کد خبر 850395
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
حاجی بابایی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اصلاح بانک‌ها و ارزش تولید و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در همایش بسیج کارگری با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: تولید ملی از چند جهت مورد هجمه قرار دارد که اولین ضربه را بانک‌ها می‌زنند زیرا به جای تولید در فضای دلالی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسیر و هدف بانک‌ها جمع‌آوری منابع نیست، بلکه مسیر و هدف آنها سودآوری است، ادامه داد: باید اصلاح بانک‌ها و ارزش تولید و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی محدود کردن واردات کالا به کشور را موضوع مورد توجه دیگر دانست و افزود: تولید و عرضه اجناس داخلی  را نباید با مشکل مواجه کرد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش صادرات برای رشد تولید داخلی ادامه داد: کاهش صادرات منجر به انباشت  تولیدات می‌شود و این موضوع زیان تولیدکنندگان و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به رشد قاچاق  کالا متاسفانه اظهار کرد: درآمد حاصل از واردات 54 میلیارد دلار  و صادرات کالای غیرنفتی 47 میلیارد دلار در سال 96 بوده است، یعنی تراز بازرگانی 7 میلیارد دلار منفی است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده‌ها باید به سمتی حرکت کنند که هزینه تمام شده، مقرون به صرفه باشد، البته در کشور ما قدم‌های خوبی برداشته شده ولی کافی نیست و باید برنامه مدون در این زمینه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: در جلسه روسای سه قوه در مجلس به حاضرین جلسه عرض کردم، خبر دارید افرادی یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش پایان خدمت می‌گیرد و فرهنگیان و کارمندان با حقوق یک‌میلیون و 200 هزار تومان باید 83 سال کار کنند، تا درآمد این فرد راداشته باشد، این عدالت نیست.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق کارمندان و کارگران در برنامه ششم مصوب شده که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود، گفت: در بحث اشتغال نیز باید به طور جدی پیگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    6 0
    بانک = نوکر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس