جمرایا سوریه

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

درباره آخرین حمله صهیونیست ها اینجا بخوانید:

جزئیاتی از حملات شب گذشته به پایگاه های نظامی در حلب و حماه/ ردپای جنگنده‌های F۳۵ اسراییلی در تجاوز به سوریه + تصاویر و نقشه میدانی

اگرچه حملات هوایی از شکست گروه های تروریستی در سوریه جلوگیری نکرده اما صهیونیست ها تلاش کردند با هدف قرار دادن زیرساخت های نظامی هزینه های قابل توجهی را به دولت سوریه تحمیل کنند.

صهیونیست ها خوب می دانند که پس از شکست کامل گروه های تروریستی نوبت به آنان خواهد رسید و همین مسئله باعث شده سوریه را به عنوان یک ضلع مهم جبهه مقاومت هدف قرار دهند اما دولت مستقل سوریه ثابت کرده در سخت ترین شرایط تسلیم جبهه سرمایه داری نمی شود.

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی مناطق علمی و پایگاه های مختلف نظامی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شده اند اما یک پایگاه بسیار مهم و راهبردی در شمال استان دمشق وجود دارد که صهیونیست ها عطش زیادی برای حمله به آن دارند.

اگر اخبار  و تحولات میدانی سوریه را دنبال می کنید یا جمله «رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی سوریه را هدف قرارداد» در اینترنت جست و جو کنید متوجه خواهید شد که منطقه «جمرایا» اهمیت زیادی در سوریه دارد.

نقشه میدانی منطقه جمرایا دمشق
برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید

«جمرایا» در شمال استان دمشق منطقه ای به شمار می آید که در سال های گذشته هدف نخست جنگنده ها و موشک های رژیم صهیونیستی بوده اما این سوال مطرح است چرا «جمرایا» برای طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

به گزارش مشرق، منطقه «جمرایا» در ژانویه سال ۲۰۱۳، می سال ۲۰۱۳، فوریه و دسامبر سال ۲۰۱۷ شاهد شدیدترین حملات بود و در حمله مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس هم هدف قرار گرفته شد.

منطقه «جمرایا» در ۸ کیلومتری مرکز شهر دمشق و حومه ارتفاعات قاسیون واقع شده و وجود مرکز مهم «تحقیقات علمی» اهمیت آن را چند برابر کرده و صهیونیست ها این مرکز را قلب تپنده سوریه توصیف می کنند.

مرکز تحقیقات علمی منطقه جمرایا در سال ۱۹۸۰ ساخته شده و شمار زیادی از دانشمندان بزرگ سوریه در این مرکز مشغول به کار هستند و اهمیت این بخش به حدی بالا است که برخی نخبگان علمی امکان خروج ندارند.

براساس اعلام منابع میدانی، بخش هایی از این مرکز تحقیقات بسیار سری است و با دنیای خارج ارتباط محدودی دارد و توسط نیروهای امنیتی به شدت محافظت می شود و همین مسئله صهیونیست ها را بسیار حساس کرده است.

نزدیکی مرکز علمی تحقیقاتی «جمرایا» به لبنان، اهمیت این بخش را چند برابر کرده و همین مسئله باعث شده دولت های غربی مخالف سوریه اتهامات واهی و دروغ را به دمشق نسبت دهند.

دولت های غربی مخالف دولت سوریه در بازه های زمانی مختلف مدعی شده اند منطقه راهبردی «جمرایا» به پایگاه مشترک دولت سوریه و حزب الله لبنان تبدیل شده و حتی اعلام کرده اند که نخبگان علمی حزب الله در مرکز تحقیقات علمی با دانشمندان سوری همکاری می کنند.

صهیونیست ها مدعی هستند تمامی آزمایش ها و تست تجهیزات نظامی ساخته شده در مرکز علمی منطقه «جمرایا» صورت می گیرد و این یک تهدید برای آنان است؛ صهیونیست ها اعلام کردند سلاح های جدید و پیشرفته که از روسیه خریداری شده در این منطقه نگهداری می شوند.

سران رژیم صهیونیستی که همواره ادعا کرده اند نیروهای علمی حزب الله لبنان در «جمرایا» حضور دارند، ریشه های شکست را در جنگ سال ۲۰۰۶ به این منطقه نسبت می دهند و می گویند موشک های ضد زره که منجر به نابودی دهها تانک «مرکاوای» اسرائیل شده در این مرکز مهم به روزرسانی شدند.

رسانه های غربی - عربی - صهیونیستی همچنین مدعی هستند دولت سوریه در این مرکز مهم اقدام به ساخت و تست سلاح های شیمیایی می کند که همواره تکذیب شده و نباید فراموش کرد که براساس گزارش سازمان ملل دیگر سلاح شیمیایی و مرکز تولید آن در سوریه وجود ندارد.

تیپ ۱۰۵ گارد ریاست جمهوری که مهم ترین پایگاه های نظامی دولت سوریه در پایتخت به شمار می آید در حومه منطقه «جمرایا» واقع شده که برای صهیونیست ها اهمیت زیادی دارد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در سال های گذشته تلاش فراوانی را برای نابودن کردن زیرساخت های نظامی سوریه کرده اما روند تحولات میدانی نشان می دهد دولت سوریه با تکمیل شکست تروریست ها در آینده ای نزدیک به این حملات واکنش نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    63 43
    پ بگو هی جمرایا رو برا چی میزنن اینا فردا سراغ نظنز، فرودو و بقیه هم میرن و ما همچنان سکوت میکنیم و قراره یه زمانی عکس العمل نشون بدیم خخخخخ
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
      60 17
      حملا ت اسراییل تاثیر چندانی تو روند تحولات سوریه نداره فعلا تمرگز برای پاکسازی مناطق محاصره شده حمص هست بعد از اون نوبت درعاست این حملات در برابر حجم تاسیسات و زیرساختهایی نظامی که بیخ گوش اسراییل تو سوریه ساختیم هیچی نیست
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      6 0
      سون تزو : آنکه می داند چه زمانی باید مبارزه کند و چه زمانی نباید مبارزه کند همیشه پیروز خواهد شد .
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      سون تزو : آنکه می داند چه زمانی باید مبارزه کند و چه زمانی نباید مبارزه کند همیشه پیروز خواهد شد .
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      2 3
      فعلا داریم گند کاری امثال شما رو تو ایران پاک میکنیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    14 5
    ریشه های شکست را در جنگ سال ۲۰۶۶ به این منطقه نسبت می دهند و می گویند موشک های ضد زره که منجر به نابودی دهها تانک «مرکاوای» اسرائیل شده 2066???
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    79 25
    انشاء الله حزب الله و دولت سوریه بر دشمنان پیروز شوند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    81 15
    این حملات صهیونیست ها ، بیشتر سود بوده تا ضرر چون دولت سوریه را کاملا به این نتیجه رسانده که مراکز حساس باید به عمق زمین بروند بعید نخواهد بود در آینده ، حکومت سوریه ویدئو شهر زیرزمینی موشکی شان را نمایش دهند جایی که ابدا قابل دسترسی و صدمه زدن نیست تحقیقات ، انبار و سیلوی شلیک کاملا محافظت شدس حتی احداث تونل های طولانی ، قطر بالا ، عمیق و مستحکم برای دسترسی بهتر به لبنان هم عجیب نخواهد بود بعد ببینیم چه کار می خوان بکنن چون نه قابلیت دیدن دارند نه زدن .
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      1 1
      امیدوارم از این سودها نصیب ایران هم بشود
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 7
      دادا طالبان هم مراکزو تاسیسات نظامیش رو برده بود تو دل کوه،همچی واسش کوه رو سشوراخ کردن که نگو،این حملات نشون میده منافع همه قدرت ها باید تامین بشه،همین.
  • CA ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    58 9
    آقا! اين يعنى چى؟ الحرس الثوري الإيراني يعنى پاسداران انقلاب ايران حالا اين: الحرس الجمهوري السوري يعنى پاسداران جمهورى سوريه ربطى به رئيس جمهور نداره اينجور كه شما مينويسيد تعبير به محافظهاى بشار اسد ميشه كه كاملا اشتباهه!
    • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      5 0
      شما هرچي ميخواي تعبير كن ولي فعلا بدجور شاخ شدن براي صهيونيستها وخواب را از چشمشون گرفتن خداقوت انشاالله روزي را شاهد خواهيم بود كه صهيونيستها باز مصداق آيه يخربون بيوتهم بايديهم وايدي المومنين.. خواهند شدبزودي اليس الصبح بقريب
    • LB ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      اتفاقا در عربی به معنای گارد ریاست جمهوریه. حفاظت رییس جمهور. نه حفاظت از مملکت
  • DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    56 16
    هرچه بیشتر صهیون سوریه را موشک باران کند سوریها مراکز تحقیق خود را عمیقتر در زمین میسازند.حالا اگر سر از آنطرف کره زمین درآوردند و تسلیحات سری زیر زمینی امریکائیها را مهندسی معکوس کردند جا نخوری یه تن یابو!
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      1 8
      خدا شفای عاجل بده
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    6 8
    همه میدانند و شما هم میدانید که خود اسراییل هم میداند! این بمباران های مقطعی تاثیری بر روند کلی جنگ سوریه که به نفع مقاومت است ندارد. این بمباران ها فقط برای ممانعت از شکل گیری چیزی مثل حزب اله از سوی ایران این بار در مرزهای سوریه است. البته تجهیزاتی که گمان میبرد برای حزب اله ارسال شده است نیز سریعا هدف میگیرد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    20 2
    چرت... هر جا که لو رفته باشه اونجا دیگه سری نیست پارک عمومیه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    30 34
    درود بر بشار أسد درود ذَر حزب الله
  • GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    17 54
    چه عملکرد حساس و سری می تونه داشته باشه این تاسیسات به جز اینکه چند موشک یا پهباد توش مونتاژ بشه آخه اگه ارتش سوریه اینقدر خفن بود که ۸ سال درگیر چند تا گروه تروریستی نمیشد.
    • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      مشکل ارتش سوریه سلاح هاش نیست مردم سوریه است که باهاش نمی سازن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    11 2
    برآیند کلی اوضاع به نفع ارتش سوریه است این بمبارانها ممکن است جریان این پیروزی را کند کند اما نمی تواند آن را متوقف کند
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    16 6
    ولی چه حالی میده سپاه یه مسیر زیرزمینی هایپر لوپ بین تهران دمشق ایجاد کنه دیگه اسراییلی ها هیچ کاری نمیتونن بکنن
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      1 17
      اسرائیل تهران و دمشق رو با خاک یکسان میکنه شما مسیرو نگه دارید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    12 7
    موشک کورنت توش ارتقا یافت جان سیبیلات قبل نوشتن یکم فکر کن مشرق داری اشتباه میزنی
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    0 0
    دولت مستقل سوریه؟؟؟!!!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    1 0
    یکبار برای همیشه تاسیسات دیمونا را بزنند و این رژیم نجس ، جنایتکار را سرجایش بنشانند .
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    15 0
    ببینید علم چقدر مهمه چقدر چقدر اصلا نمیشه اندازه برای مهم بودن علم در نظر گرفت حالا این دولت ضد علم چه برسر کار ها و دستاوردهای مهم علمی ایران آورده خدا همشون را به شدیدترین نحو رسوا کنه لعنت به این دولت ضد علم و علم کند کن و درود سلام به رهبر برزگ تیزبین و مهمترین طرفدار علم در جمهوری اسلامی ایران
  • محمد رضا شفیعی IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 13
    به زعم من نتیجه یک جنگ در دو سال اول مشهود و مبرهن است در سوریه اگر ایران وشوروی نبودند تا حالا نوکران امریکا تمام خاک سوریه را متصرف شده بودند بشار از خان بزرگی گذشت لیکن مردم دوستش ندارند و سر انجام سوریه تجزیه خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس