قرعه کشی جام ملتهای آسیا

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه D مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن همگروه شد.

به گزارش مشرق، مراسم قرعه کشی هفدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا با حضور نمایندگان ۲۴ کشور شرکت کننده و همچنین نمایندگان ایران به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران با تیمهای عراق، ویتنام و یمن در یک گروه قرار گرفت.

قرعه تیم ملی ایران و تیمهای سید یک را علی دایی که یکی از میهمانان ویژه قرعه کشی بود برداشت و قرعه ای نسبتا آسان را برای شاگردان کی روش رقم زد.

*قرعه کشی به شرح زیر است: 

گروه A: امارات، تایلند، هند و بحرین
کروه B: استرالیا، سوریه، فلسطین و اردن
گروه C: کره جنوبی، چین، قرقیزستان و فیلیپین
گروه D: ایران، عراق، ویتنام و یمن
گروه E: عربستان، قطر، لبنان و کره‌شمالی
گروه F: ژاپن، ازبکستان، عمان و ترکمنستان

سیدبندی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر بود:

سید یک: امارات، ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و عربستان
سید دو: چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر و تایلند
سید سه: قرقیزستان، لبنان، فلسطین، عمان، هند و ویتنام
سید چهار: کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن و ترکمنستان

در این قرعه کشی تیم‌ها به شش گروه چهار تیمی تقسیم شدند. این مسابقات در حالی از تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۵ دی ۹۷) به میزبانی امارات آغاز می‌شود که دو تیم برتر هر گروه و چهار تیم برتر از بین تیم‌های سوم گروه‌ها راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها خواهند شد. استرالیا قهرمان دوره قبلی مسابقات است.

امارات و بحرین در دیدار افتتاحیه جام ملت های آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیدار افتتاحیه شنبه ۱۵ دی (۵ ژانویه) و دیدار فینال ۱۲ بهمن در امارات برگزار خواهد شد. ایران هم در دیدار اول خود به مصاف یمن خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دور قبلی رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق شکست خورد و حذف شد. به این ترتیب دیدار انتقامی ایران مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا در مرحله گروهی انجام می‌شود.‎

به گزارش مشرق، طبق اعلام شیخ سلمان رئیس AFC مجموع جوایز اهدایی به تیم‌های در این تورنمنت ۱۵ میلیون دلار است. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا به ترتیب ۵ و ۳ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. این رقم برای تیم‌هایی که به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها می‌رسند یک میلیون دلار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس