کد خبر 852205
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
حداد عادل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اسلام به قدرت سیاسی تبدیل شود برای غربی‌ها کابوس است؛ زیرا سرزمین‌های اسلامی از دستشان خارج خواهد شد.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز(جمعه 14 اردیبهشت) در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «دهه پنجم انقلاب؛ بایدها و نبایدها» در حال برگزاری است، گفت: چهل سال از عمر انقلاب گذشت و واقعیت این است که نمی‌توان راه آینده را پیدا کرد و این مدت بدون مرور گذشته است.

وی افزود: برای یافتن مسیر، اولاً باید بدانیم که امروز کجا هستیم و از کجا به اینجا رسیده‌ایم.

وی افزود: حقیقت این است که دنیای غرب، ظرفیت پذیرش حکومت دینی و اسلامی را ندارد. چند قرن است که در غرب پرونده حکومت دینی بسته شده است. آن ها حکومت دینی را یک مقوله قرون وسطایی می دانند.

حداد عادل با بیان اینکه در حکومت های مارکسیستی بنا بر این بود که دست دین را قطع کنند و می‌گفتند که دین افیون جامعه است اظهار داشت: اما در غرب سرمایه داری این دست قطع نشد بلکه فلج شد؛ یعنی دین را در حیطه مسائل شخصی محبوس کردند و به دین اجازه ندادند در کارهای اجتماعی از جایگاه وحی صحبت کند.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) در چنین دنیایی کاری کرد که برخلاف جریان آب بود. غربی‌ها اصلاً باورشان نمی‌شد و اکنون پس از چهل سال تحملش را ندارند. اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود، برای غربی ها کابوس است؛ چون فکر می کنند اگر اسلام به قدرت سیاسی تبدیل شود، سرزمین های اسلامی از دستشان خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این چهل سال، به همان اندازه که ریشه انقلاب عمیق تر شده و در کشور، نهادهای حکومتی جاگیر و تعریف شده اند، دشمن برای مقابله با این انقلاب طراحی داشته است.

حدادعادل با بیان اینکه دشمن می داند که در شرایط فعلی، جنگ نظامی به مصلحت شان نیست و تا وقتی مردم پشت انقلاب هستند، جنگ نظامی و کودتا به هیچ وجه جواب نمی دهد، اظهار داشت ؛ الان راهبرد غرب مبتنی بر این است که مردم را از انقلاب دلسرد کنند.

وی گفت: برای این کارشان، یک زمینه عمومی دارند و آن تغییر نسل است؛ یعنی می گویند 70 درصد مردم ایران از انقلاب، چیزی در یاد ندارند. این بستری به نفع دشمن است.

حداد عادل تصریح کرد: دشمنان، دو جنگ را علیه انقلاب طراحی کرده اند؛ یکی جنگ اقتصادی و دیگری جنگ فرهنگی. آن ها به این جمع بندی رسیده اند، آنقدر تحریم کنند که این ملت خسته شود و به ستوه بیاید و از سر گرسنگی بگوید، من همه چیز می دهم تا لقمه نانی از هر کسی شد، بگیرم.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    الان بودجه فرهنگستان خزج چه کاری می شود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس