کد خبر 848303
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
میگوئل دیاز کانل

مجمع ملی کوبا میگوئل دیاز کانل ۵۷ ساله را به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب کرد و به این ترتیب عصر حاکمیت خانواده کاسترو در کوبا به پایان رسید.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، مجمع ملی کوبا «میگوئل دیاز کانل» را به عنوان رئیس جمهوری کوبا انتخاب کرد.

پیشتر ان بی سی نیوز، گزارش داده بود که رائول کاسترو رئیس‌جمهوری کوبا روز پنجشنبه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و زمام امور را به نسلی جدید واگذار خواهد کرد.

میگوئل دیاز کانل ۵۷ ساله درجات حزبی را به طور صعودی طی کرده و از سال ۲۰۱۳ میلادی دست راست رائول کاسترو بوده است. این نخستین بار است که در شش دهه گذشته نام فامیلی رئیس‌جمهوری کوبا کاسترو نخواهد بود و وی عضوی از نسل تاریخی کاستروها نیست و یونیفورم نظامی به تن نخواهد داشت و رهبر حزب کمونیست نخواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    2 1
    سایت وزین مشرق! از شما توقع نداشتم که عین چیزی که رسانه های بیگانه در مورد این کشور نوشته اند را ترجمه کنی! رفاه اجتماعی که در کوبا وجود دارد در هیچ جای دنیا وجودندارد. رهبر فقید کوبا با ماشین و یک محافظ که راننده اش بود از خانه اش به محل کارش رفت و آمد می کرد و اگر کسی را در راه می دید او را سوار می کرد. بفرمایید کدامیک از مسئولین این گونه عمل می کنند؟ مردم چه می خواهند؟ یک خانه، کاری که بتوانند زندگی شان را بچرخانند و در انتها اگر هم بیمار شدند بتوانند به خدمات پزشکی دسترسی پیدا کنند. تمام اینها در کوبا وجود دارد و برای همین است این کشور تاکنون در برابر بزرگترین محاصره قرن ایستادگی کرده است. نویسندگان محترم مشرق! ملک با کفر می ماند ولی با ظلم خیر! این سنت خداوند است. پیشنهاد می کنم مسئولین وزارت کار و رفاه اجتماعی ما و سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت را یک سفر کاری و کارآموزی تشریف بروند این کشور تا کمی از روش های ملک داری خانواده کاسترو را یاد بگیرند! لنین را مومیایی کردند ولی کاسترو مصر بود که همانند اصول کمونیسم جسد را سوزاننده شود که انجام شد. کاری که خانواده کاسترو برای مردم کوبا انجام دادند هیچ یک از روسای جمهوری انجام ندادند ولذا تاکنون محبوبیت دارند و خواهند داشت.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    0 1
    بر کمونیسم لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس