طرح دفاع مقدس

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت:اطلاعات ما حاکی از این مطلب است که وزارت دفاع صدام در زمان جنگ با مرکز استخبارات جنوب یعنی بصره در مورد یک ایرانی مکاتبه می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت بازگرداندن اطلاعات ربوده شده توسط آمریکایی‌ها خطاب به نمایندگان صلیب سرخ، گفت: هم اکنون حداقل شش پرونده پیش من قرار دارد که مربوط به اطلاعات گمشده رزمندگان ماست. یک نمونه از آن را مرور می‌کنم تا شاید اهمیت تأکیدات ما در مورد بازپس گرفتن اطلاعاتی که آمریکایی‌ها از وزارت دفاع عراق به سرقت برده‌اند روشن شود.

وی افزود: اطلاعات ما حاکی از این مطلب است که وزارت دفاع صدام در زمان جنگ با مرکز استخبارات جنوب یعنی بصره مکاتبه می‌کند و اشاره می‌کند فردی به نام رضاکریمی فرزند حسین در بیمارستان نظامی بستری بوده است. با توجه به پیگیری صلیب سرخ درباره وضعیت جسمانی این فرد مشخص می‌شود او از پاسداران انقلاب اسلامی است و با هماهنگی بیمارستان نظامی بصره گواهی فوت جعلی برای این فرد صادر شود و قبری هم در گورستانی در منطقه زبیر برایش مشخص می‌شود. یک جسد مجهول الهویه از پزشکی قانونی بصره گرفته و آن را به ظاهر دفن می‌کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: اما مشخص نشد که سرنوشت این فرد در پایان چه شده است آیا واقعا آنجا کشته شده؟ آیا بعدها کشته شده و در جای دیگری دفن شده است؟ ما اطلاعی از سرنوشت او نداریم. نمونه‌های دیگری همچون این نمونه در هر منطقه از مناطق مختلف عراق وجود دارد. رژیم صدام پایبند به موازین انسانی نبود و حتی وزیر دفاع کنونی عراق،جزو زندانیان رژیم صدام بود و شکنجه شده و برایش حکم اعدام صادر شده بود. یعنی مردم فعلی عراق همه از صدام ضربه خورده بودند.

سردار باقرزاده با اشاره به تکمیل اطلاعات انسانی در عراق گفت: ما در این قضیه مطالبه داریم و معتقدیم دوستان ما در صلیب سرخ باید کمک کنند تا آن اطلاعات پیدا شود. اطلاعات انسانی جنگ را آمریکایی‌ها به سرقت برده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس