کد خبر 849719
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
ظریف

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با یک شبکه رادیویی آمریکا، درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای، بحران‌های سوریه و یمن صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای، مانند بازکردن کردن «جعبه پاندورا» خواهد بود که به اعتبار آمریکا آسیب خواهد زد.

ظریف طی مصاحبه با شبکه رادیویی «اِن. پی. آر» ابراز امیدواری کرد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بتوانند در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، او را متقاعد کنند که احترام گذاشتن به مفاد برجام برای جامعه جهانی بهتر است.

وی توضیح داد: «به گمانم ایالات متحده نمی‌خواهد این پیام را به جهانیان بدهد که اگر با آمریکا مذاکره کردید، بعد از رسیدن به توافق به شما خواهند گفت که بخش‌هایی توافق را دوست نداریم و می‌خواهیم دوباره مذاکره کنیم».

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اگر واشنگتن بخواهد بر مذاکره مجدد حول توافق هسته‌ای اصرار کند، آنگاه دیگر کسی به آنها امتیاز نخواهد داد.

ظریف با بیان اینکه آمریکا به تعهداتش در برجام متعهد نیست، گفت: «ترامپ نیز در حال بازداشتن کمپانی‌های اروپایی از تعامل با ایران و تهدید آنها به عواقب همکاری با ایران است».

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه، گفت: «ما از همه می‌خواهیم که استفاده از سلاح‌های شیمیایی را کنار گذاشته و به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند. در زمان جنگ عراق با ایران، ما هرگز حملات شیمیایی رژیم صدام را با سلاح‌های شیمیایی تلافی نکردیم».

وزیر امور خارجه ایران در ادامه خواستار پایان جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن شد: «ایران آماده است تا برای رسیدن به راهکار سیاسی هم در یمن و هم در سوریه کمک کند».

ظریف با بیان اینکه ایران بارها خواستار آتش‌بس در یمن شده اما عربستان سعودی معتقد بود که می‌تواند پیروزی نظامی سریعی به دست آورد، اضافه کرد: «آن پیروزی سریع (که می‌گفتند) برایشان 3 سال طول کشیده است. پس عربستان سعودی می‌تواند همین امروز تصمیم بگیرد و به این خونریزی پایان دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس