کد خبر 852254
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
آجیل

آجیل ها غنی از مواد معدنی هستند و مصرف آن ها برای رفع کمبود مواد معدنی بدن توصیه می گردد.

به گزارش مشرق، آجیل ها سرشار از مواد معدنی هستند و با خوردن آن ها می توان کمبود مواد معدنی بدن را جبران کرد. از دیدگاه طب سنتی تمام انواع آجیل ها برای بدن مفید هستند اما هر کدام برای مشکل خاصی تجویز می شود. در این مقاله خواص هر کدام به طور مجزا بررسی می گردد.

بیشتر بخوانید:

آجیلی برای جلوگیری از سکته قلبی در افراد چاق

اگر دیابت دارید فندق بخورید

به گفته درمانگران طب سنتی، مغز فندق به این دلیل که نشاسته کمی دارد بهترین نوع آجیل برای افراد مبتلا به دیابت است. این دانه روغنی به‌دلیل داشتن فسفر موجب تقویت مغز شده و عملکرد آن را به وی‍ژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بالا می‌برد، در صورتی که فردی به افت فشار خون مبتلا باشد، می‌تواند با خوردن 10 عدد مغز فندق برای بهبود وضعیت خود اقدام کند. در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که ترکیب فندق بوداده با انیسون می‌تواند به‌عنوان بهترین دارو برای درمان سوزش ادرار و افزایش میزان باروری در مردان مورد استفاده قرار گیرد.

اگر ریفلاکس معده دارید گردو بخورید

درمانگران طب سنتی و دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بر این باورند که مصرف روزانه 2 عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد. به گفته این درمانگران مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به ترک لب، زخم شدن دهان و خارش و قرمزی پوست اشاره کرد، بنابراین درمانگران به مردم توصیه می‌کنند با برنامه‌ریزی و مدیریت در طول ایام نوروز و دیگر روزهای سال به خوردن حداکثر 2 عدد گردو در طول روز اکتفا کنند و به این ترتیب از خواص درمانی آن برای درمان سنگ کلیه، درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی و پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهره ببرند.

اگر بیماری قلبی دارید بادام زمینی بخورید

بادام‌زمینی اگرچه پروتئین‌ زیادی دارد و موجب درمان و تسکین درد معده، سرفه‌های خشک و تقویت مغز می‌شود اما مصرف آن باید با ملاحظات زیادی همراه باشد. خانواده‌ها باید هنگام خرید آجیل به تازگی بادام‌زمینی توجه زیادی داشته باشند چراکه بادام‌زمینی در میان مغزهای روغنی بیشترین احتمال جذب آفلاتوکسین‌ها دارد و احتمال بیماری‌زا بودن آن بسیار زیاد است، بنابراین هنگام خرید بادام‌زمینی به براق بودن مغز و بوی آن توجه کنید و توجه داشته باشید که بادام‌زمینی به‌دلیل داشتن چربی اشباع‌ شده که موجب افزایش کلسترول خون می‌شود، مصرف آن در افراد مبتلا به فشار خون و بیماران قلبی باید با پرهیز همراه باشد.

بادام

در هر ۲۸ گرم بادام ۱۶۲ کالری، ۳ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین و ۱۴ گرم چربی وجود دارد.

در همین ۲۸ گرم شما می توانید ۳۷% ویتامین E روزانه خود را دریافت کنید. ویتامینی که برای حفظ عملکرد دستگاه ایمنی ضروری است.

بادام برای کاهش وزن و پایداری سطح قند خون مفید است. بادام با کاهش حس گرسنگی باعث می شود تا کالری مصرفی کمتری مصرف کنیم.

در یک تحقیق که توسط مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، محققان ۶۵ نفر بزرگسال را به دو گروه تقسیم کرده اند که ۷۰% آن ها دارای دیابت نوع ۲ بودند. آن ها را به مدت ۲۴ هفته مورد آزمایش قرار دادند.

به یک گروه ۱۰۰۰ کالری به شکل مایع به علاوه ۸۵ گرم بادام دادند و به گروه دیگر هم همان کالری مایع به همراه مکملی شامل کربوهیدرات های پیچیده دادند. هر دو رژیم غذایی شامل کالری و پروتئین یکسان بود اما در مقدار چربی با هم تفاوت داشتند.

بادام هندی

هر ۲۸ گرم بادام هندی ۱۵۵ کالری انرژی، ۱ گرم فیبر، ۵ گرم پروتئین و ۳۱% از نیاز شما به مس، ۲۳% منگنز و ۲۰% از منیزیم را تامین می کند.

درست مثل بادام، سطح قند خون شما را کنترل می کند. در یک تحقیق مشخص شد که سطح فعالیت آنتی اکسیدان های بادام هندی پس از برشته شدن افزایش پیدا می کند!

فندق

یکی از مزایای فندق اثر خوب آن ها برروی کلسترول است.

در یک تحقیق در که سال ۲۰۱۰ روی ۶۸ بیمار صورت گرفت مشخص شد بعد چهار هفته میزان سطح کلسترول بد خون به میزان قابل توجه ای کاهش پیدا کرد.

هر ۲۸ گرم فندق شامل ۱۷۷ کالری، ۱۷ گرم چربی، ۳ گرم فیبر، ۴گرم پروتئین است. از طرفی ۸۷% میزان منگنز، ۲۴% مس و ۲۱% ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین می کند.

وجود منگنز برای کارکرد درست مغز و سیستم عصبی، سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات و جذب کلسیم و تنظیم سطح قند خون بسیار ضروری است.

بادام زمینی

برخلاف اسم آن ها بادام زمینی جز آجیل ها قرار نمی گیرد بلکه جز حبوبات است!! آنها زیر زمین رشد می کنند. اما چون اغلب مردم آن ها را جز آجیل محسوب می کنند آن ها را هم در این لیست وارد کرده ام!

با اینکه بادام زمینی حاوی ۵۶% چربی است اما اثر مفیدی را روی کاهش وزن می گذارد.

در یک تحقیق که روی کودکان صورت گرفته بود مشخص شد که کودکانی که بادام زمینی مصرف می کنند از مشکلات اضافه وزن کمتر رنج می برند. این کودکان میزان ویتامین های بیشتری را نیز دریافت می کنند.

در یک تحقیق دیگر که روی زنان بزرگسال صورت گرفته بود مشخص شد که زنانی که در رژیم کم چرب شان برای دریافت چربی از بادام زمینی استفاده کرده بودند، در طی ۶ ماه ۳ کیلوگرم وزن از دست دادند هر چند که خودشان قصد کاهش وزن نداشتند!

همچنین این تحقیق نشان داد که شانس بیماری کیسه صفرا نیز به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کند.

۲۸ گرم بادام زمینی شامل ۱۶۴ کالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۲ گرم فیبر، ۸ گرم پروتئین است. همان طور که می بینید بیشترین پروتئین را بین این آجیل ها دارد!

پسته

هر ۲۸گرم پسته حاوی ۱۶۱ کالری انرژی، ۱۳گرم چربی، ۳گرم فیبر و ۶گرم پروتئین است.

در سال ۲۰۰۹ در یک تحقیق که در دانشگاه پزشکی تگزاس صورت گرفت مشخص شد مصرف ۵۶ گرم روزانه پسته باعث کاهش ریسک سرطان ریه می شود.

اگر بدنبال این هستید که اشتهای خود را کنترل کنید، پسته بهترین دوست شماست.

در یک تحقیق جالب که در سال ۲۰۱۱ در مجله اشتها منتشر شد مشخص شد که مصرف پسته همراه با پوسته میزان کالری ورودی به بدن را کم می کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس