کد خبر 852404
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کشتی

زمان آغاز فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی مشخص شد.

به گزارش مشرق، در پایان لیگ برتر سال گذشته که با قهرمانی تیم‌های بیمه رازی در هر دو رشته آزاد و فرنگی همراه بود، تیم‌های اول تا سوم مسابقات جواز شرکت در لیگ باشگاه‌های جهان را به دست آوردند. این رقابت‌ها در ایران برگزار شد و تیم ایزی پایپ کاشان در کشتی آزاد و بیمه رازی در کشتی فرنگی بر سکوی قهرمانی ایستادند.

بعد از این مسابقات و حاشیه‌های همیشگی لیگ، تغییراتی در ساختار کمیته لیگ ایجاد شد و هادی حبیبی که به کادرفنی کشتی آزاد اضافه شده بود، جای خود را در ریاست این کمیته به مهدی توکلی عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی داد.

براین اساس فصل برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص برگزاری لیگ دسته اول و لیگ برتر صورت گرفته است. مهدی توکلی در این باره گفت: لیگ برتر اوایل مرداد ماه استارت خواهد خورد. بنا داریم مسابقات را با حضور 5 تیم اول لیگ فصل گذشته به همراه سه تیمی که از لیگ دسته اول مجوز حضور در رقابت ها را پیدا می کنند برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که استارت مسابقات از مرداد ماه تداخلی با برنامه اردوها و مسابقات جهانی و بازی های آسیایی نخواهد داشت، گفت: مجبور هستیم که لیگ برتر را در این زمان برگزار کنیم یعنی از اوایل مرداد تا اواسط آبان ماه، چون جام باشگاه‌های جهان آذر ماه برگزار می‌شود و ما باید تا اواسط آبان تکلیف تیم های شرکت کننده در این مسابقات را مشخص کنیم. ضمن اینکه برگزاری لیگ برتر تداخلی با برنامه های تیم ملی پیدا نخواهد کرد چون تمام تعطیلی‌ها و زمان برگزاری مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در برنامه لیگ برتر گنجانده شده و قرار نیست تداخلی پیش بیاید.

رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی همچنین تغییراتی احتمالی در نحوه برگزاری لیگ را منوط به تشکیل جلسه با نمایندگان باشگاه‌ها دانست و عنوان کرد: بنا داریم تا دو هفته آینده جلسه‌ای مشورتی با دوستان داشته باشیم تا اگر آنها پیشنهادی دارند مطرح کنند.

به نظر می‌رسد پرونده فصل جدید لیگ برتر تا 21 آبان ماه بسته شود.

رقابت‌های لیگ دسته اول هم که از روز 6 اردیبهشت ماه با انجام دو مسابقه استارت خورد، هفته اول این مسابقات در دو هفته به انجام رسید.

لیگ آزاد با شرکت 8 تیم، در 2 گروه 4 تیمی و لیگ فرنگی نیز با 6 تیم در 2 گروه 3 تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

دو تیم برتر هر دو گروه به مرحله نیمه نهایی و نهایی که به صورت ضربدری برگزار خواهد شد راه پیدا می‌کنند. در نهایت سه تیم برتر هر دو رشته، مجموعا 6 تیم آزاد و فرنگی مجوز حضور در لیگ برتر کشتی را دریافت خواهند کرد.

مرحله پایانی لیگ دسته اول قرار است نیمه تیر ماه برگزار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس