ال کلاسیکو

تکلیف آسولگرانا در صدر جدول مشخص است و مادرید دل به قهرمانی در اروپا بسته، این وسط دو آتشه های کاتالونیا و کاستیانا سرشان بی کلاه مانده است.

سرویس ورزش مشرق – "سربازان کاتالونیا خسته از بی نتیجه ماندن جبهه متفقین این بار برای آخرین کبریت مرطوب قوای مشترک علیه فرانکو، نذر 10 روز طعام رایگان در کلیسای مریم مقدس کرده اند، مادریدی ها اما آرام دل به دستور فرانکو بسته تا برای تعداد گل زده شرط بندی کنند نه برد و باخت."

این طور متن ها دیگر به کار ال کلاسیکو نمی آید، دیر شده انگار دست نویسندگانی چون استبان، سرزو و حتی ویخو برای نسل تازه اسپانیا رو شده است. تکلیف من مترجم هم روشن است، دیگر نه خبری از سرباز کاتالونیا است و نه خبری از آزادی خواهان کاستیانا، استخوان های فرانکوی خونریز زیر خروارها خاک پوسیده و جبهه ساراگوسا به زمین های زراعی و صنعتی تبدیل شده است. اکنون بارسلونا مقابل رئال مادرید صف آرایی می کند، یکی با حامی مالی آمریکایی و دیگری آلمانی.

ماجرا از همین ساده تر شده، همان نیمچه هیجان هر سال هم دیگر بی رمق است، بارسلونا خیالش از صدرنشینی و قهرمانی در لالیگا راحت شده و رئال مادرید در حالتی است که نشان دهد دیگر لالیگا برایش اهمیتی ندارد و کارهای مهمتری برای انجام دادن در پیش است، مثلا قهرمانی در اروپا!

ساعت 23:15 یکشنبه شب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برابر یکدیگر صف آرایی می کنند و مسی که این روزها سخت سرگرم تمرین برگردان است برابر رونالدو و یارانش قرار می گیرد، فقط یک چیز می تواند داغ دل هواداران بارسلونا را پس از حذف در لیگ قهرمانان اروپا مرهم باشد و کمی التیام بخش، پیروزی برابر رئال مادرید و مگر فرقی هم دارد که چه رئال مادریدی باشد؟ بازیکنان دوم مادرید یا بازیکنان اصلی، مهم این است که رئال مادرید در نوکمپ تن به شکست بدهد، چیزی که نه زیدان دوست دارد و هواداران رئال مادرید اما شوخی که نیست، لیورپول است و سودای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و مادرید باید مراقب سلامتی و انرژی مردانش باشد.

در واقع ال کلاسیکو بهترین فرصت برای رئالی ها خواهد بود تا در لالیگا اعاده حیثیت کنند و با شکست بارسا، روحیه مضاعفی نیز برای فینال لیگ قهرمانان بگیرند. در سوی دیگر اما بارسلونا قصد دارد تا با تحمیل شکست به رئال، به قهرمانی خود در لالیگا اعتبار بیشتری ببخشد و آخرین ال کلاسیکوی اینیستا را برای وی خاطره انگیز کند.

برخی رسانه های معتقدند زیدان از همه توان خود استفاده نخواهد کرد اما آس اسپانیا نوشت: زیدان قصد دارد تا با تمام قوا تیمش را به مصاف بارسا بفرستد با این هدف که اجازه ندهد آبی و اناری ها فصل را بی شکست به پایان ببرند و از این حیث رکوردی خیره کننده به نام خود ثبت کنند.

زیدان ترسی از نوکمپ ندارد، از زمان ورود زیدان، رئال مادرید هر بار به نوکمپ سفر کرده دستاورد مناسبی داشته است. اولین بازی کهکشانی ها بعد از ورود زیدان با بازگشت بزرگ این تیم و برتری در نوکمپ با گل دیدنی کریستیانو رونالدو همراه بود. فصل بعد اگرچه بارسا در آستانه کسب پیروزی در خانه خود برابر رئال مادرید بود، اما باز هم راموس در دقایق پایانی به داد این تیم رسید و با گل دقیقه 90 خود باعث شد آن ال کلاسیکو با تساوی 1-1 به پایان برسد.

در دیدار سوپرکاپ رفت نیز هنرنمایی رونالدو و آسنسیو، یک بازگشت دیگر را برای کهکشانی ها به همراه داشت تا سومین سفر زیدان به نوکمپ با پیروزی همراه بوده و 2 برد و یک تساوی، عملکرد سرمربی موفق فرانسوی در خانه رقیب دیرینه باشد.

بی رمق ترین ال کلاسیکودربی تاریخ شاید در اوج هیجان نباشد اما لااقل با داشتن مسی و رونالدو در دل خود، بار دیگر بخش قابل توجهی از جهان را به سمت خود جذب خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس