کد خبر 850470
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
نظامیان امارات

برخی تاجران سلاح می‌گویند که نظامیان سومالیایی تحت آموزش افسران اماراتی ۶۰۰ قطعه سلاح به سرقت برده و آن را مستقیما به تاجران سلاح فروخته‌اند.

به گزارش مشرق،  سه تن از تاجران سلاح در سومالی گفته‌اند که نظامیان ارتش ملی این کشور که در اردوگاه امارات تحت آموزش بودند، ۶۰۰ قطعه سلاح را به سرقت برده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تاجران سلاح همچنین گفتند که به دنبال لغو برنامه آموزش نظامیان سومالیایی توسط افسران اماراتی، این سلاح‌ها به سرقت رفته است.

یکی از کارکنان بندر موگادیشو نیز گفت که کشتی اماراتی که روز یکشنبه برای انتقال تجهیزات نظامی وارد این بندر شده بود پس از بارگیری ده‌ها کانتینر حامل اسلحه‌ و ده‌ها خودروی زرهی و پدافند هوایی بندر را ترک کرد.

یکی از تاجران نیز گفت که هر قبضه اسلحه کلاشینکوف را به قیمت ۷۰۰ دلار و یک اسلحه مدرن را به قیمت ۱۳۵۰ دلار خریداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

عبور عربستان از خط قرمز انصارالله

عربستان و امارات برای "مقابله به مثل" آماده باشند

روابط دو کشور امارات و سومالی اخیرا به دلیل بی‌طرفی موگادیشو در بحران به وجود آمده بین قطر و چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) تیره شده است.

امارات طی هفته‌های اخیر علاوه بر توقف آموزش نیروهای سومالی، بیمارستان شیخ زاید در محله عبدالعزیز موگادیشو را تعطیل کرد.

پیش از این دولت سومالی به دنبال مصادره ۱۰ میلیون دلار اماراتی در فرودگاه موگادیشو پایان مأموریت امارات برای آموزش نیروهای سومالی را اعلام کرده بود.

از سوی دیگر وزارت بنادر و حمل و نقل دریایی سومالی اخیرا نیز لغو توافقنامه سه‌جانبه امضا شده بین شرکت بین‌المللی بنادر دبی، جمهوری خودخوانده سومالی‌لند و اتیوپی برای بهره‌برداری از بندر بربره را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    0 0
    خوب قطر بیشتر از امارات داده است در نتیجه این نتیجه قابل پیش بینی است عمان نیز باید دلار خرج کند تا امارات و عربستان تضعیف شوند و پاکستان و ترکیه و ایران حضورشان پررنگ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس