کد خبر 853117
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
فیلم/ پاسخ قاسمی به رفتار بی ادبانه نماینده هلند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: توافق جدیدی میان ایران و اروپا نداریم، مذاکرات رم ادامه مذاکرات مونیخ میان ایران و چهار کشور اروپایی برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران یمن بود.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره آینده برجام اظهار داشت: در خصوص موعد 22 اردیبهشت و این که هیات حاکمه آمریکا چه تصمیمی را می‌گیرند، هنوز باید صبر و نمی‌توان پیش بینی کرد، برجام ویژگی‌های خودش را دارد و خروج از آن به سادگی امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید مساله خروج از برجام مطرح بوده ولی کار ساده‌ای نیست و اقدام ایران برای آمریکا دردناک خواهد بود و منجر به پشیمانی آنها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که تمام سناریوها پیش بینی شده است، گفت: می توانم بگویم تاوان سنگینی را آمریکایی‌ها برای خروج از برجام پرداخت می‌کنند و منجر به بی اعتمادی بیشتر جهان نسبت به آنها می‌شود.

قاسمی ادامه داد: اگر چه بدعهدی آمریکا مساله جدیدی نیست اما خروج آنها از برجام تصویر روشن تری از سیمای آنها را نشان می‌دهد که هیچ کشوری نمی‌تواند با تعهد به آمریکا مطمئن باشد.

وی همچنین گفت: کشوری که نخستین کشور نقض کننده برجام باشد، ایران نخواهد بود و اگر برجام برای ما سودآور نباشد و به‌ نفع مردم و جامعه ما نباشد، تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از سوی ترامپ اظهار داشت: توافق جدیدی میان ایران و اروپا نداریم، مذاکرات رم ادامه مذاکرات مونیخ میان ایران و چهار کشور اروپایی برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران یمن بود.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار تلخ جامعه جهانی مساله یمن است که یک جنایت بزرگ است و مردم مظلوم آنجا گرفتار بمباران های ائتلاف به رهبری عربستان هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: بحث ما در مذاکرات درمورد چگونگی کمک رسانی به مردم یمن بود، تلاش داریم مشکلات مردم مظلوم این کشور کمتر شود و امیدواریم کشورهایی که این فجایع را رقم زدند از فرصت فرارسیدن به ماه مبارک رمضان استفاده کنند و اجازه دهند در این ماه مبارک کمک‌هایی به مردم مظلوم یمن برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس