کد خبر 847003
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
جورج بوش

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر حمله بامداد روز شنبه با همراهی فرانسه و انگلیس به سوریه را «بی عیب و نقص» خواند و به اظهارنظرها علیه توئیت روز گذشته‌ خود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره حمله موشکی و هوایی سه کشور غربی به سوریه که با واکنش قاطعانه پدافند این کشور مواجه شد، رئیس‌جمهور آمریکا باز هم مدعی شده که این حمله، بدون هر گونه نقصی انجام شد.

دونالد ترامپ امروز یکشنبه در توئیتر حمله به سوریه را بی عیب و نقص خواند و بلافاصله به انتقادهایی که به اظهارنظر روز گذشته او درباره این حمله صورت گرفت، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

تصویری از واکنش مردم سوریه به حملات آمریکا

۵ برداشت راهبردی از عملیات محدود سه کشور غربی علیه سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در اولین واکنش توئیتری خود به حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه نوشته بود: «حمله تمام عیاری صورت گرفت. از فرانسه و بریتانیا برای خرد ورزی و قدرت ارتش خوبشان متشکرم. بهتر از این نمی‌شد. ماموریت انجام شد».

استفاده ترامپ از اصطلاح «ماموریت انجام شد» (Mission Accomplished) برای همگان یادآور اظهارات مشابه رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۳ و پس از اشغال عراق بود.

جورج بوش، اول می ۲۰۰۳ با حضور در عرشه ناو آمریکایی زیر بنری بزرگ که روی آن نوشته شده بود، «ماموریت انجام شد»، ایستاد و گفت: «عملیات‌های جنگی مهم در عراق پایان یافته است».


 

جنگ عراق و تاکید جورج بوش بر اینکه «ماموریت تمام شد»

این اظهارنظر در حالی انجام شد که آمریکا تا سال‌ها پس از ۲۰۰۳ از تامین امنیت عراق عاجز بود و در درگیری‌هایی که در این کشور اشغال شده انجام شده، تلفات زیادی از نظامیان آمریکایی بر جا ماند. سرانجام پس از مخالفت‌های بغداد با تداوم حضور نظامیان آمریکایی، آنها در سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شدند.

حالا ترامپ در دفاع از توئیت روز گذشته خود، در توئیتی تازه به این موضوع پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت:

«حمله به سوریه آنچنان بی نقص و با دقت انجام شد که تنها راه رسانه‌های اخبار جعلی برای بی ارزش کردن آن، پرداختن به استفاده من از واژه "ماموریت تمام شد"، بود».

او افزود:

«من می‌دانستم آنها(رسانه‌های اخبار جعلی) به این موضوع بپردازند اما حس کردم که باید به این واژه نظامی عالی پرداخته شود(از این واژه در ارتش) معمولا استفاده می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    9 25
    رژیم صدام از بین رفت این یعنی ماموریت انجام شد! امریکا استعمارگر نیست که بخواد عراق رو به امریکا ضمیمه کنه.صدام هم کلی موشک و ترقه داشت ولی غلطی نتونست بکنه گذشت دوره موشک الان میبینی یک کشوری مثل قطر بدون موشک و ترقه شده تصمیم گیرنده در سطح جهانی
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      14 1
      دیوانه عراق بعد از برجام هسته ای و بعد موشکی بهش حمله شد حداقل قبل از باز کردن اون گاله یه خورده تاریخ مطالعه کن
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      5 1
      یک ساده لوح مثل تو هم مزدور تبلیفات دشمن !!!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      0 0
      دوست عزیز قطر به لطف ایران شده تصمیم گیر جهانی البته از نظر شما. اگر دو روز مسیر های هوایی و دریایی رو به روی قطر بسته شده بود اونوقت میدیدی چه بر سر تصمیم گیر جهانی شما میامد.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    3 2
    دوست عزیز: لطفاً به من توضیح بده که حذف صدام به عنوان یک شخص برای آمریکا چه مزیتی داشت که از بین رفتنش به معنای پایان موفقیت آمیز جنگ عراق باشه؟ یعنی فکر می کنی شرایط امروز عراق برای آمریکایی ها بهتر از شرایط دوران صدام هست؟ واقعا؟!!!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    2 0
    سرنگونی صدام برای امریکا خوب نیست اما دولت فعلی عراق هم تقریبا وجود ندارد بغداد شده بارانداز هواپیماهایی که برای پ ک ک مستقیم تسلیحات و مهمات می فرستد چه در شمال سوریه چه در اربیل و چه پژاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس