کد خبر 850280
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مراسم تحویل‌ واحدهای مسکونی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: در فصل گرما، هرگونه غفلت و بروز بیماری‌های واگیردار در منطقه، دیگر مناطق استان کرمانشاه و حتی کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش مشرق، علی‌رضا رئیسی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: استاندار کرمانشاه در ایام وقوع زلزله و از همان لحظات وقوع حادثه بسیار پرتلاش و فعال ظاهر شد و کمک بسیار زیادی به کنترل این بحران انجام داد.

رئیسی با اشاره به اینکه در ایام وقوع زلزله تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه امداد و نجات و انتقال مصدومان انجام شد، ادامه داد: موضوع انتقال مصدومان به مراکز درمانی با کمترین مشکل انجام شد و خوشبختانه در حین انجام این عملیات هیچ مصدومی فوت نکرد که این امر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دلیل تخریب مسکن مهر در زلزله سرپل‌ذهاب

وی از تزریق واکسن ضروری به تمامی مصدومان و بیماران در آن ایام سخت و بحرانی سخن گفت و متذکر شد: همه مادران باردار طی روز نخست پس از وقوع زلزله از طریق اطلاعات شبکه شناسایی شدند و بستر دریافت خدمات بهداشتی و درمانی برای آن‌ها فراهم شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از کارهای مدیریتی ارزشمند استاندار کرمانشاه، تقسیم کاری و تعیین تکلیف حوزه‌های کاری هر مجموعه است و دستگاه‌ها را موظف کرده‌اند در یک زمان‌بندی مناسب وظایف محوله را انجام داده و گزارش کار ارائه دهند.

رئیسی با اشاره به اینکه سلامت مردم در مناطق زلزله زده یک موضوع بسیار مهم است گفت: با توجه به در پیش بودن فصل گرما، در صورت هرگونه غفلت و بروز بیماری‌های واگیردار در منطقه، دیگر مناطق استان کرمانشاه و حتی کشور از این آسیب‌ها مصون نیست.

وی عنوان کرد: هوا رو به گرمی می‌رود و اگر در زمینه بهداشتی اقدامات لازم را انجام ندهیم ممکن است به‌صورت یک اپیدمی خطرناک فراگیر شود، بنابراین باید در سریع‌ترین زمان ممکن روان‌آب‌ها، نخاله‌ها، فاضلاب‌ها و حیوانات ولگرد جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زلزله کرمانشاه یک حادثه عظیم و در سطح ملی است و نباید برای حل مشکلات به امکانات ادارات شهرستان و استان بسنده کرد و باید امکانات وزارت‌خانه‌ها نیز به‌کار گرفته شوند.

رئیسی تصریح کرد: تأمین برق مناطق زلزله‌زده یک اولویت ملی است و باید این خدمات، به‌ویژه در ایام تابستان در مناطق زلزله‌زده همیشه برقرار بماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس