کد خبر 850833
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
دیدار دریادار خانزادی با آیت الله نوری همدانی

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه دل‌های مسؤولان باید مالامال از محبت مردم باشد، گفت: هر قدر مسؤولی مردم را بیشتر دوست داشته باشد سرمایه معنوی بیشتری در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از درس‌ها و کتاب‌ها که برای مسؤولان لازم بوده نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر است، اظهار کرد: این منشور به عنوان عالی‌ترین منشور در سازمان ملل بایگانی شده و هیچ‌کس تاکنون منشوری برای اداره جامعه از این کامل‌تر ننوشته است.

وی با اشاره به نامه 53 نهج‌البلاغه گفت: نخستین امر در این نامه توجه به اختصاص بودجه‌ای کافی و وافی برای به سرانجام رساندن برنامه‌هاست؛ قم شهری است که بافت شهر قدیمی بوده و از این نظر اصلاح این شهر منابع زیادی لازم دارد که امیدواریم این منابع فراهم شده و باب اصلاح آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

درباره حرام‌بودن دیرکرد بانک‌ها بسیار تذکر دادیم

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در زمان امام علی (ع) گرفتن خراج از مردم برای اداره جامعه مرسوم بوده است، خاطرنشان کرد: دومین مسأله در این نامه توجه به این بحث است که همیشه حق دشمن دارد؛ امروز هم می‌بینیم که روز به روز دشمنان با ساز و برگ بیشتری به میدان می‌آیند و ما هم نباید از دشمن غافل بوده و مقدماتی فراهم کنیم تا بر دشمن غالب باشیم.

وی تصریح کرد: سومین مسأله در این نامه، صالح بار آوردن مردم است؛ خداوند انسان‌ها را طوری آفریده که قابل تربیت هستند و این استعداد را به فعلیت رساندن مهم است، مسؤولان جامعه باید سعی کنند که همه مردم صالح باشند و کسانی که متصدی تربیت هستند باید این مسأله را مد نظر داشته باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ایجاد مملکتی آباد را چهارمین مسأله مورد تأکید در نامه 53 نهج‌البلاغه عنوان کرد و افزود: اسلام به آبادانی جامعه توجه ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه دل‌های مسؤولان باید مالامال از محبت مردم باشد، اظهار کرد: هر قدر مسؤولی مردم را بیشتر دوست داشته باشد سرمایه معنوی بیشتری در اختیار دارد.

این مرجع تقلید گفت: برخورد بر اساس الفت و دوستی و مهربانی با مردم در ادارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ نور چشم مسؤولان بر این است که عدالت سرلوحه کار آنها باشد. اسلام است و حقوق و همه به نوعی بر انسان حق دارند و مراعات حقوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه مسؤولان مراعات حقوق مردم است، اذعان کرد: امام علی (ع) در نامه به مالک تأکید می‌کنند که ستون دین مردم هستند؛ در نظام ما این مردم بودند که هشت سال جنگیدند و این انقلاب را به وجود آوردند و خواص مهم نیستند، امام نیز تأکید داشتند که به پابرهنه‌ها توجه داشته باشید و باید انتظار آنها برآورده شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مردم ستون دین، سپر در برابر دشمنان و اصل جامعه هستند اظهار کرد: راه خدمت به مردم روشن است و امیدواریم این راه مبنای کار همه مسؤولان باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس