حدیث روز

پروردگارا به آمرزش خود عزتم را کامل ساز، و مرا در زمره اصحاب یمین در آور، و در راه‌های ایمنان ببر، و در گروه رستگاران قرار ده، و مجالس صالحین را بوسیله من آباد ساز.

مشرق- امام سجاد علیه السلام: 

خدایا، بر محمد و خاندان او رحمت فرست، و بسترهای اعزاز خود را برایم بگستران، و مرا به شریعه‏ های رحمتت در آور، و به آغوش بهشت خود وارد ساز، و به راندن از خویش مرنجان.

و به ناامیدی از خود محروم مکن، و در گرو اعمالم مکش، و بر رفتارم خرده مگیر، و رازم را آشکار مکن، و سرم را فاش مساز. و عملم را به میزان عدالت مسنج و باطنم را پیش برگزیدگان خلق آشکار مدار.

آنچه را که انتشارش بر من ننگ است از ایشان بپوشان و آنچه را که مرا پیش تو رسوا کند، از نظر ایشان در هم نورد. به رضای خود درجه ‏ام را بلند کن.

و به آمرزش خود عزتم را کامل ساز، و مرا در زمره اصحاب یمین در آور، و در راه‌های ایمنان ببر، و در گروه رستگاران قرار ده، و مجالس صالحین را بوسیله من آباد ساز و دعایم را مستجاب فرمای. ای پروردگار جهانیان.

متن حدیث: 

اللّهُمّ صَلّ عَلَی مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَفْرِشْنِی مِهَادَ کَرَامَتِکَ، وَ أَوْرِدْنِی مَشَارِعَ رَحْمَتِکَ، وَ أَحْلِلْنِی بُحْبُوحَةَ جَنّتِکَ، وَ لَا تَسُمْنِی بِالرّدّ عَنْکَ، وَ لَا تَحْرِمْنِی بِالْخَیْبَةِ مِنْکَ.

وَ لَا تُقَاصّنِی بِمَا اجْتَرَحْتُ وَ لَا تُنَاقِشْنِی بِمَا اکْتَسَبْتُ، وَ لَا تُبْرِزْ مَکْتُومِی، وَ لَا تَکْشِفْ مَسْتُورِی، وَ لَا تَحْمِلْ عَلَی مِیزَانِ الْإِنْصَافِ عَمَلِی، وَ لَا تُعْلِنْ عَلَی عُیُونِ الْمَلَإِ خَبَرِی‏

أَخْفِ عَنْهُمْ مَا یَکونُ نَشْرُهُ عَلَیّ عَاراً، وَ اطْوِ عَنْهُمْ مَا یُلْحِقُنِی عِنْدَکَ شَنَاراً

شَرّفْ دَرَجَتِی بِرِضْوَانِکَ، وَ أَکْمِلْ کَرَامَتِی بِغُفْرَانِکَ، وَ انْظِمْنِی فِی أَصْحَابِ الْیَمِینِ، وَ وَجّهْنِی فِی مَسَالِکِ الْ‏آمِنِینَ، وَ اجْعَلْنِی فِی فَوْجِ الْفَائِزِینَ، وَ اعْمُرْ بِی مَجَالِسَ الصّالِحِینَ، آمِینَ رَبّ الْعَالَمِینَ.

«صحیفه سجادیه، دعای »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    4 0
    واقعا عجب دعایی؛ صحیفه سجادیه گنجه؛ پر از این دعاهای فوق العاده
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    5 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • پسر خاله IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    6 0
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    6 0
    اللّهُمّ صَلّ عَلَی مُحَمّدٍ و آل مُحَمّد و عجِل فَرَجَهم
  • عاطفه ریگی چاه تمین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    0 1
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس