کد خبر 850865
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
سرلشکر موسوی

فرمانده ارتش به درخواست غربی‌ها درباره مذاکره برای توان موشکی کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در جشنواره جوان سرباز که صبح امروز همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) در مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: سربازی در همه جوامع کاری ارزشمند است و سربازی و سپاهی‌گری همواره در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: اسلام سربازی را عبادت می‌داند و در آموزه‌های دینی، سربازان دژهای پولادین و زینت زمامداران و موجب امنیت و پایداری در جامعه هستند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در کلام و تدبیر رهبران بزرگوار آن، عالی‌ترین مفاهیم، معانی و جایگاه‌ها را ترسیم کرده است. امام خمینی (ره) نیز برای سربازی، ارزش، اعتبار و احترام ویژه‌ای قائل بودند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: همچنین در دنیای امروز و در بین نظریه‌پردازان نظامی، کامل‌ترین نظریه در مورد سربازی، از فرمانده معظم کل قواست که از بیانات و تدابیر ابلاغی ایشان استنباط شده است.

وی تصریح کرد: سربازی برهه‌ای ممتاز، خاص، تعیین‌کننده و تاثیرگذار در زندگی جوانان است. وجود سرباز و آمادگی‌های او، امنیت‌زاست و باعث ایجاد قدرت ملی و بازدارندگی خواهد شد. آمادگی‌های سرباز اجازه نمی‌دهد کسی در ذهنش فکر تجاوز به کشور شکل بگیرد که این نقش مهمی است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اگر امنیت نباشد، هیچ کاری شدنی نیست، گفت: سربازان ضامن امنیت و تکیه‌گاه حیات ملت هستند.

امیر موسوی افزود: سربازی دوره تحکیم روح انقلابی در جوان است؛ این مقطع از زندگی دورانی است که تدیّن باید در گفتار و رفتار نهادینه شود و استحکام یابد.

وی تاکید کرد: خدمت سربازی باید دورانی باشد که اعتماد به نفس و امید به آینده را در روح جوان زنده کند. نیروهای مسلح باید پاکی‌ها، برجستگی‌ها و محاسن خود را به عنوان الگو به جوانان منتقل کنند. دوره سربازی باید منجر به افزایش غرور ملی و غیرت دینی شود.

 فرمانده کل ارتش گفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، با انقلاب اسلامی در تقابل است و برخی کشورها نیز فریب می‌خورند.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که اخیراً کشورهای اروپایی از برجام موشکی و مذاکره در خصوص توانمندی‌های دفاعی ایران حرف زده‌اند، اظهار داشت: این اظهارات یک معادله روشن است و حرف جدیدی نیست؛ فقط روش‌ها و تاکتیک‌های آن‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، با انقلاب اسلامی در تقابل است و تعدادی از کشورها هم که اقمار آمریکا هستند، فریب این کشور را می‌خورند.

سرلشکر موسوی بیان کرد: آنها یک روز موضوع مذاکره هسته‌ای را مطرح می‌کنند، روزی حرف از حقوق بشر می‌زنند و امروز از مذاکره بر سر توانمندی‌های دفاعی و موشکی کشور سخن می‌گویند که این موضوع جدیدی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس