کد خبر 850903
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
ایدز نمایه

رئیس اداره پیشگیری از ایدز وزارت بهداشت گفت: تا ابتدای دی‌ماه ۹۶ حدود ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا به ویروس این بیماری تشخیص داده شده که ۵۰ درصد آنان در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال اتفاق افتاده است .

به گزارش مشرق، دکتر پروین افسر کازرونی در نشست خبری که به مناسبت روز جوان برگزار شد، با اشاره به برنامه استراتژیک کنترل و پیشگیری از ایدز، افزود: این مصوبه، مصوبه شورای عالی سلامت است و براساس آن ۱۱ استراتژی داریم که اولین و محوری‌ترین موضوع آن آموزش است و در همین راستا، آموزش و کسب مهارت برای جوانان و نوجوانان برای شناخت بیماری های آمیزشی و نحوه پیشگیری و رفتار سالم و انتقال ایدز بر اساس دستورالعمل استاندارد ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش مصرف «گل» در بین دانش‌آموزان ایرانی

سرنوشت داروی ایرانی ایدز

وی با بیان این که یکی از شرکای اصلی وزارت بهداشت در این برنامه، وزارت آموزش و پرورش برای گروه دانش آموزان و نوجوانان بود که برنامه‌های زیادی را پیش می‌برند، است، گفت: همچنین برای گروه نوجوانان جمعیت هلال احمر و برای جوانان با وزارت علوم تفاهم نامه‌های جداگانه ای امضا شد تا آموزش‌های لازم در خصوص این بیماری را ببینند و با نیروهای مسلح نیز تفاهم نامه‌ای برای آموزش سربازان در حین خدمت امضا شده است.

کازرونی ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، آموزش به نوجوانان و جوانانی است که به دلیل زمینه خانوادگی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند یا به رفتار پرخطر گرایش دارند و آن را انجام می‌دهند که در این زمینه برنامه‌ای به نام باشگاه سلامت جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود که در نظر داریم فعالیت‌های آن را گسترش دهیم و یکی از شرکای اصلی ما برای تعالی فرهنگی، روحانیون و رهبران مذهبی هستند و امیدواریم امسال بتوانیم اجرای این بخش از برنامه‌ها را در اولویت خود قرار دهیم.

وی در خصوص آخرین آمار ابتلا به اچ آی وی/ایدز در کشور نیز توضیح داد و گفت: تا ابتدای دی‌ماه حدود ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا به این بیماری تشخیص داده شده که ۵۰ درصد آن در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال اتفاق افتاده است.

کازرونی با بیان این که بیشتر موارد ابتلا به اچ آی وی/ایدز در سنین کمتر از ۱۵ سال به دلیل انتقال بیماری از مادر به کودک درگیر آن شده‌اند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما در زمینه درمان افرادی که وارد مرحله ایدز شده‌اند، آغاز درمان به محض تشخیص است. چون درمان امروز به عنوان راهکاری برای پیشگیری محسوب می‌شود و فرد زندگی عادی‌تری خواهد داشت. علاوه بر آن با توجه به اینکه حجم ویروس در بدن بیمار کاهش پیدا می‌کند، از انتقال به دیگران نیز جلوگیری می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    0 0
    یعنی فقط سی و شش هزار و پانصد نفر اصلاح طلب داریم ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس