه‌ای خود عصبانی است، تصریح کرد: ترامپ، از شکست برنامه‌های آمریکا در منطقه عصبانی است و ایران و جریان مقاومت را عامل اصلی شکست‌های خود می‌داند؛ آمریکا حامی اصلی تروریزم در منطقه است و حمایت آمریکا از رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی مصداق حمایت آمریکا از تروریزم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات، شکست داعش در سوریه و عراق را موجب عصبانیت ترامپ دانست و تصریح کرد: آمریکا، منطقه خاورمیانه را به انبار باروت تبدیل کرده و با حمایت از داعش زمینه کشتار مردم منطقه را فراهم کرده و به همین دلیل است که مردم منطقه دست رد به سینه آمریکایی‌ها می‌زنند؛ از طرفی، آمریکا، حزب‌الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند اما مردم لبنان با رأی بالا به جریان حامی حزب‌الله، موفقیت بزرگی را به این جریان در انتخابات پارلمانی حزب‌الله هدیه می‌دهند که این موارد است که ترامپ را عصبانی کرده است.

آصفی با بیان اینکه، باید صبر کرد و منتظر واکنش و تصمیم اروپا بود، گفت: باید دید در دیدار آتی مقامات اروپا با ایران، چه تصمیمی گرفته خواهد شد؛ اروپا باید از اعتبار خود حمایت و در مقابل آمریکا مقاومت کند. اینکه جمهوری اسلامی چه تصمیمی خواهد گرفت ممکن است به تصمیم غربی‌ها بستگی داشته باشد باید دید که اروپا آیا می‌تواند از برجام حراست کند یا نه.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات با بیان اینکه، "اکنون نباید زمان را از دست بدهیم"، گفت: به‌نظر من، ما به‌جای چشم دوختن به غربی‌ها باید توانمندی‌های داخلی خود را تقویت کنیم و قدرت اقتصاد داخلی خود را افزایش بدهیم تا بتوانیم خود را در مقابل تحریم‌ها قدرتمند کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس