پرسپولیس - الاهلی عربستان

پرسپولیس برای قطعی کردن میزبانی اش در ورزشگاه آزادی در دور یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا باید السد را شکست بدهد و منتظر دیدارهای گروه A بنشیند.

سرویس ورزش مشرق – مسابقات پایانی دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا فردا و پس فردا در گروه های چهارگانه برگزار می شود تا تکلیف تیم های راه یافته به دور یک هشتم و نحوه رویارویی شان با هم مشخص شوند. طبق اعلام قبلی تیم های اول و دوم گروه A باید به ترتیب با تیم های دوم و اول گروه C (گروهی که پرسپولیس در آن حضور دارد) روبرو شوند.

بر اساس این گزارش، پرسپولیس در آخرین دیدار گروهی اش باید در استادیوم آزادی مقابل السد قطر به میدان برود. تیمی که در حال حاضر با 12 امتیاز در صدر گروه C قرار گرفته و تنها در صورت شکست خوردن در مسابقه آخر به رده دوم می رود.

در بررسی وضعیت تیم پرسپولیس مشخص می شود این تیم حتی به رغم صدرنشینی در گروه C باز هم با این احتمال مواجه است که به نماینده کشور عربستان (الاهلی) در گروه A برخورد کند! اما این احتمال به مراتب کمتر از این است که پرسپولیس (در صورت صدرنشینی) می تواند با تیم الجزیره دیدار کرده و یکی از دو دیدار مرحله یک هشتم نهایی اش را در ورزشگاه آزادی برگزار کند.

بررسی نتایج احتمالی پرسپولیس در مصاف با السد به شرح زیر است:

برد پرسپولیس همراه با صدرنشینی این تیم با 13 امتیاز است.

تساوی پرسپولیس همراه با دومی این تیم با 11 امتیاز است.

باخت پرسپولیس همراه با دومی این تیم با 10 امتیاز است.

بنابراین بازیکنان پرسپولیس برای اینکه نقش مؤثری در تعیین بازی نکردن در کشور ثالث داشته باشند باید خود دست به کار شده و هرطور است السد را در تهران شکست بدهند و منتظر مصاف الاهلی و الجزیره باشند.

*وضعیت الاهلی در لیگ عربستان؛

تیم الاهلی در لیگ تازه به پایان رسیده عربستان نشان می دهد این تیم نسبت به الجزیره حریفی به مراتب سرسخت تر برای پرسپولیس خواهد بود. این تیم با یک امتیاز اختلاف نسبت به الهلال، با 55 امتیاز نایب قهرمان لیگ عربستان شده و سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را هم بدست آورده است.

*وضعیت تیم الجزیره امارات؛

تیم الجزیره با عملکردی ضعیف در فصل جاری با 25 امتیاز و 2 هفته مانده به آخر فصل، در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد! این تیم از گرفتن سهمیه آسیایی نیز باز مانده و در جام حذفی هم با شکست از الوحده(0-3) حذف شده است. بنابراین به احتمال زیاد در رده دومی گروه A باقی خواهد ماند.

*بررسی نتایج احتمالی الاهلی در گروه A :

برد الاهلی همراه با صدرنشینی این تیم با 14 امتیاز است.

تساوی الاهلی همراه با صدرنشینی این تیم با 12 امتیاز است.

باخت الاهلی تنها در یک حالت منجر به از دست دادن صدر جدول نمی شود.

تیم های الاهلی و الجزیره در دیدار رفت در عربستان به دیدار هم رفته و نتیجه نهایی 1-2 به سود الاهلی بوده است و الجزیره 8 امتیازی برای جا گذاشتن این تیم یا باید الاهلی را 0-1 شکست بدهد یا بردهایش با اختلاف بیش از یک گل باشد. مانند 2-0، 3-1 یا 4-2. در غیر این صورت با توجه به قانون AFC درباره دیدار رودررو این تیم الاهلی است که حتی با شکست 3-2 یا 4-3 به دور بعد راه پیدا می کند. البته شکست 1-2 به الجزیره هم منجر به صدرنشینی این تیم نمی شود چون تفاضل گل الاهلی بهتر از الجزیره است.

با این تفاسیر بخت نماینده عربستان برای صدرنشینی در گروه A به مراتب بیش از حریف اماراتی اش است و پرسپولیس برای فرار از رویارویی مجدد در این مرحله با نماینده عربستان در کشور ثالث(!) باید السد را تحت هر شرایطی شکست بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    2 11
    تو گروه زنگ تفریح ها هم کارتون به اما و اگر کشیده
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      2 2
      بدبخت السد پارسال در گروه استقلال تیم اول شد
    • استقلالی هستم خخخ IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      1 2
      استقلال برو دوغت رو بخوررر
    • محمد هادی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      1 2
      استقلال خدای شانس خدای ناداوری الانم الهلال شش تا از بازیکنهای اصلیش رو نداشت کلا انشاله استقلال سعود نکنه تو مراحل بعدیش از بس نامردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس