کد خبر 853799
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
ترکیه

ترکیه در واکنش به تصمیم ترامپ، مبنی بر خروج از برجام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خروج آمریکا از برجام با وجود پایبندی ایران به این توافقنامه را به عنوان گامی ناامیدکننده ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه همواره اعلام کرده تنها راه‌حل برنامه هسته‌ای ایران راه دیپلماتیک و مذاکره بوده و در گذشته نیز در این راستا تلاش کرده است. برنامه جامع اقدام مشترک که در سال 2015 به تصویب رسید، گام مهمی در راستای ممانعت از گسترش سلاح هسته‌ای بوده و نشان داده است که حتی دشوارترین مسائل نیز از طریق مذاکره قابل‌حل است.

بیشتر بخوانید:

درخواست سازمان ملل از کشورها درباره برجام

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های دوره‌ای خود در پیگیری روند اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همواره بر پایبندی ایران به توافقنامه تأکید کرده است. در این شرایط خروج آمریکا از این توافقنامه را به عنوان گامی ناامیدکننده ارزیابی می‌کنیم. همواره بر این باور هستیم که هرگونه اختلاف‌نظر و شبهات با ساز و کار متناسب و از طریق راه‌های دیپلماتیک قابل بررسی است.

برای اختلافات موجود در توافقنامه باید از ساز و کار کمیسیون مشترک که در برجام آمده است، به کار گرفته شود. برنامه جامع اقدام مشترک باید حفظ شده و باید اجرای آن تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به صورت شفاف، بی‌وقفه و بدون نقص تداوم یابد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای باعث بروز بی‌ثباتی و درگیری‌های جدید در آینده خواهد شد. این توافق چندجانبه از سوی کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت. ترکیه موضع قاطع خود در برابر هرگونه سلاح هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    29 2
    ترکیه در دوران تحریمها و جنگ تحمیلی دوست ایران بود الانهم با جانبداری از ایران نشان داد علی رغم همه اختلافات همسایگی دوست و همسایه و برادر هست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    1 1
    ترکیه هم بله؟؟؟!!!سلاح هسته ای؟!
  • علیرضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    4 20
    به ترکیه هیچ ربطی نداره ترکیه حامی درجه یک تکفیر و تروریسم و عامل کشته شدن صد ها مدافع حرم است
  • RU ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    19 2
    من اگه باشم تردد آزادانه بین ایران و ترکیه برقرار میکنم. یعنی عوارض خروج را هم حذف میکنم برای این کشور.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      9 21
      چون بوزگوردی هستی و وطن اولت رو ترکیه میدونی
    • AE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      15 1
      بهترین راه همینه خروجی برای ترکیه حذف بشه
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      عده ای پشت کوهی کلا ریشه ای با ترکیه عداوت دارند چون بر علیه اربابشون امریکا حرف میزنه و از ایران دفاع میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس