آیت الله محمد تقی مصباح یزدی

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در عمر جمهوری اسلامی مانند همه حوادث تاریخ، پیروزی‌های امیدبخش و پدیده‌های رنج‌آور داشته‌ایم و این آمیختگی خوشی‌ها و ناخوشی‌ها آزمایش الهی است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه بیستمین همایش روسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد اظهار کرد: طی 40 سالی که از جمهوری اسلامی می‌گذرد، مانند همه حوادث تاریخ، همان‌گونه که پیروزی‌های شیرین، امیدبخش و  لذت‌آفرین داشته‌ایم، پدیده‌های تلخ، سختی‌آفرین و رنج‌آور نیز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این آمیختگی خوشی‌ها و ناخوشی‌ها زمینه را برای انتخاب آگاهانه و به تعبیر قرآن آزمایش فراهم می‌کند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نباید با بروز حوادث تلخ ناامید شویم، ابراز کرد: اینکه با بروز حوادثی که مایه امید انسان می‌شوند نیز آسوده‌خاطر شویم، دام شیطان است و اسلام هیچکدام را تایید نمی‌کند.

مصباح یزدی با بیان اینکه فلسفه وجودی دنیا این است که با انتخاب صحیح و اطاعت خدا لیاقت دریافت رحمت‌های الهی را در عالم ابدی پیدا کنیم، گفت: پیروزی مومنان نتیجه فعالیت‌، شکرگزاری و فداکاری آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مصباح‌یزدی: برخی برای منفعتشان حامی انقلاب هستند

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید براینکه باید مراقب باشیم در این مسیر دچار افراط بی‌جا و توقعات شیطانی نشویم، اشاره کرد: این انقلاب با مجاهدت مجاهدان پیروز شد نه بی‌عملی و انفعال. 

این استاد فلسفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که دل مومنان را نسبت به دشمن خالی کنند، یادآور شد: متأسفانه بازار اینگونه اکاذیب به صورت‌های مختلف گرم است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی نیز نه ضعف‌ها باید ما را ناامید کند نه پیشرفت‌هایمان مغرورمان کند، یادآور شد: استراتژی ما در تبلیغ باید بیان حقایقی باشد که مردم را از ناامید شدن در مقابل حوادث تلخ و قدرت دشمنان حفظ نکند.

مصباح یزدی در همین زمینه افزود: از آن طرف هم با یادآوری جنبه‌های مثبت و الطاف الهی جنبه‌های مثبت را به آنان یادآوری کنیم تا امیدوار شوند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای دفاع مقدس، ابراز کرد: زمان جنگ آمریکا در کنار صدام بود و مردم ما به جز خدا امید دیگری نداشتند اما همه دیدند که چه صحنه‌هایی در جبهه‌ها خلق شد و این شور و انگیزه در جوانان امروز هم ‌وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    0 0
    اول فهم حقایق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس