کد خبر 853839
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
رحمتی

تیم فوتبال استقلال تهران در سومین دیدار این فصلش مقابل ذوب آهن برای دومین بار شکست خورد تا سریال شکست های این تیم مقابل تیم‌های قلعه نویی ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، یکی از جذاب ترین بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیدار بین دو تیم استقلال و ذوب آهن بود. دیدار رفت دو تیم سه شنبه شب در اصفهان با برتری تیم میزبان به پایان رسید تا دو تیم برای دیدار برگشت که ۲۵ اردیبهشت در تهران است آماده شوند. این بازی نکاتی را در بر داشت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

* شکسته شدن رکورد صد درصد کلین شیت رحمتی

سید مهدی رحمتی تا پیش از این بازی دو بار در آسیا برای آبی پوشان به میدان رفته بود که در آن دو بازی دروازه استقلال بسته مانده بود تا کاپیتان آبی پوشان به رکورد صد درصد کلین شیت در آسیا دست یافته باشد. این رکورد می‌رفت با ثبت سومین کلین شیت در سومین دیدار آسیایی تداوم یابد که این اتفاق در نهایت روی نداد.

دروازه رحمتی در دقیقه ۹۲ و از روی نقطه پنالتی باز شد تا رکورد صد درصد کلین شیت آسیایی رحمتی در آخرین لحظات بازی فرو بریزد.

* ذوب آهن تا ذوب آهن، قلعه نویی تا قلعه نویی

از آخرین شکست استقلال و شفر ۱۵ هفته می گذرد. آبی پوشان آخرین بار مقابل همین ذوب آهن، مقابل همین قلعه نویی و در همین فولادشهر شکست خوردند تا چنین به نظر برسد که قلعه نویی و ذوب آهن راه شکست دادن این تیم را خوب بلد هستند.

* گل نزدن بعد از ۱۹ بازی

آخرین باری که خط حمله استقلال موفق به باز کردن دروازه تیم مقابل نشده بود، در هفته هجدهم و دیدار مقابل تراکتورسازی بود. دیداری که با مساوی بدون گل به پایان رسید. آبی پوشان بعد از آن تساوی بدون گل ۱۲ بازی در لیگ، ۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی در جام حذفی را با گلزنی پشت سر گذاشتند تا در فولاد شهر بعد از ۱۹ بازی پای مهاجمان این تیم به گلزنی باز نشود.

* شکست شفر به تیم های بالادستی

سرمربی آلمانی آبی پوشان با این تیم در سه جام حضور یافت. لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا. وی از مجموع دیدارهایی که نقش سرمربی را روی نیمکت آبی پوشان ایفا کرد تنها ۳ بار طعم شکست را چشید. یک شکست در دربی، یک شکست در لیگ برتر مقابل ذوب آهن و یک شکست در لیگ قهرمانان آسیا باز هم مقابل ذوب آهن.

پرسپولیس و ذوب آهن تیمهایی هستند که در جدول رده بندی هم بالاتر از استقلال قرار دارند و این نشان می‌دهد شفر تنها در مقابل تیم هایی کم آورده که حتی در جدول هم بالاتر از آن هستند و مقابل هیچ تیم ضعیف تر از استقلال شکست نخورده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس