کد خبر 847588
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مجلس

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تهیه گزارشی طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه در خصوص تخلف رئیس جمهور و وزیر اقتصاد مبنی بر اجرای حکم برنامه ششم توسعه برای شفاف سازی حقوق وزرا و مدیران خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره شکایت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود سامانه ای را برای شفاف سازی حقوق مدیران و وزرا طراحی کند اما تاکنون این سامانه طراحی نشده است.

بیشتر بخوانید:

سؤال نمایندگان مجلس از روحانی درباره حقوق وزرا +جزئیات

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی هستند، اظهار داشت: طبق این ماده از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در خصوص عدم اجرای این حکم از برنامه ششم به قوه قضاییه شکایت می شود و در صورت تصویب این گزارش در صحن این شکایت به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این تعدادی از نمایندگان طرح سوال از وزیر اقتصاد را در خصوص عدم اجرای حکم برنامه ششم مبنی بر شفاف سازی حقوق وزرا و مدیران دولتی امضا کردند که این سوال نیز اعلام وصول خواهد شد.

در برنامه ششم  توسعه طی حکمی دولت موظف به شفاف سازی حقوق وزرا و مدیران دولتی در سامانه ای شد. طبق این حکم همه حقوق و مزایای مدیران و وزرا باید زیر نظر وزارت اقتصاد پرداخت شود تاکنون دولت اقدامی برای اجرای این حکم از قانون برنامه انجام نداده است دولت مکلف شده بود در سال اول اجرای قانون برنامه این سامانه را طراحی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 3
    چرا این نمایندگان ولایی در دورانهای قبل که اکثر کرسی های مجلس دستشون بود این کار رو نکردن و الان یادش افتادن
    • US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      3 0
      جواب اين سؤال خيلي روشنه. چرا مي پرسي؟!!! مردم از اين حقوق هاي نجومي به ستوه آمده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس