کد خبر 847443
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
لیگ یک- نساجی

هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال امروز با برگزاری ۹ دیدار و جدال حساس صدرنشینان پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، هفته سی‌و‌دوم لیگ دسته اول فوتبال امروز (سه‌شنبه) در حالی به صورت همزمان از ساعت 17 برگزار می‌شود که با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی، این مسابقات به اوج حساسیت خود رسیده و چهار تیم بالای جدول به شدت به دنبال ماندن در کورس لیگ برتری شدن هستند. در 9 دیدار این هفته،‌ در هشت دیدار تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر یا فرار از سقوط می‌جنگند و فقط یک دیدار از اهمیت زیادی برخوردار نیست. در زیر نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم.

 

* ماشین‌سازی تبریز - مس رفسنجان، ساعت ‏17‏، ورزشگاه بنیان دیزل ‏ تبریز ‏
داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور و جواد قنبریان، داور چهارم: محمدباقر پورباقر

جدال حساس تبریزی‌ها برای فرار از سقوط. شاگردان عباس آقایی در چهار دیدار اخیر خود فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند و همین موضوع باعث سقوط این تیم به رده پانزدهم جدول شده است. ماشین‌سازان که اکنون بیشتر از هر زمان دیگری خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند، برای بدتر نشدن وضعیت خود نیاز به سه امتیاز این دیدار دارند. شاید نکته امیدوار کننده برای تبریزی‌ها در این دیدار، کم اهمیتی نتیجه این مسابقه برای رفسنجانی‌ها باشد. شاگردان سامره که با 40 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند، نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند، نه امیدی برای صعود دارند.

* نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: بابک داوری و جلیل شعرانی،‌ داور چهارم: محمدحسین ترابیان

حساس‌ترین دیدار هفته سی‌و‌دوم و یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل لیگ دسته اول با جدال دو استقلالی. نفت مسجد سلیمان با کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند صعود خود به لیگ برتر را تا حد زیادی مسجل کند و به نوعی هم در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات، امید نساجی را برای لیگ برتری شدن کاهش دهد. شاگردان محمود فکری که در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، اکنون با 63 امتیاز و اختلاف پنج امتیازی نسبت به فجرسپاسی رده دومی، در صدر جدول قرار دارند و بیشتر از هر زمان دیگری به بازگشت به لیگ برتر امیدوارند.

در سوی مقابل نساجی قائمشهر با هدایت جواد نکونام با پنج پیروزی در شش بازی اخیر، آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشته و دوباره خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی لیگ دسته اول معرفی کرده است. قائمشهری‌های 57 امتیازی که در رده چهارم قرار دارند، می‌توانند با برتری در این مسابقه گام بزرگی به سوی لیگ برتر بردارند و حتی به رده دوم جدول برسند. در هر صورت قطعاً جدال این دو تیم مدعی، تأثیر فراوانی بر مشخص شدن چهره تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر خواهد داشت.

* فجر سپاسی شیراز - مس کرمان، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهیددستغیب ‏ شیراز ‏
داور: موعود بینادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی و براتعلی مولوی، داور چهارم: میثم حیدری

تیم فجرسپاسی پس از شکست مقابل ملوان، با کسب دو پیروزی دوباره به رده دوم جدول صعود کرد و حالا خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر معرفی کرده است. شاگردان علی کلانتری که یکی از بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم لیگ بوده‌اند، در این دیدار به مصاف مس کرمانی می‌روند که دیگر انگیزه چندانی برای ادامه مسابقات ندارد و فقط برای بهبود جایگاه خود در جدول تلاش می‌کند. نتیجه این مسابقه شاید برای کرمانی‌ها ارزش خاصی نداشته باشد، اما برای فجری‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد.

 * ایرانجوان بوشهر، اکسین البرز، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهیدبهشتی بوشهر ‏
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: علی دودانگه و مهرداد نجفی، داور چهارم: رضا قاسمی

آخرین تلاش‌های بوشهری‌ها برای فرار از سقوط. شاگردان حسین خطیبی با چهار امتیازی که در دو بازی گذشته خود به دست آوردند، کمی امیدوار شدند تا بتوانند از سقوط به دسته‌ پایین‌تر فرار کنند. بوشهری‌ها که با 29 امتیاز در رده شانزدهم جدول حضور دارند، فقط یک امتیاز با تیم ماشین‌سازی فاصله دارند و می‌توانند با سه امتیاز این مسابقه حداقل برای یک هفته از منطقه خطر خارج شوند. از طرف دیگر تیم اکسین البرز هم عملاً دیگر شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد و این می‌تواند کمک زیادی به ایرانجوانی‌ها برای کسب سه امتیاز این مسابقه کند. 

* آلومینیوم اراک - آینده‌سازان برق جدید ‏شیراز، ساعت‏ 17، ورزشگاه امام خمینی ‏ (ره) اراک ‏
داور:‌ حسن اکرمی، کمک‌ها: حمید سبحانی و احسان تیموری، داور چهارم: مسلم مشهدی

دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و برق جدید فقط از این حیث اهمیت دارد که شاگردان حامد بصیری به دنبال این هستند که با کسب سه امتیاز این دیدار خانگی بقای خود را در لیگ دسته اول قطعی کنند. آلومینیوم اراک و برق جدید با 35 و 38 امتیاز در رده سیزدهم و دوازدهم جدول قرار دارند برای بهبود جایگاه‌شان در دو هفته پایانی تلاش خواهند کرد.

* گل‌گهر سیرجان - شهرداری تبریز، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه اختصاصی سیرجان
داور: رضا عادل، کمک‌ها: محمدجواد مداح و علی‌اکبر نوری، داور چهارم: محمدرضا تارخ

یکی دیگر از تیم‌هایی که از قافله مدعیان لیگ دسته اول عقب مانده، گل گهر سیرجان است. این تیم با هدایت وینگو بگوویچ برخلاف فصل گذشته که یکی از تیم‌های بالای جدولی بود، در این فصل هیچگاه نتوانست خود را در حد یک مدعی نشان دهد و اکنون هم 46 امتیاز در رده هشتم جدول است. سیرجانی‌ها در حالی این هفته میزبان شهرداری تبریز هستند که سه امتیاز این دیدار برای شاگردان دین‌محمدی از اهمیت خاصی برخوردار است. نماینده استان تبریز که در دو هفته اخیر مقابل رقبای خود شکست خورده،‌ با 35 امتیاز در رده چهاردم قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در این مسابقه خیال خود را بابت بقا در لیگ راحت کند.

* بادران تهران - صبای قم، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه کارگران ‏ تهران ‏
داور: عبدالبنی پورخلف، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور و ولی کاوسی، داور چهارم: شبیر بهروزی

شاگردان ربیعی که از ابتدای فصل به عنوان یکی از تیم‌های بالانشین جدول لیگ دسته اول بودند، در هفته‌های پایانی از رقبای خود عقب افتادند و حالا برای صعود به لیگ برتر بیشتر نیاز به یک معجزه دارند. بادرانی‌های 53 امتیازی فقط در صورتی می‌توانند جواز صعود به لیگ برتر را بگیرند که در سه هفته پایانی تیم‌های فجرسپاسی، خونه‌به‌خونه و نساجی قائمشهر مقابل رقبای خود شکست بخورند و به این ترتیب شانس دوباره به شاگردان ربیعی روی کند. در آنسوی میدان نیز تیم صبای قم پس از اینکه سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شد، هفته گذشته در حالی که با هفت گل از مس رفسنجان پیش بود، زمین بازی را ترک کرد و حالا باید دید این تیم مقابل بادران هم دست به چنین کاری خواهد زد یا خیر.

* ملوان بندرانزلی - راه‌آهن تهران، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه تختی ‏ بندرانزلی
داور: امید جمشیدی، کمک‌ها: رضا درویش و مرتضی فاطمی صدر، داور چهارم: رضوان سرشار

شاید کم اهمیت‌ترین دیدار هفته سی‌و‌دوم را تیم‌های ملوان و راه‌آهن تهران برگزار خواهند کرد. جایی که تیم ملوان دیگر امیدی برای صعود به لیگ برتر ندارد و تیم راه‌آهن هم از چندین هفته پیش سقوطش به لیگ دو قطعی شده است. شاگردان دست‌نشان فقط در این دیدار خانگی فرصت این را دارند که از حیثیت و نام باشگاه ملوان دفاع کنند و جایگاه این تیم را در رده ششم جدول تثبیت کنند.

* خونه‌به‌خونه  مازندران - شهرداری ماهشهر، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه هفتم تیر ‏ بابل ‏
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و حسن انتظاری، داور چهارم: محمد ملکی پویا

یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته سی‌و‌دوم جدال خونه‌به‌خونه بابل با شهرداری ماهشهر است. جایی که بابلی‌ها برای حضور در کورس لیگ برتری شدن و عقب نماندن از فجرسپاسی و نساجی،‌ باید از سد علیرضا مرزبان سرمربی سابق خود بگذرند. مرزبان که در ابتدای فصل گذشته هدایت خونه‌به‌خونه‌ای‌ها را بر عهده داشت،‌ شاید الآن شیشه عمر این تیم دستش باشد و اگر بتواند مانع امتیازگیری بابلی‌‌ها در خانه شود، به نوعی این تیم را از لیگ برتر دور خواهد کرد. شاگردان اسکوچیچ که با شکست هفته گذشته مقابل ملوان به رده سوم جدول سقوط کردند، این فرصت را دارند که با سه امتیاز این دیدار خانگی جایگاه خود را از فجرسپاسی پس بگیرند و با انگیزه بیشتری به استقبال دو هفته پایانی مسابقات بروند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس