کد خبر 848077
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
سریال پایتخت

احسان محمد حسنی: به نمایندگی از مردم ایران به تیم خوب سخت کوش و دوست داشتنی «پایتخت» خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم.اگر حمایت های مردم نبود این سریال به این میزان تاثیرگذاری میان آنها نمی رسید.

به گزارش مشرق، مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت ٥» ساعت ١١ صبح امروز در موسسه سازمان اوج با حضور مرتضی میرباقری معاونت سینما، علیرضا برازش مدیرعامل شبکه اول سیما و احسان محمد حسنی مدیرعامل سازمان اوج برگزار شد.ابتدای مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت٥» با قرائت قرآن و خوانش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. همچنین فضه سادات حسینی اجرای این مراسم را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ اثرگذاری"پایتخت"از زبان همسر شهید مدافع‌حرم

مرتضی میرباقری معاون سیما با اعلام اینکه رییس سازمان اوج با شیواترین جملات به تعریف و تمجید سریال «پایتخت ٥» اشاره کردند، گفت: یک نکته محوری در ارتباط با سریال «پایتخت ٥» می‌خواهم بگویم. سریال «پایتخت٥» از زاویه های مختلف قابل بررسی است. بنده به عنوان یک مسئول در رسانه ملی آگاه هستم که در دوره کنونی با مشکلات زیادی مواجه شدیم. بحث استرس و اضطراب از مشکلات جدید تمدن تازه است که در جوامع مختلف این موضوعات وجود دارد.

وی در همین راستا اضافه کرد: اقشار مختلف مهاجرت می‌کنند و در یک نقطه جغرافیایی کنار یکدیگر جمع می شوند و خرده فرهنگ‌های مختلف را تشکیل می‌دهند که بحث اصلی آن برای رهایی از استرس و اضطراب است. بنده به عنوان یک فرد دانشگاهی و رسانه ای این توفیق را داشته ام که بتوانم مطالعات جامعه ایران را برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی بررسی کنم. جامعه ایران به آسیب های اجتماعی و بلایای طبیعی اهم از مشکلات محیط زیست و بحث ناامنی منطقه ای که در آن زندگی می کنیم، مواجه هستیم.

میرباقری با اعلام اینکه کشورهای همجوار ایران دچار بحران شدید نا امنی هستند، افزود: باید آستانه تحمل خودمان را در ایران ارتقا بدهیم تا بتوانیم با سعه صدر با مشکلات برخورد کنیم و آنها را رفع و رجوع کنیم. خوشبختانه حدود 10 میلیون نفر در کشورمان یا دانشجو هستند یا فارغ التحصیل شدند. این موضوع نشان می دهد که قدرت حل مشکلات را در کشورمان داریم. این اتفاق با مشارکت مردم باید رخ بدهد. باید بتوانیم از سرمایه های اجتماعی برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی استفاده کنیم تا سطح اعتماد و رضایت عمومی بهبود پیدا کند.

وی افزود: موضوع نشاط و شادابی به همراه رضایت اجتماعی را باید به بالاترین سطح ممکن برسانیم. سریال «پایتخت ٥» در راستا همین ارتقا و غنی سازی امید و نشاط در جامعه ساخته شده است. این سریال با 80 درصد مخاطب و 92 درصد رضایت عمومی در کار موفق بود. خوشبختانه این سریال توسط مردم دیده و پسندیده شده است. انصاف باید به عوامل این سریال دست مریزاد گفت. به عنوان یک استاد دانشگاه شهادت می دهم سریال «پایتخت ٥» بالاترین میزان تاثیرگذاری را به مدد تلاش های مجاهدانه عوامل این مجموعه نمایشی داشته است. حال تصویری که از داعش در «پایتخت ٥» تماشا کردیم تصویر آماتور بود ولی به بهترین شکل ممکن توسط سازندگان و سازمان اوج به تصویرکشیده شد. همچنین از نقدهای منفی سریال«پایتخت ٥» استقبال می کنیم ولی نقد و تحلیل باید منصفانه و هوشمندانه باشد. باید با سعه صدر به ضعف هایی که وجود دارد، اشاره کنیم. در مجموع سریال «پایتخت ٥» کار عالی در تراز مالی از دید من قرار گرفته است.

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت ٥» در ادامه بیان کرد: ایده متعلق به من، محسن تنابنده یا صداوسیما و سازمان اوج نیست. سریال «پایتخت» متعلق به مردم است که چنان قدرتی به این سریال اعطا کردند که خودش تعیین می‌کند فصل‌های بعد ساخته شود یا خیر؟

مقدم افزود: با سریال «پایتخت» صحبت هایی را که در زمینه های مختلف نمی‌توانیم مطرح کنیم را عنوان می زنیم. چند روز قبل به بیمارستان فیاض بخش مشهد رفتیم و در آنجا با 500 کودک معلول ذهنی و جسمی مواجه شدم که دوست داشتند سریال «پایتخت» را تماشا کنند. این کودکان از من سراغ نقی، ارسطو و بهتاش را می‌گرفتند. وقتی با این کودکان مواجه شدم به قدرت سریال «پایتخت» پی بردم. سریال «پایتخت» کار تیمی و جمعی است که زحمات زیادی را برای ساخت آن پشت سر گذاشتند.همچنین از موسسه اوج و شخص آقای حسنی تشکر می کنم. سریال «پایتخت» فقط با حمایت های مادی و معنوی که سازمان اوج از این کار کرد، قابل ساخت بود. حمایت های مادی اوج از «پایتخت ٥» که کاملا مشخص است اما حمایت های معنوی آنها که خاطرات فرمانده های جنگ یا سی دی های مستند از جنگ سوریه بود که در اختیار ما گذاشتند تا این سریال به بهترین شکل ممکن ساخته شود. همچنین از مسئولان صداوسیما تشکر می کنم که کمترین ممیزی را به این سریال وارد کردند. روابط سه گانه سازندگان، سازمان اوج و صداوسیما باعث ساخت فصل پنچم سریال «پایتخت» شد. امیدوارم این حمایت سه گانه از سریال هایی که احتیاج به اینگونه حمایت ها دارند ادامه پیدا کند.

ریما رامین فر بازیگر سریال «پایتخت ٥» به نمایندگی از الهام غفوری تهیه کننده این مجموعه نمایشی پشت تربیون حاضر شد و گفت: خانم غفوری از زحمات صداوسیما و سازمان اوج از «پایتخت ٥» تشکر می‌کنند و یک دعا دارند برای پیشرفت صنعت گردشگری در کشورمان تا بهترین اتفاقات در این زمینه برای ایران رقم بخورد. خانم عفوری اعلام کردند گروه «پایتخت ٥» برای فیلمبرداری خیابان به ترکیه نرفتند که بخواهند برای صنعت گردشگری در ترکیه تبلیغ کنند.

محسن تنابنده بازیگر و سرپرست گروه نویسندگان سریال «پایتخت ٥»، خاطرنشان کرد: همه مباحث توسط توسط سیروس مقدم و مدیران تلویزیون و سازمان اوج گفته شده است. شخصا از تلاش تمام گروه سازندگان سریال «پایتخت ٥» علی الخصوص تیم نویسندگان و خشایار الوند تشکر می‌کنم که با سعه صدر در مقابل برخورد های تند من برخورد کرد. وقتی سریال «پایتخت» به فصل پنجم می رسد یعنی سختی های کار افزایش پیدا می کند. چرا که ورود به اتمسفر جدید قصه سختی زیادی دارد. همچنین از آریا عظمیی نژاد آهنگساز موسیقی سریال «پایتخت ٥»تشکر هم تشکر می کنم که با ساخت موسیقی مکمل قصه بود. در آخر باید بگویم ای کاش با یکدیگر مهربانانه تر برخورد کنیم و اجازه بدهیم شرایط مختلف را که در حیطه توانایی و تلاش گروه ما است تجربه کنیم تا در آینده سریال های بهتری ساخته شود.

احسان محمد حسنی مدیرعامل سازمان اوج به عنوان اولین سخنران مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت ٥»، گفت: به نمایندگی از مردم ایران به تیم خوب سخت کوش و دوست داشتنی «پایتخت» خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. جا دارد چند تشکر از همه مردم ایران که انصافا از این سریال حمایت کردند، قدردانی کنم. اگر حمایت های مردم نبود این سریال به این میزان تاثیرگذاری میان آنها نمی رسید. همچنین از اصحاب رسانه هم بابت کنترل حواشی سریال تشکر می‌کنم که کاری کردند خستگی از تن عوامل سازنده این سریال خارج شود.

وی افزود: دست مریزاد دیگر من به سیروس مقدم علمدار و پرچمدار سریال «پایتخت» است که سردی و حرارت های روزگار را کشیده است. همچنین خانم غفوری مادرانه در تولید «پایتخت٥» حضور داشتند و سنگ صبور گروه سازنده و سازمان اوج در این مجموعه نمایشی بودند. محسن تنابنده هم دوره های مختلف سریال پایتخت را با تیزهوشی و اعتقاد خودش به این مجموعه پشت سر گذاشته است. تنابنده مثل فرش دستباف است که هرچقدر از عمر او می گذرد ارزش بیشتری پیدا می کند. بازیگران این سریال از سارا و نیکا تا احمد مهرانفر هیچکدام کم فروشی نکردند و با زبان هنر عمیق ترین حرف ها را بیان کردند.

حسنی در ادامه بیان کرد: سازمان اوج رقیب تلویزیون نیست و همواره اوج را یار و رفیق خودش می داند. خوشحال هستم که با همکاری و اتحاد میان صداوسیما و اوج تلخی های روزگار را پشت سر می گذاریم. آقای والی نژاد هم ثابت کردند که با پول نمی شود سریال خوب ساخت، زیرا با پول اثر هنری خوب تولید نمی شود و با حرکت دلی است که نتیجه یک اثر هنری رضایت بخش می شود. والی نژاد تهمت های زیادی را متحمل شدند ولی این تهمت ها باعث نشد که اختلالی به آرامش عوامل سازنده این سریال و سازمان اوج وارد شود.

همسر شهید بلباسی به عنوان آخرین سخنران مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت»، بیان کرد: امروز شهدای مدافع حرم امروز خیلی مظلوم واقع شدند. در ارتباط با مظلومیت شهدای مدافع حرم همین بس که خیلی ها از من سوال می کنند همسرم برای چی در میدان جنگ سوریه حاضر شد؟ و آیا بدهی بالا آورده است که به جمع سربازان مدافع حرم پیوسته است؟ البته من برای بسیاری از این افراد توضیح داده ام که همسرم به چه دلیلی شهید شده است. خوشحال هستم که دو قسمت پایانی سریال «پایتخت٥» نشان داد که شهدای مدافعان حرم برای چه در این مسیر قرار گرفتند.

 همچنین در پایان این مراسم از همه عوامل سریال «پایتخت٥» توسط سازمان اوج تقدیر به عمل آورد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس