ترزا می

نخست‌وزیر انگلستان با بیان اینکه برجام برخی موضوعات مربوط به ایران را پوشش نداد، گفت باید با حفظ این توافق، برای دستیابی به توافق جدیدی که ابعاد گسترده‌تری دارد، تلاش کرد.

به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلستان روز سه‌شنبه در آستانه اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران، گفت لندن معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید حفظ شود و در عین حال برای دستیابی به توافقی جدید که محدودیت‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند، تلاش کرد.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های ایران در مقابل خروج ترامپ از برجام

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی می امروز به خبرنگاران گفت: «ما همچنان معتقدیم که حفظ برجام بهترین راه برای خنثی کردن تهدید ایران مسلح به سلاح اتمی است.»

وی افزود: «در عین حال، ما درک می‌کنیم که چیزهایی هست که این توافق آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و باید حل شوند، از حمله موشک‌های بالستیک، آنچه که بعد از انقضای این توافق رخ می‌دهد و فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در آن منطقه.»

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «ما به همکاری فشرده با ایالات متحده و متحدانمان در اتحادیه اروپا درباره نحوه پاسخ به مجموعه چالش‌های برآمده از ایران، از جمله چالش‌هایی که باید در یک توافق جدید تحت پوشش قرار گیرند، ادامه می‌دهیم.»

در یک ماه گذشته همزمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، سران کشورهای اروپایی به خصوص دولت‌های فرانسه و انگلیس برای راضی کردن ترامپ، از لزوم دستیابی به توافقی جدید بر مبنای برجام صحبت کرده‌اند. در توافق مد نظر این کشورها، باید علاوه بر فعالیت‌های هسته‌ای، دیگر موضوعات از جمله فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران هم محدود شده و محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران ابدی شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امشب تصمیم خود درباره تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را اعلام کند. عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها عملا به معنای خروج آمریکا از این توافق خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس